Päävalmentaja Jussi Tapola ja valmennustiimi 2020-23

Ja tätähän en tarkoittanut, että ei ole töitä. Tietysti on.

Eri asia on sitten mitä osaa tuoda pelitavallisesti joukkueeseen lisää päävalmentajan tueksi.

3 tykkäystä

No vissii väärin ymmärsin siis. Mutta joo, en usko että liigatasolla kauheesti tiimissä joojoo miehiä.

Eikös lähes järjestäen päävalmentajat valitse itselleen sen tiimin? Kysymys vaan siitä, että millaisen tiimin valitset. Järkevät organisaatiot antavat päävalmentajan valita itse tiiminsä, koska kyllähän siinä aika paljon enemmän on sanottavaa asioihin, kun tietää kenet valitsee. Rautakorvellakin on ollut hyviä tiimejä ympärillään Tapparassa, mutta jos nyt kontrastiksi otetaan viime kausi niin Rautakorvessa ja Ojasessa oli mielestäni paikoin liian paljon samaa. Tämä toki on minun omaa mielikuvaa, koska en valmenna aitiossa saati ole sen takana, mutta tuntui, että samanlainen reagoimattomuus oli kummankin tavaramerkki.

Tuokkola & Tapola on varsin dynaaminen kombinaatio, joka ainakin paperilla täydentää toisiaan kovasti. On myös aika selvää, jos nyt sattuu vaikka Tapolalle iskemään flunssa päälle, kuka hoitaa päävalmentajan vastuut silloin. Toki tämä kaikki on toistaiseksi pelkkää paperia - kunnes nähdään sitten, miten se käytännön arki toimii. Uskon kuitenkin, että Tuokkola apuvalmentajaksi on myös äärimmäisen rohkea valinta Tapolalta. Silloin kun organisaatiossa on enemmän kuin yksi nimekäs valmentaja niin kaiken mennessä kivasti kaikki on hyvin, mutta tuon profiilin kakkonen muuttuu äkkiä uhkaksi, jos kaikki ei mene kuten halutaan. Onneksi Tapparassa on niin umpipäinen urheiluorganisaatio, ettei täältä ihan helposti potkuja tule.

Toivon kuitenkin, etteivät ajatukset ole liian samanlaisia. Hyvä ja dynaaminen tiimi valmentajissa on sellainen, jossa on vähän erilaistakin ajatusta. Erilaiset ajatukset ovat iso vahvuus.

2 tykkäystä

Jännä muuten, kun Tuokkola sanoi tuossa kyselyvideolla, että hän peluuttaa pakit ja Jupe peluuttaa hyökkääjät. Eli on ilmeisesti alkuun sanottu väärin julkisuuteen tän asian suhteen? Mikähän Puistolan työnkuvaksi sitten jää? Oma veikkaus, että pyörittelee edelleen videoita ja scouttailee vastustajia. Ja pelin sisällä kattoo videolta, että kannattaako jotain epäselvää maalitilannetta haastaa vai ei.

1 tykkäys
20 tykkäystä

Todella vakuuttava kuva tullut meidän valmennuksesta, kun kuunnellut Tapolan ja Tuokkolan haastatteluja. Kuuntelin myös kyseisestä podcastista TPS käskijä Raimo Helmisen haastattelun ja ero vakuuttavuusessa oli kuin yöllä ja päivällä meidän valmennukseen verrattaessa.

26 tykkäystä

Maikkarin tulosruudussa oli hämäläis-joukkueiden kuulumisia, Jupe kertoili Tapparan juttuja, meni vähä ohi pitää etsiä jos löytyisi videoo. Josko huomisessa maikkarin uutis-aamussa tulisi uusintaa.

Eikö katsomosta löydy, pitää itsekin kaivaa se esiin.

1 tykkäys

https://www.mtv.fi/sarja/tulosruutu-33002015002/maanantai-20-7-klo-2225-1280479

Tämäkö? Tapola ääneen noin ajassa 1:50.

