Palautetta palstan henkilökunnalle

Kui? Mitä tapahtui?

Tjaah…eipä noissa mitään isoa provokaatiota ollut jotta lippua olisi tarvinnut nostaa. Esim. Naapurilta tuli heti paljon pahempaa kun vähänkin oli paikkaa.

1 tykkäys

Eikä päästy. Lopeta heti alkuun tuollainen lässytys.

Aiheellisia liputuksia oli ja sinne meni muutamat muutkin viestit.

Oltiin väärässä ketjussa. ETEENPÄIN.

E. Olisihan ne viestit voitu myös oikeaan ketjuun siirtää niinkuin välillä toimitaan. Miksi nyt ei toimittu niin?

Tupla E. Siirrettiinhän ne…

5 tykkäystä

Olisko ollut reenijumia tai sitten haetaan asetelmia jo playoffeja silmällä pitäen?

3 tykkäystä

Pitää olla erilaisia kikkoja kikkapankissa, ei voi vaan pistää robottimaisesti pitkää päätyyn ja toivoa, että irtokiekot pomppii omille ja se toimisi pitkälle kevääseen. Toivottavasti tämä riittää vastaukseksi.

1 tykkäys

Paska vastaus. Tuomiot ja ratkaisut eivät mene tasan kaikille. Tuomarointi kuin Jyväskylässä, mutta pitää sietää.

4 tykkäystä

Kai siinä saa kuitenkin itteään syyttää, jos yks provosoiva kuittailu liputetaan ja sen jälkeen pistää vielä pari samanlaista. Jos oli kyse Ilveksen ketjun viesteistä. Hyvä vaan, että noi naapurille kuittailut katkastaan hyvissä ajoin, ettei tästä tuu mitään Ilvesfoorumia tai Jatkoaikaa.

1 tykkäys

Puhutaan siis tästä viestistä ja parista sitä seuranneesta

Viestillä on tällä hetkellä 23 tykkäystä eli palstan tekoäly tulee myöntämään siitä vähintään “erinomainen vastaus” -ansiomerkin. Oikeasti se ei ollut sitä. Ilveksen pudotuspeleihin pääsemättömyydestä voidaan vääntää huulta vaikka elokuuhun asti, muttei ketju siitä paranisi. Yksittäinen läppä voi olla kiva asia periaatteessa, mutta jos sen oltaisiin annettu olla, seuraava olisi tullut kertomaan omasta mielestään vielä paremman ja sitä olisi jaaaatkunut. Kokemuksella voin sen kertoa. Nyt viestitettiin ettei lähdetä niille raiteille ja keskustelu muovautui tavoitellun asiapohjaiseksi.

Milloin liputetaan aiheesta eksyväksi ja milloin siirretään toiseen ketjuun? Kaksi tärkeintä liputukseen johtavaa tekijää yleisesti ovat, ettei viestissä ole mitään säilyttämisen arvoista asiasisältöä ja se, että viesti on kirjoitettu ilmeisen tahallaan väärään ketjuun. Jos noista täyttyy jompikumpi niin siirtelemään ei välttämättä aleta. Jos täyttyy molemmat niin… tiedätte kyllä.

4 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Mistä täällä löytyy peukku alas nappi :-1:
Tai edes särkynyt sydän :broken_heart:

Facebookin vaihtoehdot mielipiteen ilmaisuun kommenteista olisi poikaa.

1 tykkäys

Itse toivoisin myös alapeukkua, joka olisi laskutoimitus tykkäyksiin, eli viisi tykkäystä miinus kolme, eli lopputuloksena kaksi sydäntä.
Ei voisi enää kaveriporukassa ratsastaa, että sulle mulle sydämiä ja listasijoitus nousee.
Kannatan opposition ääntä esiin :+1:
Ehkei tälle kaudelle enää, mutta kesän kylmiin päiviin voisitte nörtit jotain koodia sorvata.

3 tykkäystä

Ääh…

Sitten tarvittaisiin kyllä ainakin myös takaviistoon, suoraan pöpelikköön ja kierosti sisäänpäin osoittavat peukkuilut kaikkien miellyttävyyksien kunnolliseksi massavaltaiseksi osoittamiseksi.

Jos on jostakin asiasta rakentavasti eri (tai vaikka samaakin) mieltä, niin eikö sitä silloin voi jo ilmaista ihan sivistyneeseen tapaan sanallisesti? Mihin laadukkaassa keskustelussa tarvitaan jotain erillistä, mykkää sinnetännepeukuttelua itse puheenvuorojen lisäksi?

