Millaisia treenejä teette salilla?

En ole käyttänyt siteitä, varsinkin siinä, jos kokeilen maximia. Voisin kokeilla noissa normivetotreeneissä.

1 tykkäys

Ostin Body Fitistä syksyllä sellaiset 14,90 maksavat Brachial vetoremmit, joissa on aika tukeva rannekiristin ja n. 15 cm vetoremmi. Ovat tukevaa kangasmateriaalia. Mielestäni tosi hyvät hintaansa nähden.

Laitoin lisäksi kuntopisteen netistä 7,90 kipale maksavat kyynärsiteet, joissa tiukka hihaosa ja kyynärtaipeen alle vielä kiristin. Minulla on kyynärpäät hiukan vaivanneet kesän leuanvedoista. Nuo molemmat värkit auttavat rasituksen tasaamisessa. Leuanvetoja en ole kuukauteen kuitenkaan tehnyt, hyvästi ennätykset :smiley:

1 tykkäys

No paljon on ennätys, jos saa kysyä? Itse saan varmaan yksi tai kaksi. No, en ole kyllä kokeillut pitkään aikaan.

Kyykkyjä tein pitkästä aikaa maanantaina (viimeksi tehnyt joskus junnuaikoina) ja vieläkään palautunut kunnolla. :smiley:

1 tykkäys

Toistoja olen tehnyt 52, mutta se ei ole se juttu, vaan tuo yhden vedon lisäpainolla veto. Vedin tuossa alkusyksystä helposti yli 60 kiloa, kun SE oli 70, nyt SE on 80. Siihen pitäisi olla kyynärpäät tikissä, mitä ne ei nyt ole, joten en ota riskiä. Nyt toistoja tuskin kovin paljon yli 40 menee.

3 tykkäystä

Tilasin tuossa 2x 15 kilon käsipainot, onko jollain olemassa jonkin sortin reeniohjelmaa käsipainolla millä pääsis alkuun? Alkanut pitkästä aikaa löytää kipinää liikunnasta, käytännössä intin jälkeen ihan motivaatio liikuntaan ja se näkyy kropassa. :smiley: Sitä ennen liikuin päivittäin. Salikortti tulee hommattua joskus kunhan saa ensin peruskunnon kohilleen :smiley:

Painot on siis muokattavia eli pystyy siis laittaa painoja oman mielen mukaan… :slight_smile:

ping @Messi

2 tykkäystä

MIssä Don Simo asuu tällä hetkellä? Tuut salille (Sarankulma) minun kanssa, niin laitetaan homma alkuun. Se on 18 euroa kuukausi + jäsenyys 18 euroa. Halapaa ku mikä. Joulukuussa pääset tutustumaan 12 eurolla 12 vuorokaudeksi. Minä ohjaan ilmaiseksi, niinku kavereitten kesken, ku et kerro kellekkään.

2 tykkäystä

Tesomalla asun tätä nykyä :smiley: Vai Ikuriako tää on, mutta ihan rajoilla :smiley: Mikä sali kyseessä? Työpaikka kustantaa jotakin johonkin :smiley:

Gogo Partola, ei ole pitkä matka teiltä. Hyvä, iso sali, hyvät värkit, hyvä porukka ja erittäin hyvä ohjaus :smiley:

1 tykkäys

No GoGo salille työpaikka maksaa 15€/kk että :smiley: No autoa en omista että bussilla kuljetaan :smiley:

1 tykkäys

Käyt minun opastuksessa aluksi ja alat kulkea Lielahden Gogolla sen jälkeen.
Samalla kortilla saman ketjun salilla.

1 tykkäys

Tämä Morujev liike on aika hullun hommaa.

Aloin tekemään vuoden alusta Iso-Arskan golden six-treeniohjelmaa ja on aika raaka treeni. Ajattelin tätä nyt murjoo jonkun kuukauden ja sen jälkeen kattoo jonku uuden ohjelman.

6 tykkäystä

1-jakoista treeniä tulee salilla tehtyä.
Nyt tulee tehtyä yksi sali, 2 kertaa 1.5h thainyrkkeilyä ja yksi hieronta viikossa.

Eilen tuli ryskettyä 1h 45min salilla

8min venyttely (jalat)
10min crosstrainer
4x 10 ylätalja eteen 75kg
4x 12 ojentajat taljassa 30kg
4x 10 pystysoutu taljassa 30kg
5x 8 takakyykky 60+70+80+90+100kg
5x 8 maastaveto 60+70+80+90+100kg
4x 8 hauis scott 28kg
4x 12 suorin käsin veto taljassa 30kg
4x 10 rintaprässi 13+18+23+28kg/käsi

Ikää yli 40v ja pituus 189cm ja paino noin 120kg

4 tykkäystä

Joko alkaa tulokset näkyä / tuntua?

Itsekin miettinyt tuota Golden Sixia. Tosin tuollaiset ohjelmat kuten G6 tai @O.Nolan ylläolevat vaikuttavat mulle liian raaoilta: maven kun tekee, niin ei siinä enää riitä energiaa kovin monelle muulle liikkeelle. Esim. mavepäivinä jätän kyykyn tällä hetkellä ihan suosiolla pois, kuten joku aiemmin täälläkin suositteli.

2-3 isoa massaliikettä, 1-2 apuliikettä + cross trainer + venyttelyt piisaavat ihan hyvin. Ehkä olen sitten laiska tai huonokuntoinen, todnäk molempia. :smile: Pyrin myös vetämään sarjat suht lyhyillä tauoilla, ehkä se intensiteettikin sitten vaikuttaa.

Ekan treenin jälkeen lähinnä tuntui, nyt alkanut myös näkyä.

Painot tangossa kasvanut kaikissa liikkeissä vähintään 30%, osassa tuplaantunut.

Pakko sanoa, että eri ohjelmilla tullut tehtyä vuosien mittaan, mutta nyt löytyi itselleni tähän asti parhaiten toimiva. Treenin jälkeen on aika kuollut, mutta tulokset ja kroppa kehittynyt paremmin, mitä uskalsin edes odottaa.

6 tykkäystä

Tässähän pitää parin vuoden tauon jälkeen taas aktivoitua kun Liikku saapuu kuun lopussa tuohon melkein naapuriin Haukiputaalle. Nyt menty salibandyn, pyöräilyn ja lenkkeilyn merkeissä.

Olen jatkanut BBS HIT ohjelmalla ja siirtynyt 2. vaiheeseen. 6 liikettä joista vuoroviikoin tehdään kolme. Superhitaalla vauhdilla, failiin asti ja vähän ylikin. Yhden reenin kesto noin 9 min, eli 9 min treeniä per viikko. Tämän päälle toki kiekkoa, kävelyä, laskettelua yms.

Kello ei valehtele - pientä edistystä tulee viikko viikolta.

Muutin omaa reenaamista yli vuosi sitten todella radikaalisti; perus punttireeni (penkit, kyykyt, mavet jne.) jäi taka-alalle ja tilalle tuli leuanvedot, etunojapunnerrukset, dipit, kelkan veto/työntö ym. toiminnallista omalla painolla tehtävää reeniä. Vaikka ikää ei ole 35 vuotta enempää, niin aika romuksi olen jo itseni reenannut. Muuttamalla reeniä noinkin radikaalisti, ajattelin ostaa itselleni lisää reenivuosia ja olevani kykeneväinen 15 vuoden päästä muuhunkin, kun kinkkaamaan salille ja vetämään maasta, näin leikkisästi kärjistäen.

Melko hyvältä on tuntunut ja reeni maistuukin ihan eri malliin, kun ‘junttaaminen’ on jäänyt pois. Ei oo enää sellasta perkeleellistä ressiäkään tuloksista ja silti niitä tulee.

Nyt vielä Brasilian ju-jutsun alottamisen jälkeen oon keskittynyt yhä enemmän kehonhallintaan ja liikkuvuuteen. Esim. pari kuukautta sitten en edes uskaltanut kokeilla päälläseisontaa ja nyt pystyy ilman seinää seisomaan jo yli minuutin!

3 tykkäystä

Mun pitää tehdä vastaava muutos varmasti jollain aikataululla. Liikkuvuus ja notkeus hävinnyt viime vuosien aikana. Ikää itsellä siis 31.

1 tykkäys