Otteluseuranta: Slovakia - Suomi 11.05.2019 (MM-kisat)

Mitähän Kakko tekis, jos Sasha olis lähteny sentteriks pojan vierelle.

Mä seuraan näitä vähän vähemmällä innolla kuin Tapparan matseja, joten nyt ei pysty ihan kaikkiin nyansseihin tarttumaan. Eilen mm. ehdin katomaan kokonaista kymmenen minuuttia alusta.

Helppo taas asettua kuitenkin sen yhden kiistellyn asian taakse jota olen puolustanut…
Tunteen ja flown merkitys tässä lajissa on todella suuri. Valmius pelaamiseen pitää olla hyvällä tasolla.

Blackhawks ennen Coloradoa eipä etuilla siellä!

Hughes menee ykkösenä riipumatta mitä kisoissa tapahtuu. Rangersilla kävi kyllä melkoinen pulla kun pääsevät nappaamaan Kakon. Mielestäni Kaapo on parempi kuin Hughes.

Tässä kun mentäs finaaliin ollaan siinä tilanteessa, että koko halli huutaa KAAAPO KAKKO.

Nooh, tämä matsihan oli tiukka maalin peli ja niin sen pitäisi olla paperillakin. Meillä ei ole Tataria mutta enemmän leveyttä.

Tällainen liigajengi myös trappaa tarkasti ja nöyrästi kun ei ole teemut kertomassa miten näitä pelejä pelataan.

Kyllä Eelit kalpenee Kaapon rinnalla, ai kuka Eeli.

Pesonen-Manninen-Kakko oli valmennuksen valinta viimeiseen vaihtoon.

“Viis maalii kahteen peliin niin on tää ainakin tyydyttävä+”

Ville Niemiseltä löytyy jo selvästi nöyryyttä harjoittava valmennuskoulu.

“Träppi oli surkeeta”.

Ei ollut limainen :smiley:

Kyselitkö muuten jossain vaiheessa muuten Mannisesta, että miksi hän on kisoissa? Vai oliko kyselijä joku muu?

Oli miten oli, mutta laitan tähän pohdintaa. Mannisen liike on joukkueen kärkitasoa, tuo liike luo tilaa muille. Minun mielestäni tämän päivän kiekossa liikkeellä luodaan tilaa kentälle. Ja nyt kirjoittelen kiekottaman liikkeestä, mielestäni kiekottaman pelaajan liikkeen merkityksen tärkeys on kasvanut viime vuosina.

En voi välttyä ajattelemasta, että Suomen MM-joukkueen ja tämän kauden Tapparan suurin ero on se, että toinen pelaa tunteella ja flowlla, toinen ei.

Turnauspelaaminen tietysti luonteeltaan erilaista.

Kiven anti studiossa on haalistunut sitten Ruutu-aikojen. Tuo alituinen ylidramatisointi ei oikein iske.

Niin, tai esim. Laten MM-kisa jengien versus tämä.

Tunteen puutteesta / tunteen merkityksestä monesti taisin kirjoitella menneellä kaudella, mutta turha jatkaa sen enempää tässä ketjussa.

Osaahan tuo luistella ja syöttökin lähti tarkasti Kakon viimeiseen. Pelasi aiemmin pari vaihtoa kiekolla tosi pehmeästi joten osui taas kritiikkini kohteeksi.

Mutta on saanut luottoa jo useammalta koutsilta joten erittäin suurella varmuudella olen väärässä hänen suhteen.

Edit: Tunteesta. Tamin 95/50 on kyllä totta.
Ja siksi kiekossa tapahtuu myös kaikenlaista arveluttavaa, koska tunnetason pitää olla ihan piripinnassa, joten joskus menee yli.

sulki #520

Ketju suljettiin automaattisesti 6 minuutin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.