Nopeusrajoitukset ja ylinopeusvalvonta

Tuosta löytyy uutinen.

2 tykkäystä

Itsellä on pari sakkoa alla. Nyt olen huomannut tuijottavani nopeusmittaria jatkuvasti ja käytän paljon vakkaria. Nyt olen useamman kerran huomannut, että mittaria tuijottaessa suojatie on jäänyt huomaamatta. Etenkin syksyn aikana, kun etenkin kaupungissa ei muutenkaan näe mitään. Välillä oikeasti herää suojatien jälkeen tilanteeseen, jos prkl tuossa olisi joku kävellyt, niin yli olisin ajanut. Ei tämäkään hyvä juttu ole, mutta en kolmatta 170€ sakkoa myöskään ota.

2 tykkäystä

Mikä olisi sitten mielestäsi parempi ratkaisu? Virhepisteet ja kortti vähäksi aikaa pois, kun pisteet ovat käytetty?

Kyllä minä mieluummin keskittyisin ajamiseen kuin siihen, että saanko uudet sakot. Sakot on parempi varmaan kuin rullata suojatiellä jonkun ihmisen ylitse…

1 tykkäys

Eikä se nyt kovin vaikeeta oo ajaa rajoitusten mukaan. 60 alueella kun ajaa 55-65 ni ei tuu sakkoa eikä häiritse muuta liikennettä. Tossa välissä on kyllä helppo pysyä ja jos ei pysy ni hetki harjoittelua hiljaisilla teillä. Maantiellä Vakkari päälle ei tuu sakkoja.

2 tykkäystä

Kyllä se toimii kaupungissakin.:blush:
Tulee käytettyä päivittäin.

3 tykkäystä

Älä ny alinopeutta ehdota, sehän on näiden keskusteluiden perusteella suurin riski mihin autoilleissa voi törmätä. Jokuhan saattais joutua jarruttamaan ja liikenne ei vedä ja kaikki on pilalla.

3 tykkäystä

Sitäpaitsi jonkun ajan kuluttua aletaan sakottamaan alinopeutta ajavia!

Aluksi vain motareilla, mutta varmasti ainakin valtateille tulee, kunhan valtion sakkotuloja aletaan kasvattamaan reippaasti!

Pelkkää lätinää. Elleivät lisää liikkuvaa poliisia. Vai tuleeko sakot kamerasta alinopeutta ajavalle myös?

Jep olet oikeassa, idiotismia parhaimmillaa, mutta koska papin säkki (tässä tapauksessa valtion) on pohjaton, niin kyllä ne jonkun keinon keksii! Eli kaipa noi kamerat pystyy säätämään alarajallekin, jännä nähä!

1 tykkäys

Just näin. Ja jos sakkokertymää ei saada alinopeussakoilla kohdalleen, ni hetken päästä keksitään sakottaa jos ajaa liian täsmällisesti rajoitusten mukaan. Sekin on ihan varmasti vaarallista kun tarpeeks tutkitaan!

Voin rehellisesti sanoo, että harva asia ärsyttää niin paljon kun noi tolppapoliisit.

2 tykkäystä

Mulla on navigaattori aina päällä se piippaa hyvissä ajoin ennen tolppaa. Ei tuu sakkoja.

3 tykkäystä

Mää oon huomannut, että rajoitusten mukaan ajaminen vähentää stressiä kameroista.
Ei se niin vaikeaa ole sillä audillakaan ajaa rajoitusten mukaan.

