Mielipide: Jukka Rautakorvelle potkut!

Outo kommentti ja kysymys. Ei oikeastaan kannattaisi edes vastata. Niin lähellä on provoilua.

Vastaan silti. Totta jumalauta jokaisen ihmisen omalla mielipiteellä on väliä. Esitin omani. Onko se sulle ongelma?

1 tykkäys

Se taso mitä tyypillinen fani odottaa. Olen seurannut keskustelua täällä, keskustelua Facessa ja kuunnellut nokatusten. Minun odotuksista ei tässä ole kyse, minä ymmäärn pelin. Ja se mitä olen havainnut, ei pelkästään ilomarssia ole ollut. Se on selvää, että Tapparalta odotetaan ihmetekoja päivästä päivään, kun menestystä on viime aikoinat ullut roppakaupalla. Tästä minun kommentissani on kyse. Minä en enää edes osallistu keskusteluun, pitäisikö jollekkin antaa potkut. Sellainen ei ainakaan ole rakentavaa tai vie Tapparaa eteenpäin. Jos antavat potkut, mitä he eivät tee, niin siinäpä antavat. Topicina hiukan ei niin minua kiinnostava, mutta joillekin saattaa olla mukavakin osallistua enemmän ja tykätät aiheesta.

7 tykkäystä

Tämähän on aivan naurettava ketjun aihe. Ehkä kauden jälkeen, jos pudotaan puolivälierissä voidaan palata aiheeseen. Mitähän pelaajat ajattelevat tämmöisestä ketjusta jos tietävät. Tuskinpa Oulussa runkosarja lämmittää, jos putoavat välierissä.

10 tykkäystä

Hieno vastaus. :+1:

En itsekään ole tyytyväinen peliin. Se on tosiasia ja paljon parempaa olisin toivonut näkeväni. Sekin on kuitenkin tosiasia et peleissä on käynyt ihan kelvollisesti porukkaa, vaikka täällä ja facessa huudellaankin heikosta pelistä. Kotipelit mennyt tuloksellisesti kuitenkin erittäin hyvin, pelin tasosta voidaan olla montaa mieltä. Suurelle osalle näyttää kuitenkin loppujen lopuksi voitot ja pisteet kelpaavan.

Toivotaan et valmennus ja pelaajat saisi homman raiteilleen.

4 tykkäystä

Ei muuten, mutta harhakuvitelma monen suunnalta se, että Tapola olisi koutsi automaattisesti. Ilman Rautakorpea tai maajoukkueen hommia, ehkä käsitin väärin. Sori jos liian kärkkäänä olin, näitä vaan korjaillut koko kauden.

OK. Tämä selvä. Eteenpäin.

Tapparan hyökkäys suhteutettuna muihin top 6 jengeihin ei ole missään nimessä ylivoimainen. Tämän illan vastustajallakin on heittää jäälle mielestäni kovempi hyökkäyskalusto. Ymmärrät varmaan, että nämä hyökkäyshankinnat ovat maestro Tapolan käsialaa ja onnistumisprosentti on täys 0. Ei hyvä alku myöskään toimiston puolella.

Jo 2006 Tappara oli kiekollinen ja liikkuva. Vuosituhannen vaihteen Tappara oli iso ja kamppailuvoimainen, joka edusti sen ajan pelitapaihannetta ja sopi silloiseen sääntötulkintaan.

Sitkeässä on Rautakorven maine. Eräs Kerhon mies hiljan juuri selitti kuinka Tapparan peli on taas muuttunut kahvakiekoksi.

Samaa mieltä @Messi:n kanssa, että tämä on viihdetuote ja sitä asiaa ei tulisi täysin laiminlyödä runkosarjassa.

6 tykkäystä

Näistä epäonnistuneista hyökkäyshankinnoista sopimukset oli tehty jo viimekauden aikana ainakin Kärjen, Ojamäen ja Järvisen kanssa. Redenbach ja Hamilton ovat olleet halpoja try-out miehiä ja Zaborskysta ei voi tietää muuta kuin että ei ole ainakaan Tapolan skouttaama. Tapolaa ei voi tässä kaudessa syyttää muusta kuin että ei ole pitänyt aisoissa tuota meidän päävalkkua, joka on jääräpäisellä pelin nopeuttamisella hidastanut peliä valtavasti.

4 tykkäystä

Onko tästä jotain faktaa jossain?

1 tykkäys

Perustuu olettamukseen että päävalmentajan ei tarvitse tarkkailla pelaajia seuraavalle valmentajalle kun kausi on käynnissä. Ja kesällähän ei pelata jääkiekkoa…

Tapola aloitti toimessaan toukokuun alussa.

