Liveseuranta: Itsenäinen Suomi 100 vuotta 06.12.2017

Yhtäkään uutta veteraania en Suomeen kaipaa. Mielummin vaikka sitten näitä tubettajia jne. Ei sillä, varmaan aika joutavia julkkiksia.

Katso ylle.

1 tykkäys
7 tykkäystä

MTV 3 - kanavalta tulee muuten klo 21.10 ohjelma Reino Lehväslaihosta. Monelle miehen kirjoittamat kirjat ovat varmasti tuttuja.

Päätän live - seurannan osaltani tähän.

3 tykkäystä

Sale on pikkiriikkisen tympiintyneen näköinen :grimacing:

On toi Finlandia hymni vaan kaunis laulu :flag:

11 tykkäystä

Olen ollut viime vuonna aistivinani, että Finlandia alkaa todella haastaa Maamme-laulua. En nyt jaksa avata sitä keskustelua uudestaan, mutta mielestäni Finlandia on vaan niin monta astetta juhlallisempi ja ylväämpi kuin Maamme, että jos asia olisi minusta kiinni niin tämä nousisi ainakin tasavertaiseksi.

En tiedä, johtuuko se minun huonosta suomalaisuudestani vai mistä, mutta Finlandia tuo minulle automaattisen ylpeyden päälle ja jotenkin saa pysähtymään. Vastaavaa vaikutusta ei ole Maamme-laululla ollut koskaan.

11 tykkäystä

Nyt ollaan lähellä sitä hetkeä jolloin @peterra ja @Oijennus ovat samaa mieltä. Itse olen aina ollut Finlandian puolelle, mutta…
Kun tuo ikuisuusopiskelija ryhmä laittoi menemään Maamme ja varsinkin toisen säkeistön, niin nyt paukahti taas ongelma vastaan.

Äänestän silti Finlandia. Kuvaa mielestäni parhaiten suomalaista sielunmaisemaa.

4 tykkäystä

Päivän hauskin tähän mennessä?

16 tykkäystä

Ei taida Paavo kutsua Akia linnaan ensi vuonna.

6 tykkäystä

Vika kommentti ns. offtopiciin: Vaikka Paavo jättäisi kutsumatta niin siltikin syy olisi jossakin muualla kuin Paavossa. Vahva veikkaukseni olisi media. Onhan Suomessa sentäs järjestetty vaikka kuinka monet vaalit ja aina on Paavo mukana - ja siltikään hän ei ole koskaan hävinnyt vaaleissa ja ollut joka kerta kansan ylivoimainen valinta. :smiley:

On muuten pieni ihme, että ollaan näinkin monta vuotta itsenäisessä Suomessa pärjätty eri keinoin selviten, vaikka Paavo ei oo ollut hetkeen ministerinä eikä pressana. Voittanuthan hän on aina, mutta erinäisistä syistä ei oo kuitenkaan päässyt virkaa tekemään, vaikka olikin kaikella tavalla voittaja.

2 tykkäystä

Pena laulaa linnassa. Hieno mies.

9 tykkäystä

Tämä #me too juttu rupesi viimeistään nyt vituttamaan minua.
Väärä paikka ja miten helvetissä tuosta tehdään vain miesten aiheuttama ongelma? Minuakin on monesti naiset ahdistelleet ja olen ne tilanteet kokenut kiusalliksi. Voinko lanseerata kampanjan #you too…?

10 tykkäystä

Mikä siinä on, että nuo haastattelut on ollut, ainakin yli puolet Ruotsiksi? En minä Ruotsia osaa, ja uskallan väittää, että suurin osa katsojista puhuu Suomea äidinkielenään.

3 tykkäystä

Vad spelar det för roll?

Täh?

Yle on tänä iltana mielestäni aika kantaaottavalla tuulella.

1 tykkäys

Tottahan täällä turistaan, Finlandia on upea. Mutta kaikesta huolimatta itse en ryhtyisi tekemään mitään ihmeempiä uusia muutoksia. Tilaa on meillä Maamme laululle, Finlandialle ja myös Porilaisten marssille. Sitten se toinen, ihan eri juttu: ei mitään hymnejä jääkiekkopeleihin tai muihinkaan peleihin, jos ei kyseessä ole maaottelu. Tuota minä eniten karsastan. Miks pitää matkia Ameriikkaa. Vai onko tuo käytäntö myös esim. Ruotsin, Sveitsi, Saksan, Itävallan tms. finaaleisssa?

Sitähä minäki yritän sanoa toisella äidinkielelläni :smiley:

1 tykkäys

Maamme-laulu sopi nyt tähän Suomi 100-teemaan todella hyvin ja siihen se mielestäni kuuluu. Playoffseihin ei kuulu ollenkaan ja tapa on minusta outo.

4 tykkäystä

No nyt. Finlandia…

Ai shaatana.

3 tykkäystä