En suostu vertaamaan asioita näin. Fanin ainoa tehtävä on huolehtia omasta joukkueesta ja huoli on aitoa - se purkautuu monella eri tavalla. En näe tarpeelliseksi linjata, kenelle mikäkin tapa on oikea. Fanit ei voi vaikuttaa hirveästi siihen, mitä kentällä tapahtuu, joten he voivat vain toivoa parasta ja ilmaista huolensa. Valmentajalla taas on tietoa, jota fanille ei voi antaa. On helpompaa hengittää, kun tietää, että pelaajalla on pieni ongelma jalassa ja ymmärtää.
Eli paniikissa ei tarvitse keskustelupalstalla (jos siellä edes paniikkia voi olla) lukea mitä muut/ linkit sanovat? Siitähän tässä on kyse, keskustelupalstan paniikista.
En minä ihan noin ole sanonut. Normaalit säännöt foorumilla pätee edelleen - eli jokaisen viestin kohdalla kannattaa miettiä, onko jotain sanottavaa aiheeseen vai ei. Panikoimisviesteihin riittää tykkäys eikä tarvi toistaa jokaista lopun ajan ennustusta.
Et suinkaan kirjoittanut, tämähän on täysin oikea muoto. ![]()
Mää toivoisin, että pelipäivänä ei olis otteluketjussa mitään tämmösiä. Kun käy kattomassa ketjua ainoostaan sillä ajatuksella, että onko päivän ketjut julkistettu ja on tämmönen ja sitte se oikee kokoonpano lähes peräkkäin, ni erehtymisen vaara on ilmeinen. Ainaki alkuun jotkut saatesanat, vaikka että: “Kun illan ketjuja ei ole vielä julkistettu, mää voisin ehdottaa vaikkapa tämmöstä.” Tai jotain vastaavaa, mikä poistaa erehtymisen vaaran.
Melkeenpä toivoisin, että koko ketjujen julkistus pelipäivänä jätettäis @Kilo n vastuulle…
Kunhan muiden perässä rustailin oman näkemyksen tämän illan kokoonpanoon. JOS kyseessä olisi ollut ottelun virallinen kokoonpano niin olisin luonnollisesti laittanut puolustajatkin. Mutta joo, pointti on tuossakin.
@sennas lupasin sulle ennen Sport peliä tammikuun loppuihin peleihin ainakin 18 pistettä kun olit myynyt maasi kotiedun suhteen, ja halusit vahvistuksia joukkueeseen. Nyt ollaan siinä tilanteessa että sen jälkeen ollaan otettu 12:sta mahdollisesta pisteestä jo 9 plakkariin. Jaossa on vielä 15 pistettä tammikuun aikana.
Kaiken muun hyvän lisäksi Tappara on kotiedussa kiinni yhtäkkiä 13 pisteen turvin, ja sarjataulukon piikkipaikka on 4 pisteen päässä.
Katsotaan kuinka käy. Rauhaa ja rakkautta! ![]()
![]()
@BlueOval Jotenkin osasin arvata, että tulen sinulta saamaan tykkäyksen viestiini
![]()
Vähän on mielestäni ruvennut lipsumaan yksi juttu joka ainakin minua ärsyttää.
Opastetaan ja kerrotaan kanssakeskustelijoita erinäisissä ketjuissa, että mitä on sopivaa kirjoittaa ja mitä ei.
Palstan säännöissä kerrotaan näin:
Jos sinulla on huomautettavaa jonkun toisen kirjoituksista, älä pyri jakamaan oikeutta itse vaan käytä “liputa viesti”-toimintoa, jonka avulla tieto kulkee ylläpidolle ja valvojille.
Kannattaa muuten lukea säännöt. Auttanut monessa asiassa.
Et kerro kehen viittaat, mutta tunnistan kuvailusta eilisen viestini, joten tarkoittanet ainakin minua?
Sanoisin, että eiliset viestisi ovat jonkinlainen hyväksyttävä eritystapaus tähän sinällään toimivaan malliin. Tämä johtuu siitä, että niissä oli kyseessä pikemminkin kysymys mikä on laillista sen sijaan, että olisi puhuttu siitä, mikä on sopivaa.
Näin ollen on mielestäni kohtuullista muotoilla palaute ketjuun sanallisesti, jotta muistetaan vastaisuudessa varoa samaa sudenkuoppaa.