Henrik Haapalan lähdettyä NHL:ään [nhl.com] palkattiin Zaborsky ja tämä tapahtui kesäkuun aikana: [tappara.fi].

En minäkään tiedä asian todellista laitaa joten turha spekuloida sillä tässä.
.

Muuan Tapola on ollut luomassa kyseistä pelisysteemiä myös…

Ei myöskään vahvistuksia ole näkynyt kauden aikana. Vastuu siitä on toimistolla.

Kumma juttu, että esim. Kärki päästyään pois Tapparasta, on ollut ylivoimaisesti joukkueensa paras maalintekijä. 10 maalia 27 otteluun (0,37 maalia / ottelu), seuraavana Lähteenmäki 13/46 (0,28 maalia / ottelu). Eli voisiko olla, että Tapparan pelityylissä, harjoittelussa, ilmapiirissä, valmentajissa tms. on jotain vikaa?

2 tykkäystä

Voi. Pelityylissä on ollut tällä kaudella paljonkin mätää - sen voi nähdä katsomoon asti. Jotkut valmentajien valinnatkin peluutuksen suhteen ovat olleet oikeita.

Mutta ilmapiiristä en puhuisi mitään, kun sitä ei näe kentällä kuin siten kuin sen haluaa nähdä. Ilmapiiristä ei kukaan katsomossa tiedä mitään ja voi ilmapiirin ongelmiin olla muitakin syitä kuin valmennus.

Tuosta ei juurikaan voi päätellä mitään. Mikä on ollut Kärjen motivaatio ja lopulta halu pelata Tapparassa? Onko tuonut hyvää henkeä koppiin?

Tämän vuoden kaikki 3 -pisteen voitot Ässille voidaan laskea yhden käden sormella… Kärki on saanut peliaikaa Ässissä ja sitä kautta on tullut jonkin verran tehoja, mutta siitäkin huolimatta Ässät kyntää syvällä.

Jo 2001 keväällä oli kiekollinen ja liikkuva.
Muistan vielä TPS fanin kommentin, että miten isot miehet voi liikkua noin hyvin. Taisi olla toisen finaalipelin jälkeen, jonka tepsi hävisi.

1 tykkäys

En jaksa lähteä kaikkia viimekautisia postauksia läpi käymään, mutta muistelen silloin täällä eräiden pitäneen monia onnistuneita draftauksia Tapolankin aikana jo Rautakorven tekeminä. Itse en ollut siitä niin vakuuttunut, mutta joidenkin linja oli se, että kyllä se Rautakorven tulo on ollut tiedossa ja että hän nimenomaan on siellä taustalla jo häärinyt. Vaikka oli muissa hommissa. En lähde tästä oikeutta käymään, vaan ehkä sitten olen muistanut tai ymmärtänyt lukemani väärin. Voi näitä vaikea olla todistaa suuntaan tai toiseen olematta kärpäsenä katossa.

Mutta jos ei Zabon yhteydessä Rautakorpi ollut aktiivinen, niin missä sitten. Vain niissä, jotka on menneet putkeen. Hyökkäyspäässä aika harva. Täytemiehiä on löydetty, ei oikein semmoisia jotka ottaa joukkuetta reppuselkään. Pistepörssi kertoo paljon.

Seurataan nyt vaan kauden loppuun tämä Kärki-keissi. Siitä nyt en mitään ratkaisua lähtisi hakemaan, toiko porilainen mitään pukukoppiin. Ei varmaankaan, mutta tokkopa häntä henkiseksi johtajaksi ajateltiinkaan. Porilaisen olis vaan pitänyt laitaa pärekori, siis reppu heilumaan. Mutta jostain syystä se ei Tapparassa onnistunut. Mutta eipä onnistu monelta muultakaan. Kärki halus muutosta tehottomuuteensa ja lähti takaisin. Ei usko riittänyt.

Tämä vuosi on ollut Ässillä todella heikko. Kärjen vika se ei ole. En ole miehiä laskenut, mutta eikös sairastupa ole ollut aika kuormitettu. Katsotaan nyt rauhassa joko Sakari Salmisen paluu alkaa kääntää laivaa. Voi olla että muitakin tarvitaan takaisin. Ipan kanssa tulossa kova vääntö. Siinä voi olla Ässien nousun alku, vaikka pirusti se Ipakin koettaa. Molemmat ihan varteenotettavia vastuksia ylempänä oleville joukkueille, Tapparaa myöten.

1 tykkäys