6 tykkäystä

Käsittääkseni palstan säännöt kieltää tämän.
Fiksuna ihmisenä tiesitkin tämän. Kaikkee ei aina vain muista.

No en varsinaisesti ole huomannut, että kieltäisivät.

Mielestäni olisi joka tapauksessa hyvä, jos peukkubanalismissa pidettäisiin maltillista linjaa.

…Ok, fiksuimpien ihmisarvioiden tekoon ehkä joku täysin yksilöllismuotoinen käsittelynappi sopisi. Jokainen voi itse yrittää kehittää.

3 tykkäystä

Niin siis minkä kieltää? Sanallisesti eri tai samaa mieltä olemisen? Ei nyt sentään kiellä. Toki kieltää semmoset yhden sanan tai yhden lauseen mittaiset viestit tyyliin: Just näin. Tai: Samaa mieltä. Mitään lisäarvoa ei tuo perustelemattomat erimielen ilmaisutkaan: Ei pidä paikkansa. Tai: Olen eri mieltä.

Mutta @Sudeetti-Kirveh käytti sanaa rakentavasti eri mieltä, ja se on tottakai sallittua ja suositeltavaakin. Kyllähän se on ihan ymmärrettävääkin, että jos ollaan eri mieltä, täytyy kertoa jotain perusteluja asialle, muuten mielipiteen ilmaisusta ei oo kenellekään mitään iloa. Samoin tykkäyksen lisäks voi kirjottaa lisätekstiä saman mielipiteen ilmaisemiseks, kunhan tuo jotain lisäarvoa edelliseen viestiin.

Mun mielestä nää säännöt on varsin loogiset ja ymmärrettävät. Ainoostaan liputukset joskus herättää ihan aiheestakin pikkasen närää, mutta jos niihin jättää liikaa takertumatta, ni hyvä tulee. Säännöt toki kannattaa lukea ja miettiä, mitä kullakin säännöllä haetaan takaa.

1 tykkäys

En kiinnittänyt tarpeeksi huomiota “rakentavasti” sanaan, tarkoitit oletettavasti perusteltuja mielipiteitä, joka on sallittua.

Se että vastustaa peukku alaspäin nappia on kuitenkin vähän samaa pelkoa, kuin oli alkoholin vapautus syksyllä.
Pelätään jotain pientä muutosta olemassa olevaan ihan turhaan.
Rakentavaa keskustelua ei mielestäni ole se, että sen jälkeen muka tarvitaan jotain “sinnetänne” peukkuja.
Jos sellaista olisi esitetty oman toiveeni jälkeen, niin sitten siihen voisi ehkä tarttua perusteluna ja sanoa, että homma lähteee lapasesta, jos tulee yksikin mielipiteen ilmaisu mahdollisuus lisää.

Ei tänne kyllä tarvita mitään alapeukkuja sun muita Facen “hienouksia”. Jos ei muuten pysty perustelemaan mielipidettään, niin kannattaa olla vallan kommentoimatta.

7 tykkäystä

Täysin samaa mieltä. Olen tässä myös old-school.

3 tykkäystä

Kävin katsomassa arvomerkkejä.
Minulla on sellainen, jonka saa kun lukee säännöt.
Minun lisäksi kyseinen merkki on 262:lla muulla.

Suhteellisen pieni osuus on siis lukenut säännöt.
Huomioiden että ylläpitäjät perustelevat kaikki hassuttelunsa sääntörikkomuksilla.
Mutta sääntöjen tuntemusta ei ole varmistettu.
Sehän on yksi if-then-else pätkä koodiin.
Jos et ole lukenut, et kirjoita.

1 tykkäys

Alapeukku mielipiteestä samaa mieltä. Yläpeukku riittää (tykkää -nappi).

Mutta. Peukkujen ideahan on se, ettei tule niitä ‘hyvä kirjoitus, olen täysin samaa mieltä’ -rivejä, joihin törmää joka päivä. Hiirisormi ja turhautuminen. Vielä raskaampaa luettavaa ehkä olisi jos jokainen alkaisi perustelemaan samaa asiaa eri lauseilla. Vuorotellen.

Nykymalli on hyvä. Yläpeukku

2 tykkäystä

Ei minua ainakaan haittaa tekstien lyhyys, pituus, kirjoitus virheet jne.

Jos tästä palstasta tehdään liian “virkamiesmäinen”, niin tänne ei uskalla ihmiset kirjoitella. Varmaan moni jättää kirjoittamatta jo nyt tuon takia ja yleisen negatiivisen ilmapiirin takia.

Kahden sanan kommentit täältä poistetaan/liputetaan ymmärtääkseni aika nopeasti.