Oulun Kärpät kaudella 2017-18

Tuon ‘tiedon’ Lehtosen jatkamisesta olen lukenut Jatkoajasta, jossa yksi nikki väittää, että Lehtonen on itse sanonut, että jatkaa Kärpissä. Se sopimus oli yksivuotinen, mikä tehtiin Lehtoselle ja siinä ei käsittääkseni ollut optiota seuraavasta kaudesta tai ainakaan sitä ei silloin julkaistu vaan se sopimus julkaistiin yksivuotisena.

Voihan olla niin, että Lehtonen ei jatkakkaan Kärpissä. Hän oli loppukaudesta viltitetty - esimerkiksi HIFK otteluissa yhden ottelun verran. Lehtonen oli Kärppien kolmanneksi tai neljänneksi tehokkain pelaaja. Ei se ole ihmekkään noilla mahdollisuuksilla, mitä hän sai. Samaan samoilla mahdollisuuksilla olisi päässyt vaikkapa Aku Kestilä. Eli olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Lehtonen söi mahdollisuuden omalta kasvatilta, jos siis olet sitä mieltä.

Lehtonen ei täyttänyt vahvistukselle vaadittua suoritusta. Itse pidin Sarisen panosta hyvänä, silloin kun hän pääsi pelaamaan ilman vammoja (ne aivotärähdykset). Ne vammat pilasivat Saarisenkin kauden. Kärpillä oli uskomattoman paljon huonoa tuuria tai taitamattomuutta loukkaantumisten suhteen nyt päättyvällä kaudella. En ole aiemmin moiseen törmännyt. Jossain vaiheessa kautta Kärpillä oli pari junnukenttää + jokunen pelikuntoinen runkopelaaja.

Tuolla tämän kauden rosterilla, jos terveystilanne olisi ollut normaali, Kärpät olisi tapellut siitä neljännestä paikasta runkosarjassa. Nyt sattui vielä niin, että loukkaantuneita korvattiin loukkaantuneilla. Tällä tarkoitan tapaus Tlustyä. Ei jaksa käsittää tässä asiassa Junnon&Ahon toimintaa. Hruskakin palkattiin. Miten joku pieni organisaatio kuten Ilves onnistui ajoissa naaraamaan D 'Amigon todella nopeasti, kun oli tarve? Tai Keräsen, kun oli tarve?

Suikkasta on ollut helppo haukkua, mutta ei hänelle annettu oikein aseitakaan koko kauden aikana kuin vasta siirtorajalla. Tuli Trotter ja Svarny. Tuollaisia heppuja olisi pitänyt palkata jo joulukuussa. Mutta niinhän se on, että syyllisiä palkitaan (Ahon vastuu kasvaa) ja syyttömiä rangaistaan (Suikkaselle potkut)

1 tykkäys

Vastaan sinulle nyt, kun ollaan saatu Tappara peli alta pois ja voidaan taas hetki puhua Kärpistä.

Joo olen itsekki lukenut tuosta Lehtosesta, mutta varsin kummallinen asia silti. En haluaisi Kärppiin ensi kaudella Lehtosta vaan, koska löytyisi oma nälkäinen junnukin tilalle. Jotenki, en usko Aho/Junno pari valjakko olisi sorvannu suoraa 2v sopimusta. Riskin on ollu tiedossa, kuten monien pelaajien kohdalla, siksi niille on lyöty 1v lappuja kouraa, “kunhan saahaan pelaajia” menttaliteetilla.

Olisi varmasti voinut Kärpät taistella paremmista sijoista, toki perus selitys on, että mennään loukkaantumisten taakse nii on se sinällään totta Kärpistä. Parhaimillaa 11 miestä pois perus kokoonpanosta niin kertoo aika karua faktaa. Siinä menetettiin useampia pisteitä kieltämättä. Olisihan se heino ollut edes pelata puolivälierä pelit!

