Palstalaisten omat treenit

No voi rähmä, ei voi mitään. Vanhemmat lähtee kohta Ruovedelle kaupoille, niin pakkaan pyörän kyytiin ja lähden sieltä ajeleen mutkien kautta Velaattaan. Katsoin hyvän satasen valmiiksi.

E. Empiirisen tutkimuksen tulos: Liian kuuma ajaa yksin 100km, ainakin mulle. Kova tuuli verotti osansa, vedet loppu 55km kohdalla eikä täällä maalla niitä ihan joka nurkalla täytetä. Lopetin lenkin, kun mittarissa hieman alle 70km.

2 tykkäystä

Työt viidennessä kerroksessa. En käytä hissiä. Mies on kuin veistos.

7 tykkäystä

Heinäkuulle sain puristettua 183 juoksukilometriä. Sykeohjattuna kun tekee, niin kilsat jäivät vähän alakanttiin, koska helle nosti sykkeen peruslenkeilläkin muutaman pykälän normaalia korkeammaksi. Noo eiköhän kelit tästä tule sopivammiksi, seuraava maraton on onneksi vasta lokakuussa.

4 tykkäystä

Huh huh! Lähdin tänään klo 14:45 kotoa Tampereelta ja rullaluistelin Kangasalle. Meinasi tuossa Kangasalan keskustassa loppua täysin usko, mutta kerran kesässä voi vähän pidemmän vetää.

Hullua touhua sanon mä noi pitkät rullaluistelut. Jalat ei jaksaneet yhtään mitään loppua kohti.

2 tykkäystä

Jos on sauvat, hyvä asfaltti ja sopiva keli, sillon meikäläinen jaksaa vaikka kuinka pitkään. Huono asfaltti on sitte tosi ärsyttävää. Tampereelta ainaki Annalan suunnalta pääsee hyvin Saarenmaantietä Kangasalle ja Kaukajärven toista puolta takasin. Ihan hyvä reitti. Juosta en jaksa ku äärimmäisen hitaalla vauhdilla juur 10 kilsaa. Paitsi jos on sali, sählymaila, pallo ja sopiva porukka ni sillon jaksaa juostakki.

1 tykkäys

En tykkää itse sauvoista luistellessa yhtään. Toisaalta voisi olla hyvä ottaa ne mukaan, koska mun kädet ei tuu ollenkaan suoritukseen mukaan tälleen nykyisellään.

Huonoa asfalttia tosiaan tuolla reitillä riitti: parhaat pätkät olivat Hakametsältä - Ristinarkkuun - siinä pätkä soratietä, jonka yritin parhaani mukaan kiertää ja jotenkin siinä myös onnistuin. Sen jälkeen tuli seuraava erinomainen pätkä Linnainmaalta Vehmaisiin, siellä oli ihan tuliterääkin asfalttia! :slight_smile:

Kangasalan puolella alkoivat ongelmat: ensin Vatialan läpi aivan hirveää peltomaastoa ja halkeamia täynnä asfaltti. Siitä Prismalle oli myös yhtä tuskaa, mutta Kangasalantie oli hyvässä kunnossa ja laskettelin varmaan 20 minuutissa Kangasalan keskustaan, jossa viimeiset hyvät asfaltit kohdattiin. Loppumatka oli ihan hirveää ripulia ja voimat aivan loppu :smiley:

Heh…Siinähän on ylämäki Kangasalan suuntaan mennessä.:joy::joy::joy:

Itse ostin Skiket käytettynä, niin ei paljon heikko asfaltti haittaa. Pääsee jopa hiekkatiellä, pienin varauksin.
Meno vaatii tosin sauvat ja muistuttaa enemmän luisteluhiihtoa kuin rullaluistelua.

2 tykkäystä

Kiersin siis Ilkonmäen. Menin Nattarin *askoja ripulireittejä aina Prismalle asti ja käännyi Prisman takaa sinne teollisuusalueelle ja tulin Kangasalantielle vasta Lidlin kohdalla. :smiley:

1 tykkäys

Viiteen päivään pyöräilyä 270km, tiistaina en ajanut. Huomenna lepo, alkaa oleen jalat vähä pehmeet! :smiley:

9 tykkäystä

Teen mm. ns. trekkingiä, eli vaellusta, vaikkakin yleensä sen nopeampaa muotoa. Eli reippaan puoleista etenemistä vaihtelevissa olosuhteissa ja maastoissa, pitkiäkin matkoja. Ylös ja alas. Muutaman kerran vuodessa ulkomaillakin.
Olimme nyt heinäkuussa Adrianmeren rantamilla n. 10 pv, tosi paljon nousuja ja laskuja joten ei niinkään kilometrejä, mutta hyvää reeniä ja paljon kokemuksia. Ja hikeä.
Homma on jatkunut mm. Kaupin polkujen erinomaisissa olosuhteissa.
Matkaa tulee vuodessa ihan mukavasti, paljon kilometrejä.
PS. On muuten meillä Mansessa aivan erinomaisia nuo Kaupin reitit, kelpaisi mihin vain kansainväliseen vertailuun. Erinomaisesti hoidettuja, matkaa riittää ja upeat maisemat. Matkailuvaltti.

10 tykkäystä

Tänään tuli pyöräiltyä Muuratsaloon ja takaisin = 40 km. Muuratsalossa patikoin noin 5 km isojen korkeuserojen maastossa. (Siellä ei ole muunlaisia mäkiä kuin jyrkkiä ja korkeita.) Nyt taidan avata “palautusjuomaksi” viime viikolla lähikaupasta ostamani Aura-tölkin, joka sattui vahingossa nelosta. Kaupassakin pitää näköjään nykyään tutkia tarkemmin, millaista olutta ostaa. Ykköstä en ole ikinä ostanut vahingossa. Se olisi aika paha! :slight_smile:

5 tykkäystä

Suunto näyttää viimeiseen 30 päivään treeniä 48h09min ja matkaa kertynyt 1031km. Tästä ehkä 15km kävelyä, muuten pyöräilyä. Ollut hyvä kesä ja vielä jatkuu. Ensi viikolla alkaa jo jäätkin.

8 tykkäystä

Itse tullut lisättyä pyöräilyä omaan ohjelmaan. Vielä on ajallisesti koiran lenkitys ja juoksu edellä mut matkallisesti pyöräily tietty ykkösenä. Nyt tuli tilattua uudet kuituvanteetkin Skiinan markkinoilta kun ne on täällä aivan järjettömän hintaisia.
Minkälaisella vauhdilla päästelet jos vaikka lähtisi samalle lenkille? Itse menee siihen n. 27/kmh.

2 tykkäystä

Mulla myös nämä skiket ollut jo monta vuotta ihan uudesta asti ja perinteiset rullasukset. Muutama lenkki kesällä tulee niillä vedettyä enkä juuri parempaa kuntoilua tiedä. Potkupallo on nyt ollut pari vuotta ohjelmistossa ja hokia taas kun jalkakin toimii mutta kaikkea oman huvittavuuden rajoissa eli itseäni en kiusaa.

Samaa vauhtia suunnilleen ajelen itsenkin. Tulee ajettua treeneit pääasiassa PK-sykkeillä ja se vauhti asettuu yleensä tuohon 27km/h paikkeille. Toki hieman riippuu tuulesta ja maastosta.

Ehdottomasti minun kanssa saa tulla lenkkeilemään, se olisi erittäin mieluisaa. Minä vain asun Espoossa! :smiley:

1 tykkäys

Kyllä kyllä…no hiukan on Espooseen matkaa mutta ehkä joskus :blush:

1 tykkäys

Täältä saa kanssa pyöräilyseuraa kun vain saa selän siihen kuntoon että se sen sallii eli siis kevväämmällä :joy:

Ajattelin vetää pyörällä heti töiden jälkeen kevyen lenkin. Lähdin tästä Tampereen keskustasta Hervantaan pyörällä kaverin kanssa ja kaveri jäi siihen kotiinsa. Ajattelin, että lähden nyt käymään vähän Kaukajärvellä siitä ja niin siinä matka jatkuikin Saarenmaantielle ja sieltä Kangasalle. Äidin jääkaappi tyhjäksi ja ei muuta kuin matkaan.

Nyt ollaan taas Tampereen konepisteellä. Semmonen rapsakka iltapuhde, 38 km. Ja tosiaan ei ollut ihan suunnitelmissa. Silti hyvä fiilis :smiley:

5 tykkäystä

Tänään alkoi 12 viikon treenijakso New Yorkin maratonille, joka on 4.11.
Huomaan, että peruskuntotaso ei ole kesän aikana kehittynyt toivotulle tasolle, joten ennätykset saanee toistaiseksi unohtaa.
Meneehän tuo reissu varmaan ihan fiilistellessäkin.

12 tykkäystä