Liikennekulttuuri

Ja liittyvien rampilta pitäisi osata säätää oma nopeus siten että motaria ajavien ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä liikkeitä koska on etuajooikeus mutta itsekin annan yleensä tilaa ja vaihdan kaistaa :no_bicycles:
Tuntuu että jotkut eivät tunne liikennesääntöjä eivätkä ymmärrä kuinka helppoa se on jos oma nopeus on oikea että pääsee etuajooikeutetulle tielle tai sitten ei kpäitä vaan kiinnosta? :thinking:

1 tykkäys

Neloskalja palaa tunnissa nollaan, jos sisäelimet toimivat normaalisti. Ei sillä, että väsyneenä ajaminen oli järkevää.

1 tykkäys

En ole alkuunkaan vakuuttunut että kuun alussa tullut ajokorttiuudistus on hyvä asia.
Onhan se kiva että hinta laskee mutta mitä rahalla sitten saa ja mitä ajokortti todellisuudessa tulee maksamaan.
Ajotunteja vaaditaan todella vähän ja niistäkin voi osan ajaa simulaattorilla.:open_mouth::open_mouth:
Ei kuulosta järkevältä että ajamista harjoitellaan sitten vasta kun kortti on jo taskussa?:roll_eyes:

1 tykkäys

Kamalaa paskaa tällainen:

Keskity ajamiseen, älä räplää luuria ratin takana. Todella paljon lisääntynyt puhelimen vekslaaminen liikenteessä. Kävelijät kävelee mihin sattuu tuijottaessaan puhelimen näyttöä, autoilija seilaa kaistoillaan räplätessään luuria ja kai pyöräilijätkin tähän väärinkäyttäytymiseen sortuu yhtälailla.

5 tykkäystä

Kuka sanoi että itse otin kuvan :thinking:

1 tykkäys

Itse tiedät totuuden, eikä silläkään ole merkitystä kenellekään muulle kuin sinulle. Jos teit väärin, älä tee sitä enää. Asiat voi tehdä edustavasti tai sitten ei. Tässä ei ole edustettu Tapparaa hyvin.

Suomalainen kouluttaa toista liikenteessä.
Korttelin päässä kulkeva pyörätie oli kai liian kaukana?

Olen todistanut ratin takaa samaa kuin kirjoittaja:

1 tykkäys

Tämä on kaikkinensa ikuisuuskysymys. Kuinkakohan moni on saanut sakot, kun on antanut tilaa liittyvälle? Itse en tiedä ainoatakaan.

Minä annan aina tilaa, jos vain mahdollista.

E. Ja toki liittyvällä on velvollisuus sovittaa oma nopeutensa liikenteeseen ja ennenkaikkea ajoissa näyttää aikeensa.

Minä en vaihda kaistaa. Kolarin välttämiseksi tietysti hidastan, jos joku urpo meinaa kylkeen tulla. En ymmärrä miksi se on joillekin niin vaikeaa tulla sieltä rampilta.

5 tykkäystä

En myöskään ymmärrä miksi ei voisi tehdä tilaa, jos tilanne antaa myöten.

1 tykkäys

Annan tilaa hidastamalla, jos tilanne niin vaatii. Kaistanvaihto on rangaistavaa ja vaarallista.

2 tykkäystä

Viikottain suurimman osan ajosta moottoritietä kuluttaessa tulee lähes ainoastaan raskaalle liikenteelle annettua tilaa, muuten en isommin vaihda kaistaa liittymistä tulevien kohdalla.

Koen sen niin että liittymästä tullaan kolmion takaa (kuten tullaankin) ja liittymät on niin hyvin rakennettu että tulijalla pitäisi olla mahdollisuus kiihdyttää siihen vauhtiin jolla autovirtaan pystyy sujuvasti liittymään. Tosiaan jos tarve vaatii, hidastan nopeutta mutta en ala rullaan toiselle kaistalle.

2 tykkäystä

Höpö höpö. Kyllä minäkin hidasta, jos tilanne siltä näyttää. Jos tilanne näyttää siltä, että voin vakkarilla jatkaa matkaa, niin vaihdan kaistaa.

Oletko saanut sakot tuosta rikkeestä? Tosin sinun tapasi kirjoittaa (luulen havainnoineeni), niin sinäkin teet tilaa.

Nyt täytyy sanoa, että ihmettelen.

Miksi ei voi antaa tilaa, jos se on mahdollista?
Ja minullakin pari kilometriä on alla. Kolmiota ei ole enää, siis autossa. Eikä kasikympin lätkää.

Tässä kesällä meinasi joku kosauttaa lainaferrarilla päälle, kun vaihdoin kaistaa. Peilissä ei näkynyt ketään, mutta eihän sitä paljon näe, kun vauhtia on n. 300km/h. Harvemmin vaihtelin ennen, ja nyt en sitäkään.

1 tykkäys

Tällainen tilanne iskee päälle kuinka usein? Siis Suomessa?

Hervannan valtaväylä tuppaa olemaan ratikkatyömaan vuoksi melko ruuhkainen 8 ja 16 kieppeillä. Ohitustieltä ramppien kautta liittyminen pelittää kuitenkin erittäin mainiosti vetoketjumeiningillä, vaikka rampeilta liittyville ei periaatteessa tarvitsisi tehdä tilaa. Kiitos kaikki kanssa-ajelijat, näin sen kuuluukin mielestäni mennä!

6 tykkäystä

Eipä sitä kertaa enempää koetakaan, kun kohdalle osuu.

Etkös sinä kokenut jo kertaalleen ja nyt kirjoitat vielä täällä? Ihme on tapahtunut.

1 tykkäys