Mielipide: Jukka Rautakorvelle potkut!

Kyllä mä Tapolan haluaisin puikkoihin, se vaan on tällä hetkellä mahdotonta.
Kuka Jukan tilalle on se oikea mies ensi kaudeksi?
Vaikka en Rautakorvesta hirveästi pidäkään niin Jukan aikana on rosteri kova ja halukkaita tulijoita on tulevaisuuden lupauksistakin. Kuka se on joka on sitten mestaruuden takuumies?

Tapparan menestys ja Rautakorpi ei ole sama asia.
Pitää ymmärtää, että Tappara ei ole mikään pikku kyläseura vaan Suomen menestynein jääkiekkoseura ja seuranakin niitä suurimpia. Se että pelaa finaaleissa ei riitä. Ne pitää myös voittaa. Muissa seuroissa sitten nämä ” hyvä kausi saatiin hopeeta” - läpät.

2 tykkäystä

Jos Leinosen Mikki onkin Jukalle vihjannut, että vedetääs tää kausi tälleen
välikautena, ettei tarvitse maksella mestaruusbonuksia pelaajille, niin ensikaudeksi
on varaa hommata vielä kovempia jätkiä rosteriin…:slight_smile:

2 tykkäystä

Riittää, hopeasta tehdään enemmän hilloa kuin kullasta.

Edit:

Voitaisiin tämä kevät ja ensi kevät jauhaa hopeatoffeeta. Tapola tulee takaisin 2019, joten sitten voidaan taas katsella kannun nostoa, kun on nälkää häviöiden jälkeen.

2 tykkäystä

Ei missään nimessä potkuja Jukalle! Nyt vain niin pitkä jatkopahvi kuin mahdollista, esim 4v. Ajatelkaa nyt, oltaisiin 10 vuotta peräkkäin finaaleissa! Kyllä sieltä joku mestaruuskin lipsahtaisi.

6 tykkäystä

En itke finaaleista, mutta sitäkin enemmän supertylsästä runkosarjasta, jossa joukkue alisuoritti koko ajan ja usea pelaaja jäi todella vaatimattomiin tehoihin. Ehkä se nyt näkyy myös finaaleissa, että osalla porukasta on ollut vaikea kausi, kärkimiehet eivät enää osu toisin kuin Tps-sarjassa.

Jos finaalit hävitään, niin Rautakorpi saa arvosanaksi korkeintaan 7,5. Materiaali on vaan niin hyvä, ettei väkinäinen runkosarja ja finaalitappio oikeuta parempaan. Hyvät välierät nostavat arvosanan sentään tyydyttävään.

14 tykkäystä

En usko, että yksikään tämän yhteisön jäsenistä on tyytyväinen hopeaan, vaan mestaruus on se ainoa tavoite. Mutta tarkemman tutkiskelun aika on vasta sitten kun kausi on oikeasti ohi.

2 tykkäystä

Sen vain sanon, että meillä on loistava joukkue vastassa. Yksi tämän vuosikymmenen parhaista.

22 tykkäystä

Jokainen voi muistella kuinka monta triplaa on liigan aikana otettu. Ei mulla muuta.

1 tykkäys

On, ehdottomasti. Kärpät on kasvanut kauden mittaan tuohon mitä ne nyt on. Yksilöt ja samalla joukkue. Tai joukkue ja samalla yksilöt. Mutta silti… kaadettavissa on, uskokaa.

2 tykkäystä

Tämä on kahden vuoden projekti ja eiköhän näillä(kin) näytöillä katsota se loppuun asti. Vielä tosin ehtii uusia näyttöjä antamaan, mutta jos ei natsaa niin sitten on Rautakorvella vuosi aikaa parantaa.

Parannettavaa kyllä löydän, mutta siitä kauden jälkeen. Toivottavasti herran oma kantti kestää, eikä 2006 toistu.

6 tykkäystä

Itse en usko mihinkään Jukan potkuihin ja ei siihen perusteita olekaan. Finaalipaikka on itsessään aina kova juttu. Siitä en sen sijaan olekaan yhtä varma, että mitä Jukka itse päättää tehdä, mutta sen aika näyttää.

1 tykkäys

Koutsi luotsaa joukkueensa kahden parhaan joukkoon ja siitä potkut. Herätys nyt.

11 tykkäystä

Minulle kyllä merkkaa sekin, miten finaalit hävitään. Jos nyt hävitään. 4-0, niin kyllä minultakin 7.5 on max. Mutta katsotaan nyt minne ehditään. Kaksi ekaa peliä meni Tapparalta ohi. Mitä pitemmäksi sarjaa saadaan venytettyä, sitä enemmän se kääntyy Tapparalle. Kaikkihan on tästä samaa mieltä. Nyt vaan se voitto, se on kaivettava aivan väkisin.

Potkuihin en ota kantaa, mutta et kai sääkään voi olla sitä mieltä, että koutsi on onnistunut materiaaliin suhteutettuna millään lailla hyvin?

Jos joukkue pelaa finaaleita, eikä omista kalleinta joukkuetta ei valmentaja ole ainakaan epäonnistunut.

2 tykkäystä

Juurihan sinä otit toisessa ketjussa kantaa, että potkut pitää antaa. Päätä nyt hyvä mies kantasi.

Jos mutuillaan, että Jukka lähtisi johonkin, niin tehtäisiin kuin kesällä 2006. A-junnujen päävalmentaja ykköseksi.Hyvin toimi silloin ja hyvin toimisi myös nyt.

1 tykkäys

Ei kysymys olekaan siitä, että olisi. Mutta on pakko ottaa huomioon, että joskus saattaa vastassa olla vaan parempi joukkue. Tottakai tavoite on voittaa mestaruus, mutta ei se itsestäänselvyys ole, oli materiaali mikä tahansa. Olisin minäkin jotain tehnyt toisin tietyissä hetkissä, mutta ihan varma en ole, olisinko onnistunut Rautakorpea paremmin kokonaisuudessa :smiley:

6 tykkäystä

Mun mielestä suhteessa käytettävissä olevaan materiaaliin Tapparan varsinkin hyökkäyspelaaminen on ollut suorastaan surkeaa. En syytä pelaajia, jotka varmasti ovat tehneet parhaansa. Päävalmentajaa syytän. Hän ei ole onnistunut.

Totta kai tästä näkemyksestä voi olla eri mieltä. Ehkä mää oon vain väärässä.

Ja todellakin. Joskus vastassa vain on parempi joukkue. Sekin pitää hyväksyä.

2 tykkäystä