Otteluseuranta: HPK-Tappara 15.09.2018

Jukkaa oon puolustanu ja puolustan edelleenki, mut kyllä alkaa vatuttaa, jos näillä työkaluilla, mitä Jukalla oli viime kaudella ja nyt, peli on tätä tasoo

1 tykkäys

Tai helpompaa vaihtaa valmentaja joka osaa valmentaa tämän päivän jääkiekkoa.

Voi kun edes pörrättäisiin, kyllä se pelkkää painia vastustajan kanssa kun oma liike tahmeaa (l.reenijumi).

1 tykkäys

Kyä tää nyt vähän syö. Varsinkin tuo 3 erä, parempi hiljentyä ja palata asiaan kun pahin vee käyrä laskee.

1 tykkäys

Kyllä mä luulen, että toimistolla mietitään tätä vaihtoehtoa jo kohta aika tosissaan. Kukaan valmentaja ei voi olla seuraa suurempi ja jos näyttää siltä, että nykyisen valmentajan johdolla ajetaan ns. päin puuta niin jotainhan siinä on pakko tehdä.

Huolestuttavin asia on tuo joukkueen yleisilme. Se on sellaisen pelon ja säälittävyyden yhdistelmä, mikä välittyy katsomoon. Jos tuo välittyy tällä kaudella yhtä usein kuin viime kaudella niin jotain erittäin konkreettista on ihan pakko tehdä.

2 tykkäystä

Mä en niele tätä teoriaa, koska uskon, että tämä on nyt sitä pelaajien osallistamista, jota Rautakorpi edelleen yrittää ajaa sisään. Post-modernia kiekkoa, jota ei vielä ole olemassakaan.

5 tykkäystä

Koskas Tappara on edellisen kerran antanut fudut valmentajalle, ja tuliko sillä (tai millään aikaisemmalla) kerralla minkäänlaista parannusta tuloksiin?
Aikamoinen paniikkinappula olisi antaa fudut ikiluotetulle Jukalle tässä vaiheessa kautta :smiley: CHL-pelitkin kuitenkin menneet ihan OK…

3 tykkäystä

Onneksi se on vaan mun teoria. Oon erittäin iloinen, jos peli alkaa soljua ja meikäläisen “uskomukset” todistetaan täysin vääriksi.

Oon itse vaan todennut sen, että mun ei kannata itseäni tällä hirveästi enää liikutella. Omakin ymmärrys on kovin rajallinen ja välillä sitä toivoisi jotain “valoa” tunnelin päähän, mutta tuntuu, että se vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

1 tykkäys

2011-12 Hirvonen vaihtui Dufvaa. Nou pleioffs.

2 tykkäystä

Kyllähän toi pelin rakenne vaikuttaa hieman viimekauden alkua selkeämmältä mutta kauhukuva henkisestä heikentymisestä voi myös olla totta -Jugi ja Domi kun ovat poissa. Elorinne ja Zabo parempia kuin viimekauden alussa, Heljanko lupavan hyvä.

VAlmennuksen osalta kysyisin: missä olet Jukka?

1 tykkäys

Kuusi finaalia putkeen on luokkaa käsittämätöntä.

Viime kauden materiaali suhteessa pelaamiseen on tuplasti käsittämättömämpää.

Totta kai on aivan kummallista miettiä koutsin potkuja kahden pelin jälkeen. Absurdiuden puolelle kuitenkin menee, jos viime kauden ja tämän kauden alun jälkeen ei asiaa mietittäisi.

Mun mielestä Jukka Rautakorpi & Tappara -liiton ohi on ajanut yksi asia. Aika.

4 tykkäystä

No eihän tämä kausi ole alkanut Tapparan kannalta kuin Strömssössä, ja peli on rehellisesti sanoen kuraa. Olette ilmeisesti kopioineet IFK:n sapluunan alkukauteen, hölmöillään/perseillään ekat pelit ihan urakalla ja sitten vasta aletaan pelaamaan. Tässä on vielä 58 peliä runkosarjaa jäljellä, ei kannata vetää ranteita auki kahden ekan pelin osalta. Sitten jos 15-20 peli jälkeen ole tapahtunut mitään kehitystä, aihioita josta peliä kehittää, niin sitten kannattaa ihan oikeasti olla huolissaan kaudesta 2018/2019.

1 tykkäys

Siähän oli muuten Heljangolla saman verran torjuntoja kun Tapparalla vetoja koko pelissä…

1 tykkäys

Ny oli kyllä kirvelevä. Viihdyttävä matsi, mutta minun makuun liikaa “ohhoh-juttuja”. Suoraviivaisempaa hyökkäysten päättämistä kaipaan. On hyvääkin ihan kosolti ja luottoa löytyy että diesel käynnistyy, tavalla tahi toisella. Kyllä Tapparan-ukot pelata osaa.

2 tykkäystä

@Acetho @peterra

Peliteoreetikkojen tulee muistaa että kaikkia mahdollisia pelitapoja voi pelata hyvin tai huonosti. Tapparalla jää tekeminen vajaaksi, joskin allekirjoitan myös pelitavallista kritiikkiä.

Missä vaiheessa Erkinjuntti putos pois?

Tuo on se mikä itseänikin korpeaa. Fakta on se et Tappara pelaa tällä hetkellä välttääkseen tappion, eikä mene voittamaan peliä. Ei tuollaista jaksa katsoa, alkaa olla tietyllä tapaa mitta täysi tätä peliä kun ei tuota katsoessa viihdy, vaan katsoo riittääkö maalin johto vai saadanko tasoitettua. Peli on “jännä ja tiukka”, mutta en mä ole kummastakaan pelistä nauttinut.

Edellisen 6v aikana jokainen syksy samaa sontaa, ainoastaan sen mestaruuden jälkeen oli meno päällä.

6 tykkäystä

Joko Enlundille on soitettu?

Eiks se Wikipedian mukaan ole jo joukkueessa?

8 tykkäystä

Totta. Helvetin näkymätön seki on ollu.

10 tykkäystä