Vaikka et olekkaan itse palautteen antaja, niin näin minä sen itse koitin ajattelin - ja olin hyvin ”suora”, jotta kukaan ei vahingossakaan syyllistyisi laittomuuksiin jatkossakaan. Lisäksi huoletti vähän, että onko ”modetkaan” aina ihan perillä siitä, missä menee raja. Samalla olen huomannut, että myrskyn alettua pelkkä liputtaminen harvoin riitttää - koska tavallaan ketju ruokkii itse itseään ja liputetut viestit eivät suoraan ”katoa” näkyvistä. Ainoastaan, jos ne poistaa/ peruu - silloin me ”katoavat” heti. Liputetun sisällön kun voi nähdä.
Mutta oletan myös, että mikäli modet kokisivat minun rikkoneen palstan sääntöä/ sääntöjä, saisin huomautuksen/ penalttia siitä.
En pelkästään sinua tällä tarkoittanut, on muitakin juttuja ollut viime aikoina. Olen tietyissä puitteissa samaa mieltä tuon eilisen tapauksen tiimoilta, mutta ehkä sekin palaute olisi lopulta paremmin sopinut annettavaksi tässä ketjussa.
Ja jotta ei tule väärää kuvaa, niin olen tähän itsekin joskus syyllistynyt.
Olet oikeassa. Itse vain “järkytyin” keskustelun tasoa ja tyyliä niin, että ajattelin sammuttaa sieltä, missä palaa. En usko, että täällä se olisi saanut näkyvyyttä niin nopeasti.
Mutta palautteesi on minun puolelta huomioitu, enkä tosissaankaan koe, että toimintamallini oli oikea - enemmänkin refleksi.
Noihin sääntöihin tosiaan soisi kaikkien perehtyvän, mutta toisaalta: juuri niiden kenen soisi, ne eivät sitä välttämättä syystä tahi toisesta tee. Tai säännöilläkään ei pitäisi niin olla väliä, jos ihmiset hengittäisi rauhassa hetken ennen kirjoittamistaan.
@Sudeetti-Kirveh en minä oikeastaan kanssasi juurikaan arvaile. Ihailen sitä ääretöntä positiivisuutta, joka sinulla on kaikkia Tapparan pelaajia kohtaan. On sinänsä aivan sama, kirjoitanko Malisesta tai jostakin toisesta pelaajasta poikkipuolisen sanan - tai valmennuksesta - niin ainahan sinä ilmaannut keskusteluun oikomaan asian ja kertomaan, kuinka oikeasti kaikki Tapparassa vaan ovat oikeasti hyviä ja kukaan ei todellisuudessa ole ansainnut mitään kritiikkiä.
Sanon kaikella rakkaudella, että olet meidän oma McTorsomme. Osaat samalla tavalla kyllästää mielipiteesi ja argumentoida erittäin vakuuttavasti. Se, mikä vaan nyppii on se, että mielestäni argumenttisi ovat usein “fanipoikatasoa.” Olen edelleen monesta kanssasi eri mieltä - eikä tämä nyt ollut mitenkään negatiivisessa sävyssä kirjoitettu palaute =)
Puhut ihan omia puppujasi taas. Yksisilmäisiin kritiikkeihin on joskus hyvä tuoda vähän positiivisempia sävyjä. Jos toisaalta luet vaikka tämän päivän kommenttini, niin huomaat että olen lähinnä haukkunut koko joukkueen kehnosta pelistä.
Muuten ei kiinnosta kanssasi inttää. Pidetään keskustelu asia-aiheissa vaan.
On hienoa antaa positiivisessa hengessä palautetta jollekin
Vain todetakseen sen, että suomalaiselle on turha antaa palautetta. Palaute on aina *askaa, vaikka se olisi kirjoitettu asiallisesti ja positiivisessa hengessä. En jaksa enää yrittää ![]()
Tuo jätkä painaa isosti myös sarkasmia niin en oo jaksanut enään miehen viestei lukea.
Sarkasmi on haastava laji, koska se vaatii aika paljon myös lukijoilta
Ja yleensä ei toimi. Tai toimii, mutta huomattavasti paremmin face-to-face kuin kirjoitetussa tekstissä.
On tylsää kirjoitella vain liian totisia tällaisilla suomalaisilla fanipoikafoorumeilla. Totisia jätkiä riittää muutenkin. Ironia voittaa sarkasmit, toki aina ei onnistu, ja vastuu säilyy kuitenkin molemmissa suunnissa kuten kaikenlaisessa ilmaisussa.