No ensi vuonna tulee Kärpät usko pois. Sen mitä olen Kärppien toimintaa seurannu niin Kärpät pesee kasvonsa ja palaa huipulle. Kärpät on 2000-luvun paras seura ja tulee olemaan myös sitä tulevaisuudessa vaikka Tappara pistää aika kovasti hanttii tällä hetkellä tuosta tittelistä. Kuulu se silti Kärpille vielä tällä hetkellä, toki Tappara myös tulee todella kovaa! Kärpät nousija joukkue, joka on oikeasti noussut myös Liigaan. 6 mestaruutta 8 finaalipaikkaa 2 pronsssia kertovat myös sitä, että Oulussakin tehdään asioita oikein.

Tottakait tässä Suikkastakin haukutaan, mutta samalla tämä oli mahanlasku koko organisaatiolle. Tästä on kumminki hyvä parantaa eteenpäin. Kyllä me @Nuti ja @kona vielä joskus tälle palstalle mestaruussauna ketju pystytetään :wink: Sorry Tappara! :slight_smile: <3

1 tykkäys

Kärppäkipinävahti pystyyn heti ensi kauden alussa!

Kiitos vastauksestasi. Oli upeaa seurata tänään, miten kone toimii oikeasti. Tarkoitan HIFK-Tappara ottelua.

Vuodesta 1975 lähtien olen seurannut Kärppiä ja matkaan on kuulunut jopa Suomisarjaa ja Aravirran ja näiden aikoja. Minulla pitkän linjan Kärppäkannattajana ei ole luottoa Mantereeseen. Tosin, kun katsoo noita mestarivalmentajia, niin aika usein he ovat olleet ensikertalaisia,

Anneraan Mamballekkin mahdollisuus kuten Humalojalle.

2 tykkäystä

Kärpillä on oikein manio valmennus ensi kaudella ja suurin plussa on nostaa Lauri Mikkola mukaan valmennus ryhmään, ei muuten ole mikää turha jätkä. Katoppa miten Kärppien A-junnut ovat pärjänneet vuodesta toiseen.

Humaloja voi saada mahdollisuuden, mutta kaipaan silti sitä THE ykkösentteriä ja ei ole yllätys sekään, että joka vuosi, kun Kärpät on voittanut mestaruuden on sentteri nelikko ollut todella timanttinen. Siksi haluan Kärppien hankkivan, kun kerta sitä rahaa on niin sen kunnollisen ykkösentterin.

Joo.

Pidän arvokkaampana vahvistuksena valmennukseen vaikkapa Ville Mäntymaata. Tällä tarkoitan sitä, että jos kaikki tulee sisältäpäin, niin olemme nepotismin tiellä. Mielenkiintoista nähdä, mitä Kuopiossa tapahtuu ensi kaudella.

Äläpä nyt sielä on kaikki samaa mieltä tyylii miten kiekkoa tulee pelata. Lauri Mikkola on positivinen yllätys tuohon ryhmään ja on useamman vuoden odottanut vuoroaan, nyt se realisoituu. Ei tätä Kärpissä kumminkaa usein nähdä, toki legendaarinen Reijo Ruotsalainen oli Kärppien valmennusryhmässä mukana 2000-luvun alkuvaihteessa ja silloin finaalin ja kulta, jos nyt sinänsä on edes verrattavissa, mutta viimeksi oleva KÄRPPÄ valmennus ryhmässä. Mikkolasta voi sanoa samaa, että veri on pelkästään Kärpän verta.

Ei minulla ole sitä mitään vastaan, jos Ilkka vaihtuu Lauriin. Ville Mäntymää on oikeasti mukana Kärppien junnutoiminnoissa. Se on hyvä asia.

Itse haluan sopivasti verenvaihtoa valmennukseen. Siis sellaisia henkilöitä, joilla on muutakin taustaa kuin Pokkilan törmä.