5 tykkäystä

Ei rajoituksen mukaan ajaminen ole ongelma jos ajetaan se mitä siinä merkissä lukee.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nämä keskustelut peltipoliiseista toistavat kyllä mukavasti itseään. Sikäli usein tulee mieleen, että kannattaako sanoa mitään kun se sama rumba alkaa… sitä vaan ihmettelen, että luuleeko täällä jotkut todella että joku olisi tahallaan noudattamatta nopeusrajoituksia. En ainakaan itse tunnusta enkä edes tunne semmoista ihmistä. Henkipattoja semmoiset välinpitämättömät kaaharit on. :frowning:

Hatunnostoni sille ihmiselle, joka rehellisesti voi sanoa ettei ole koskaan ollut sekuntiakaan epävarma senhetkisestä nopeusrajoituksesta. Suojatien tai liikennevalotolpan lähestyessä jokainen tietää mitä tehdä. Mutta peltipoliisin kanssa tilanne on hieman eri. Sitä vois verrata vaikka siihen, että epämääräisellä etäisyydellä ennen liikennevaloja olis liikennemerkki, jossa kerrottaisiin minkävärisiin valoihin kulloinkin on pysähdyttävä. Se vaan pitää huomata ja muistaa, ei siinä mitään ihmeellistä.

Jos tämä autoilu tästä vaikeutuu ja lappuja alkais tulla, niin ainakin itsellä se tarkoittaa luultavasti semmoisen navin hommaamista, jossa on ajantasaiset tiedot ja varoitukset tolppapaikoista. Nykyiseen ei valitettavasti ole luottamista. Perille se vie kohtuullisesti, mutta tolppien suhteen se on tumpelo. Varustelukisa käynnistyy… :wink:

5 tykkäystä

Mikä navigaattori sulla on käytössä? Pysyykö se hyvin ajan tasalla noiden tolppien suhteen? Jos noi uudet kamerat alkaa yleistyyn, ni pakko aloittaa kilpavarustelu itekki.

No kyllä sellaisiakin ihmisiä olen tavannut liikenteessä aika usein. Audilla tuntuisi olevan vaikeikeuksia rajoitusten mukaan ajaa, ja mitä uudempi sen vaikeampaa, vaikka näissä on kyllä liikennemerkkien tunnistusjärjestelmätkin, että tiedossa se nopeusrajoitus varmasti on.

Aika paljon (ihan tässäkin ketjussa) kyseenalaistetaan nopeusrajotuksien järkevyyttä millon milläkin tienpätkällä, ja usein (mutu) ne on just niitä ihmisiä jotka tuntuu niitä kameroita väläyttelevän. Ei kaikki varmaan tietoisesti päätä että “nyt mä ajan ylinopeutta”, mutta ehkä semmonen “kyllä minä tiedän paremmin” asenne johtaa helposti jonkinlaiseen välinpitämättömyyteen rajotuksia kohtaan.

Ja onhan se nyt vähän hassua jos toistuvasti napsitaan sakkoja ja aina se vika on jossain muualla kun ratin ja penkin välissä.

3 tykkäystä

Suoralla tiellä, loivassa alamäessä oleva peltipoliisiko sijoitettu liikenneturvallisuuden ja onnettomuustietojen perusteella? Saanen epäillä.

Jos kunnat ja kaupungit päättävät nopeusvalvontatolppien paikat, tulee mieleen olisiko siellä oma lehmä ojassa eli paikan valinnassa painaisikin enemmän sisään tuleva raha kuin mitkään turvallisuustekijät.

Onko kenelläkään oikeaa tietoa minne sakkorahat menevät ja mihin ne käytetään?

1 tykkäys

Ajatko tahallasi ylinopeutta?

  • Kyllä ajan.
  • En koskaan.

0 voters

1 tykkäys

Vaikkakin tästä tulee kauheasti shittiä, niin voin sanoa, että taajamissa en aja ylinopeutta, mutta maantiellä kylläkin. Ajelen paljon pitkiä matkoja, joten ajelen aina gps-nopeutta 17-19kmh yli rajoituksen, ja TomTom piippaa kameroista.

Moottoripyörällä kun on kiva ajaa kovaa niin ajan max. 40 kmh yli rajoituksen, kun tuon 40kmh rajan jälkeen lähtee kortti.

Mutta, en kyllä laske itseäni kaahariksi. Vaikka itse ajelen ylinopeutta niin aina on joku nopeampi, ja minun ylinopeuteni ovat aika maltillisia, enkä koskaan aiheuta mitään vaaraa muille.

1 tykkäys