Palstalla lääkäreitä?

(Mika Koivunen) #123

En viitsi uutta ketjua aloittaa. Huomenna on sitten se h-hetki, kun minulle tehdään sydämen katetriablaatio. Toimenpidevaihtoehdoksi on valittu jäädyttäminen, polttamisen sijaan. “Katetriablaatiolla tarkoitetaan sydämen sisältä tapahtuvan rytmihäiriötä aiheuttavan sähköisen rakenteen poistamista”.

Tsemppiä! Toivottavasti menee hyvin ja tuo toivotunlaisia tuloksia.

(Mika Koivunen) #125

Kiitokset…vähän jännittää, kun sydäntä ronkitaan. :confused:

Pieni jännitys on ihan hyvä juttu. Sydämeen liittyvät asiat,on ne sit mitä vaan, saa aina tietyn huolestumisen ihmisissä aikaan.

Katetriablaatio on tuttu sen verran,että nytkin parhaillaan olen töissä,missä meillä on asukas kelle tämä on tehty.

Ollaan hengessä mukana ja tsemii.

Jaahas,taas mennään.

(Mika Koivunen) #127

Operaatio meni ok, toimenpiteen puolesta. Potilaan eli mun kannalta oli ikävä ja erittäin kivulias. Onneksi kesti vain 2 tuntia. Lääkkeitä annettiin ja tehokkaita sellaisia. Ihmettelivät että olin viel tajuissani sellaisen määrän jälkeen. Osastolle piti viel kardiologikin pyytää ja annettiin viel morfiinijohdannaista lääkettä, joka lopulta vei kivut pois.

Pääasia että kaikki meni hyvin. Varmasti jännitti ja sattui, pelkkä ajatus jo tekee pahaa. Nyt toivottavasti toivut pian ja leikkaus auttoi.

Itsellä pari työkaveria sairastaa myös samaa kun Ramu. Aika kurjaa katsella heitä kun on akuutti vaihe päällä.

Vakava, jatkuvaa hoitoa ja huomiota vaativa sairaus. Avoimesti Ramu on asiaa käsitellyt julkisuudessa mutta luulen kyllä, että on voinut vaikuttaa hänen uraansakin vaikka ei ole Ramua alistanut.

Olenkohan nyt selvinnyt tuon kylkeni kanssa ihan vain ruhjeilla vai pitäisikö käydä kuvissa?

Aivastus laittaa tähdet silmiin ja tuosta oikean rinnan oikealta puolelta on ottanut vähän tummaksi kylki. Ja on tuntuu aika kipeästi, kun painelee.

Laittaisin äänestyksen, jos osaisin. Revähdys kaatumisesta vai murtuma kylkiluussa?

Itse veikkaan revähdystä, mutta ikinä ei aikaisemmin tuohon kohtaan koskenut.

Eli särkylääkettä kaapista. Onneksi on 800mg.

@rizka :+1:

Käy vaan rohkeesti kuvissa. Kuulostaa että vois olla murtuma (ja sanon tän ilman mitään sen kummempaa lääketieteellistä osaamista).

Mulla on vain sellainen käsitys, että tuollaisille kylkiosumille ei tehdä muutakuin todetaan ja annetaan särkylääkkeet. Sitten toivotetaan pikaista paranemista.
Onneksi ei jäänyt koirat alle.

Se niissä kuvissa olis hyvä että tiedetään uhkaako murtuma esim keuhkoja ja leikataan tai annetaan olla kuvista riippuen. Ja tämä myöskin ilman lääketieteellistä osaamista.

Näin ainakin 90-luvulla minun kylkeni kanssa toimittiin. 1kpl murtuneena. Oireet hyvinkin pitkälti samat. Kuvat kyllä otettiin.

Hematoomasta ei aina oikein voi vakavuutta päätellä. Mustelma kun näyttäytyy hyvin eri tavoin johtuen onko se pinnalla vai syvällä.

Jos kipu on todellakin kova, käy näyttämässä lääkärissä. Periaatteessa kylkiluun murtumille ei tosiaan juuri tehdäkään mitään, mutta poissulku- menetelmän takia ja juuri siksi, että nähdään onko keuhkot vaarassa. Eli aivan kuten tuossa jo aiemmin mainittiinkin.

Lähtökohtaisesti muutenkin suosittelisin aina muutenkin menemään terveydenhuoltoammattilaisen pakeille jopa liian “heppoisesti” kuin liian myöhään.

Oikeastaan kysymys kuuluukin, että mikä on kova kipu tällaisissa jutuissa?
Tein tänään lumitöitäkin. Olen huono lähtemään tällaisissa tapauksissa tohtorin pakeille.

Lääkäriin kannattaa mennä. Saattavat vaikka teipata.

Teipata osaan itsekin. :grinning:

Tarkkana sitten tuon kanssa että vatsa kestää.
Itse sain noiden mukana vatsansuojalääkkeitä.

Max. kaksi päivässä.

Noi kasisataset on mun mielestä vähän turhia.
Uskoisin lähes kaikkien jaksavan niellä kaksi nelisatasta?

Käy näyttään kylkeä lääkärille niin saat varmuuden mitä on rikki ja mitä ei.