NHL huhut, pelaajasiirrot ja sopimukset 2019-20

Miksi? 21 miljoonaa ensi kaudesta pelaa sit Montrealissa tai Carolinassa. Olisin kanssa vastannut huutoon.

Miten meni mielestäsi retkuun? Aho halusi 5 x 9.5M. Carolinan tarjous oli 8 x 7.5M. Nyt Aho saa haluamansa 5v sopimuksen ja on UFA kesällä 2024. Aholla on tuolloin ikää 26 vuotta ja tulee kirjoittamaan tätäkin isomman sopimuksen.

5 tykkäystä

Ahon markkina-arvo on reilusti yli tuon. Huomaatte sen kun tämän kesän kaikki sopparit on tehty. Vain yhden kerran on jätetty mätsäämättä. Aho hyväksyi tällä toiminnalla sopimuksen Carolinen kanssa alihintaan. Jopa Carolinen leiristä näin kommentoitiin, että olipa huono tarjous. Tuo Montrealin tarjous oli vain rummun pärinää. Carolinen johto on nyt tosi tyytyväinen, kun Montreal ratkaisi asian heidän puolestaan ja vieläpä vaivattomasti. Ei tästä sen enempää. Minä voin ihan hyvin olla se typerys, joka ei tajua jujua. Olen toki kokenut tämän ennenkin erään pelaajan soppariasioissa, ja harmikseni totean, että olin täysin oikeassa. Tähän asiaan voidaan toki joskus palata…

E. Näköjään joku on kanssani samalla linjalla eli Antti Wennström Jatkoajalta :smiley:

4 tykkäystä

12 miljoonan allekirjoitusbonari hyvin nostaa Ahon liksaa. Tai itse näen tuon niin, että Aho tässä rahallisesti voittaja on.

Oliko tässä se joku että kun lakko nyt varmaan tulee, Ahon liksa periaatteessa juoksee kokoajan? Se pieni normi liksa jää saamatta :thinking:

5 tykkäystä

Lee teki jatkosopimuksen NYI:hin.

Ei tuo siinä mielessä huono ole Ahon kannalta, että diili on nyt vain viisi vuotta ja sen jälkeen pääsee katselemaan tarjouksia UFA-tontilta.

1 tykkäys

Erikoista, maalivahti Lehner Chicagoon. Vuoden sopimus ja 5M dollaria.

https://twitter.com/FriedgeHNIC/status/1145809697179623427

Edit:

Nyt alkoi maalivahdit liikkumaan.

Edit2:

1 tykkäys

Eiköhän tuolla “huono tarjous” kommentilla tarkoitettu sitä että se oli offer sheetiksi huono, mitä se toki oli sillä se oli vain 1M AAV enemmän kuin Carolinan tarjoama sopimus. Carolinan johto ei varmasti ole tyytyväinen, he halusivat nimenomaan pitkää sopimusta Aholle, mutta Montrealin offer sheet pakottaa heidät tekemään 5 vuotisen sopimuksen.

1 tykkäys

Ahohan tienää nyt n. 11 miljoonaa kaudelta kun tuon hurjan allekirjoitusbonarinkin jakaa viidelle vuodelle. Vai saako nuo aina tuollaisia 12 miljoonan bonareita?

Aho tulee tienaamaan 8 miljoonaa ja risat. Dollareina siis. Näin siis itse lueskelin Känädän lehdistöstä

Ilmanmuuta meni alihintaan, ihmetytti heti kun luin asiasta että allekirjoitti. Hakisiko bonareilla mahdolliselle lakolle varmaa tienestiä ja 5 vuoden sopparia että saisi seuraavan sopimuksen kirjoitella sitten täysin vapaana?

Ensimmäiseltä vuodelta saa 11.3M allekirjoitusbonarin, toinen vuosi 9.87M, kolmas 6.95M, neljäs ja viides kausi tulee 5.25M. Tähän sitten lisäksi palkka mikä vaihteli 700-750 tuhannen välillä kaudesta riippuen. Joten keskiarvoksi tulee $ 8.454M.

1 tykkäys

Toronto ja Colorado tekivät kauppoja. Torontolta kyykytys ja puolustusta kuntoon.

2 tykkäystä

Barrie. Toronto vei tämän 6-0. Kovalle pakille on tarvetta siellä. Kadristakin on jotkut iloisia ettei jatka. :smiley:

3 tykkäystä

Käsittämättömän huono treidi Avsilta. Antavat pois treidin 2 parasta pelaajaa ja maksavat vielä toiselle 2,75 milliä kaudessa Torontossa pelaamisesta.

4 tykkäystä

Allekirjoitus-bonus maksetaan kertamaksuna aina joskus ennen kauden alkua, kun taas palkka maksetaan pitkin kautta. Eli siis joo, olet oikeassa, jos tulee työsulku, niin palkanmaksu katkeaa mutta bonukset maksetaan silti. Sen takia monilla tähtipelaajilla näkee noita isoja allekirjoitus-bonuksia.

2 tykkäystä

Avs osti kakkos sentterin jolle on todella tarvetta. Kerfootille olisi pitänyt leipoa soppari ja pöydällä on vielä ei niin halvat Burakovsky ja Rantanen neuvottelut + Compher jotain 3-4M$. Cap:ssa 25M$ tilaa.

Tässä valossa aika luonnollinen liike.

Edit: Toronton pitäisi tehdä 11M$:lla sopimukset Marnerin, Kerfootin ja Cecin kanssa. Kuka antaa alennusta?

1 tykkäys

Hyvä muistaa myös, että Barrien sopimus olisi umpeutunut ensi kauden jälkeen, jolloin olisi pitänyt vääntää isoa jatkosopimusta. Puolustuksesta löytyy myös Makar, Byram ja Girard niin kiekollisesta osaamisesta ei jää kiinni ilman Barrieta. Vaikkakin tietenkin hiukan kysymysmerkkiä ilmassa miten Makar ja Byram suoriutuvat täydestä kaudesta.

Kadrin 4,5M AAV seuraavaksi kolmeksi kaudeksi oli kanssa ihan hyvä tekijä tässä kokonaisuudessa.

Kyllähän tässä vielä monia enemmän tai vähemmän kulmakarvoja nostattavia kauppoja nähdään puolin ja toisin, kun on pakko saada palkkakaton alle joukkue.

2 tykkäystä

Toronton miehenä olen erittäin tyytyväinen tähän vaihtokauppaan :).

Jatkoajalla Henkka kirjoittelee seuraavaa.