Otteluseuranta: 6. välierä, HPK - Tappara 15.04.2019

(Levtchi fan club) #1533

Mää uskon, koska tyhmä posipasi olen, että tää tekee loppujen lopuksi ihan hyvää koko tapparalaiselle yhteisölle. Nukutaan ja mennään eteenpäin, toivottavasti hieman uusiudutaan myös (kuten huhujen perusteella sopii odottaa ainakin pelaajiston osalta).

No onhan tuo huikean pelinopeaa peliä. Syöttöjen laatu ja kovuus. Pelitapa ja toteutus.

Kuuntelin tänään en nähnyt niitä…

Toivottavasti Jukka ei kitise mitään tuomareista.

Kyllä tämä kertoo karua kieltä. Tappara oli jotenkin väsyneen oloinen tämän päivän ottelun alkupuolella, mutta jostain ne kairasi itsensä vielä mukaan. Harmi että tötöiltiin tuo loppu missä oli paikka itse ratkoa.

Varmasti on jotain pientä yhdellä ja varmasti toisellakin.
Miksi puolikuntoisia pelaajia sitten peluutetaan?
Minä käännän katseeni sinne penkin takana seisovan kaverin suuntaan.
Jos täälläkin huomataan että muutamalla pelaajalla ei todellaakaan suju niin luulisi nyt siitä penkin takaa näkevän saman.

Joukkue tarvitsee oikein kunnon remontin.

Hidasta, halutonta ja kuritonta virkamieskiekkoa.

Nyt kävi näin. Jos kokonaisuutena katsoo kautta sieltä alkusyksystä asti, niin valitettavasti tälle kaudella tapahtui melkoinen tason tiputus hyökkäysmateriaaliin, kun Peltola, Haapala sekä Repo poistuivat joukkueesta ja hyviä korvaajia ei tullut tilalle.

Malinen ja EJ ovat varmasti Rautakorven tuntemia turvallisia luottoukkoja, mutta kaukana statukseltaan sellaisista miehistä jotka tekevät ketjukavereistaan parempia pelaajia. Ainakin minun mielestäni tämä oli hyökkäysmateriaaliltaan heikoin rosteri, jos verrataan aikaisempia kausia aina sinne Ässät-finaaleihin asti (ennen Barkovin ja Connollyn loukkeja).

Ei muuta kuin pronssia jahtaamaan kotihalliin ja sitten taas rakentamaan ensi kauden tiimiä. Ainakin alustavat huhut kielisivät siitä, että nyt lähdetään tosissaan satsaamalla hakemaan kannua.

Kova luotto oli että takaa olisi tultu, mutta valitettavasti ei tainnut olla koko kautena montaa peliä, että näin olis tapahtunut. Ihmeellisesti sekos pakka aina tasoituksen jälkeen. Liikaa Kuuselan ja Järvisen harteilla oli tulosvastuu. Karjalainen, Jasu ja Rauhala myös hyviä tänään. Ei tässä auta muu kuin sama lääke ku hävittyinä finaalivuosina eli Telia kiinni, totaalinen mediahiljaisuus ja veitsen haavassakääntelijöiden välttely.

Uskallan. Rautakorpi.

Studio olisi hyväksynyt Kemmun maalin. Pitivät hylkyä katastrofina.

Häh näin nyt vasta ekaa kertaa ton Kemiläisen hylätyn maalin, tuohan oli täys farssi!!!

(Levtchi fan club) #1545

Ensimmäinen reaktio tappioon oli irtisanoa Telia-tv:n tilaus. Jotain hyödyllistä tällekin illalle!

Olisin itse hyväksynyt jo pelin aikana. Ei tuollainen hipaisu voi vaikuttaa mihinkään.

Ei kai tätä kautta neljään tappioon päätetä. Viimeinen peli voitetaan! Mukavampi kumminkin viettää kesää kun voitto on päällimmäisenä.

Olihan tämä kausi pettymys. Mutta kyllä se lähti liikkeelle jo pelaajahankinnoista, jotka oli liian “tuttuja ja turvallisia”. Vältettiin kaikkia riskejä. Sentteriä ei saatu ja maalivahtien kanssakin oli niin ja näin. Kai siellä petrattiin hieman, mutta ei Heljankokaan todella voittava vahti ollut.

Runkosarja meni yllättävän hyvin osittain siksi, että moni joukkue pelasi aika lunkisti ja ailahtelevasti. Vain Kärpät ja ehkä Pelicans oli ylärajoilla. Monet tähtäs selvästi kevääseen.

Rautakorven reagoimattomuus ja kaavamaisuus, jopa pelaajiin iskostettu intohimon puute. Konemaisuus. Kaikki se kiusaa ainakin minua. No, kai sitä vielä kauden kestää, jos nyt saatais pari säkenöivää pelaajaa joukkueeseen. Vois innostua seuraamaan runkosarjaakin pikkuisen enemmän. Ei kyllä ollut erityisen innostava kausi.

Kallio tuo esiin tuon Larmin aktiivisuun hakea tilanteissa kontakteja.

Missä vaiheessa Luce ei ole kelvannut Tapparalle? Mitä multa on mennyt ohi?

Taitaa olla nykyjääkiekon teema tänä päivänä.

Kaikki puhallusta kovemmat kontaktit haastetaan ja hylätään.

Sama juttu. Olin jo irtisanomassa, mutta sitten muistin pronssiottelun. Kai senkin voisi katsella perjantaina toiselta puolelta Suomea

(Lomaa odotellessa) #1552

Katastrofi on selvä. Peli menee kamalaksi, jos jokainen hipaisu maalivahtiin johtaa hylkäämiseen. Osa maalivahdeista alkaa varmasti hakea noita “kontakteja”, joiden perusteella sitten hylätään osa maaleista.

Toivottavasti Tappara ei silti mene tuon taakse. Peli hävittiin aivan toisaalla.