7 tykkäystä

Tämän haastattelun ehkä tärkein anti on, että kaikki pelaajat lähtevät Tapolan mukaan samalta viivalta taistelemaan pelipaikoista.

Simontaival ja Hamara tulevat erikseen nimeltä mainituiksi.

− Niin sanotusti kaikki kortit ovat vielä pakassa tässä vaiheessa kautta, eikä ketään nosteta erikseen esiin. Valmennus suhtautuu kaikkiin nuoriin ja tietysti myös kokeneisiinkin pelaajiin tasapuolisesti. Arki ja harjoitukset sen näyttävät, kuka nostaa päätään joukkueen keskeltä.

8 tykkäystä

“nää meiän yksilövalmentajat…”, keitähän Tapola tarkoittaa yksilövalmentajilla ja eikö hän itse kuulu niihin?

En tiedä mutta kiinnitin huomion, että jollain videolla vilahti ainakin Harri Laurila tarkkailemassa/vetämässä jotain treeniä vai oliko jotkut testit.

Voi olla, että näin väärin, mutta melko varma olen asiasta.

1 tykkäys

Laurila vois mahdollisesti olla Varalan yhteistyön kautta mukana.

3 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Tapparan fysiikkavalmennus

Perskeles.
Mulle oli ihan uusi tieto että Jussi Tapola on pelannut Valkeakosken Kiekko-Ahmoissa. :astonished:

Pimpelipom @Desperado

6 tykkäystä

Maksumuurin syövereissä Tuokkolasta juttua

Ennen peluutti hyökkääjiä ja nyt sitten pakkeja. Mutta se ei ole isoin muutos.

Isoin muutos on siinä, että nyt minun on osattava olla välillä hiljaa, Tuokkola naurahtaa.

Jussi on se soihdunkantaja ja minun on tehtäväni on tukea häntä. Se tarkoittaa myös sitä, että Jussi on eniten äänessä. Uskon, että aiemmasta kokemuksestani päävalmentajana on hyötyä. Tiedän mitä itse olisin toivonut apureiltani, Tuokkola aprikoi.

Kemmun lyhyestä sopparista

Se oli meille tärkeä juttu. Valtteri on yksi Liigan parhaista kiekollisista pakeista, Tuokkola sanoo.

Moravcik

Hän on tunnollinen, keskittynyt, kova tekemään töitä ja hänellä on halu mennä urallaan eteenpäin. Se on sitten kolikon toinen puoli, kuinka hän sopeutuu Suomen liigaan. Siinä meidän valmentajien pitää auttaa häntä, Tuokkola miettii.

Kinnunen

Hän on ennen kaikkea peluri, kiekollisesti taitava, Tuokkola kuvaa.

Meidän omista

Rouhiainen on ollut hyvä ja näyttää, että olisi valmis ottamaan loikan ylöspäin. Sama pätee Utuseen.

7 tykkäystä

Valmennus alkaa lyömään painetta Utun suuntaan?
Moneen kertaan on mainittu että nyt odotetaan sitä isompaa steppiä alkavalla kaudella.
Toivotaan että nuari miäs vastaa valmennuksen (+kannattajien) huutoon. :muscle: :muscle:

2 tykkäystä

Kukas katsomossa/aitiossa puhuu Puistolan korvaan? Vähä-Ruoholako?

Konsta Karjalainen

1 tykkäys

Sai Jussi Tapola ja valmennustiimikin uusimmassa Kiekkokiukaassa aika paljon kritiikkiä Sihvoselta. Kuulemma Tappara muokkaa pelitapaansa liikaa pelien välillä tjsp. Pitäisi Sihvosen mielestä jauhaa enemmän. :slight_smile:

UpCloud
Yhteistyössä UpCloud.com - maailman nopeimmat pilvipalvelimet!