On Mäntymää todella tärkeä henkilö Kärppien A-junnuille. Kärpät tulee käyttämään ensi kaudella rahaa pelaajiin ei valmentajiin. Kärppien tulee lunastaa CHL paikka ensi kaudella sekä vähintää välieriin pitää päästä, että on uskottava kasvojen pesu.

Ai Havulle löytyny hommia Kärpistä? Hieno homma. Liian aikasin päätty ura, mutta pääasia että pääsee kiekon parissa touhuaan.

1 tykkäys

Minulle on tärkeintä, että Kärpistä näkyisi se omavaraisuus enemmän kuin nyt päättyvällä kaudella. Ahon sanoin: nyt rakennetaan runkoa ja se kestää kauan.

Ei minua haittaa ensi kauden menestymättömyys, jos pinnan alta on nähtävillä se Ahon mainitsema uuden oululaisen rungon rakentaminen.

Onhan tuo ollu useamman kauden jo Kärppien A.junnujen mukana. Liekkö jossaki vaiheessa pääsee kuten Lauri Mikkolakin nousemaan ylöspäin. Tällä hetkellä tärkeä mies kumminki A-junnuissa ja hienoa, että valitsi nimenomaan Kärpät sen takia, että arvostaa organisaatiota, tämä kuultuna itse mieheltä pari vuotta sitten kiinalaisessa buffetissa :smiley:

1 tykkäys

Ei nyt itseäkään haittaa jos ei menestytä, mutta yleensä Kärpät kun on menestynyt on rukon ollut hyvin Kärppä kasvatteinen. Siihen siis tulee panostaa ja joo muitten on turha väittää Kärppiä osto joukkueeksi :slight_smile: Rahaa on mitä on käyttää, mutta toisaalta on paljon lupaavia pelaajiakin aina.

Minulla olisi tähän ketjuun muutama kommentti mutta en ennen kauden loppua ajatuksen palaakaan uhraa muihin ketjuihin.
Nyt panostetaan 100% Tapparaan.
Miksikä ?
Koska Tami Tammista mukaillen “95% keskittyminen on 50% suoritus”

Harmi sillä sinua tänne olen koko ajan odotellut! No luultavasti pääsemme jossakin vaiheessa keskustelemaan lempiaiheestani!

1 tykkäys

Kuluvan kauden joukkue oli ostojoukkue paria poikkeusta lukuunottamatta. Itse haluaisin Humlin takaisin vaikkapa nelossentteriksi. Ruohomaa-Lasu-Humaloja-Huml.

Tämäkin kelpaisi, mutta jollaki pervolla tavalla haluan Kärppien kyykyttävän muita sillä ykkössentterillä, koska se mahdollisuus on, koska raha monesti ratkaisee, ei kumminkaa aina.

En tiedä. Olisihan se hyvä, jos Koskenkorva löisi itsensä läpi. Kuokkasen voinemme jo nyt unohtaa.

Arvostan kyllä näkemystäsi asioista, mutta en usko Koskenkorvan vielä saavan mahdollisuutta ensi kaudella. Ehkä sitä seuraavalla on Koskenkorvan vuoro. Itsekkin kyllä haluaisin omia junnuja kokoonpanoon mahdollisimman paljon, mutta nyt Kärpillä on kasvojen pesun paikka.

Rahaa on tulossa Qstokista kesällä. Puljujärvestä,Ahosta,Nutivaarasta korvauksia. Joku mun sisällä vaan sanoo, että Kärpät käyttää rahaa ensi vuonna muuhunki kun “leveyspelaajiin” Sitä kautta ensi kauden joukkuen on tarpeeksi uskottava sitten. Voin olla väärässäkkin, mutta vielä uskon näin ennen kuin toisin todistetaan.

Näihin tunnelmiin on hyvä päättää antoisa keskustelumme. No, kai Kärpät kuitenkin jonkun porukan saa aikaiseksi ensi kaudelle.

1 tykkäys

Kiitos asiallisesta keskustelusta. Katsotaan sitte lisää, kun Kärpät julkaisee eka sopimuksen.

1 tykkäys