Paras biisi juuri nyt

Laitetaanpa nyt vielä viikonlopun kunniaksi uutta Hard Rockia Godsmack -yhtyeen tuoreelta levyltä:

Godsmack - Bulletproof

(Mika Koivunen) #734

Muutaman vuoden takaa:

(Mika Koivunen) #735

Vampyyrimetallia…:skull:

Vähän popimpaa AC:ta. Soi päässä tauotta.

Tuli tänään radiosta. Ei nyt ehkä paras biisi, mutta jonkinlaista nostalgiaa.

(Mika Koivunen) #738

Jostain syystä tämä balladi vuosien takaa iskee juuri nyt.

(Ei lisäarvoa palstalle ) #739

Ketju on vahvasti kallellaan tuonne rock/heavy/metal suuntaan, vaikka joitain poikkeuksiakin säännöllisesti on. Omastakin toimestani se on yhteen suuntaan kallellaan ollut, mutta… Genreuskollisuus on ikävää. Muuallakin on hyviä juttuja, joten otetaan harha-askel ketjun yleisestä linjasta.

Vapun aikana jostain nousi erään 2000-luvun alkupuolen leffan tunnari takaisin kuuluviini. Jonkinlainen nostalgia on vahva. Soinut nyt enemmän vähemmän päässä viikonlopusta asti…

Eminem - Lose Yourself

(Mika Koivunen) #740

Omalla kohdallani tuo raskaampi rock on ollut se juttu jo vuodesta 1981. Heavy metal/hard rock/heavy rock jne. on genrenä aika laaja; on paljon erilaisia alalajeja. Musamakuja on niin paljon kuin on kuuntelijoitakin. Oikeastaan kaikki musajutut, joita linkitän, kuuluu raskaaseen rockiin, mutta voihan ne aina skipata, jos ei tykkää. Kuuntelen toisinaan klassista musiikkia ja jopa swingiä, mutta vähemmistössä ne ovat. Ja onhan se toisinaan mukava vierailla siellä ei niin-omimmassa-genressä.

Toukokuun 19.päivä tulee mentyä Viking Grace -risteilylle, jossa laulaa Paula Koivuniemi. Mielenkiinnolla odotan. :grinning:

No, laitetaanpa jotain, mikä ei todellakaan kuulu rock-musiikkiin edes, mutta laulajalla on sellainen viattoman kaunis lauluääni. Kun äitini nukkui pois viime kesänä, vein hänelle musiikkia palvelutalon huoneeseensa viimeisiksi päiviksi, ja tämä kappale oli muistitikulla lukemattomien muiden joukossa.

Äitini oli poisnukkuessaan 79-vuotias. Vaikka olikin iäkäs, niin tykkäsi mm. Scorpionsista, Wolf Hoffmannin (Accept) soolotuotannosta, Deep Purplesta, Beatlesista sekä Jarkko Aholasta.

Itse kuuntelin nuornapoikana punkkia Ramonesia, Clashia, Eppuja. Sitten tuli Hurrganes ja myöskin heavy, lähinnä tyyliin Purple, Sabbath, Maiden, Priest ja mm Zero Nine… Sittemmin Dire Straits, U2, Police, Asia ym ym… Ja kun taustaksi ottaa vielä sen että olen soittanut keikoilla eri kokoonpanoissa 14vuotiaasta humppaa ja iskelmää niin mixaus on melkoinen. Iskelmää olen tietty kuunnellu jo kotona lapsena ja toki sitä kuuntelen edelleenkin. Ja saattaapi olla että kohta kuulette myös mun tuotosta radiosta jos humppataajuuksille päädytte…

(Mika Koivunen) #742

Monipuolisuutta löytyy näemmä. :grinning::+1: Iskelmäorkestereista tulee muuten mieleen A. Aallon rytmiorkesteri. Livenä hyvä ja pari-kolme ekaa studiolevyjä on vallankin mainioita. Zero Nine on/oli muuten mainio yhtye.

Primordial on kyllä semmonen bändi että jos joskus tarjoutuu mahdollisuus nähdä ne livenä niin ei todellakaan kannata jättää väliin. Kävin vuosi(?) sitten kattomassa YO-talolla, ja oli kyllä ihan uskomattoman hyvä tunnelma siellä.

Paras biisi juuri nyt on kuitenkin jotain ihan muuta, eli kunnon raakaa pörinäräppiä suoraan ysärin New Yorkista:

Aivan. Rautalankaosasto jäi kokonaan uupumaan… sitä kuunneltiin kotonakin kun olin pieni ja mulla myös melkoinen kokoelma. Haaveena perustaa myös rautalankaorkesteri…

(Mika Koivunen) #745

^ The Shadowsista on jäänyt mieleen Hank Marvin. :sunglasses:

Samalla YO-talon keikalla oltiin siis. Oli kyllä huippu livenä :+1:

(Mika Koivunen) #747

Tulikin mieleeni, että onko kukaan täällä forumilla last.fm:ssä? Minä olen. :smile:

Tässä on biisi, joka heilautti joskus ja jaksaa heilauttaa vieläkin. Indie rock, uusi aalto, konemuusiiki, Britti pop/rock on saanut vaikutteita näiltä tekijöiltä.

Rautalangasta tulee väkisinkin mieleen eräät veljekset:

Tutustuin Steven Wilsoniin ja Porcupine Treehin vähän kuin Opethin kautta. Wilsonhan on tuottanut uudempaa Opethia. Kovaa settiä jos pitää progesta…

Joku tuossa mainitsi jotain muuta kuin sitä omaa genreä.

En tiedä mikä tässä miehessä on,mut se on aina toiminut mulle.

Ei välttämättä absoluuttisesti paras, mutta ainakin ajankohtainen :slight_smile: