Paras biisi juuri nyt

Kerrassaan loistava. Montaa biisiä ei kerenny levyttään, eikä keikkojakaan varmasti kovin ollu? Silti yks alansa legendoista johtuen 3. helmikuuta 1959 tapahtumista :sleepy:

2 tykkäystä

“The day The music died”.

En ole kokonaan ihan samaa mieltä, mutta hemmetinmoinen määrä lahjakkuutta siinä rysäyksessä meni.

4 tykkäystä

Minun suosikkini.

4 tykkäystä

Miten uppoaa Irwinin coverit?

Ping @Desperado
Jos en oo koskaan laittanut tätä tänne niin nyt on aika tehdä se.

2 tykkäystä

Sorry, ei uppoa. Ei vaan kertakaikkiaan.

Muistoja nuoruudesta.

Aivan mahtava! :DD

3 tykkäystä

Muistoja nuoruudesta, silloin kuin oli komeeta että autossa mahdollisimman äänekkäät kajarit ja sellaiset subbarit, että aivot räjähtää.

3 tykkäystä

Ite näkisin että lioteltu juttu. Buddy Holly oli kiistatta nero, mut selvästi jo siirtymässä Rock’n’Rollista viihteelisemmän musan suuntaan… Big Bopper oli perus DJ joka sai yhden tosikovan huumori hitin. Muuten matskua oli ehkä levyllinen, tai ainakin mulla on. Richie Valens oli tosi lupaava, mutta eipä Rock’n’Rollin kuolemasta kyllä kehtais mainita. Holly oli paha juttu.

Niin. Minustakin tuo sanonta on siis aikalailla liioiteltu, mutta sellaiseksi tuota päivää kutsutaan.

Samaa mieltä, että Hollyn poismeno paha juttu, pahin noista.

Itselleni tuo ei kuitenkaan ollut se päivä, kun “the music died”.
Tämä tapahtui vasta paljon myöhemmin.

1 tykkäys

Mulla ei musiikki kuole viä onneks ennen mua… Crazy Cavan kun kuolee/loppuu/lopettaa tjn. niin se on todella kova päivä meikäläiselle… Yli 70v ukkoja ovat, niin vääjäämätön lähenee kokoajan kyllä.

1 tykkäys

Itse käynyt kolmesti Gracelandissa. Ehkä tämä riittää kertomaan kaiken oleellisen.

4 tykkäystä

Mää en tykkää puhemusiikista mutta tää on on ihan hauska.

1 tykkäys

Kesäbiisi jonka voi laittaa vaikka joka vuosi.

Tämä oli helevetin kova juttu aikanaan.

Edittiä.
Tampereella äänitetty versio:

Mää olin studiolla juomassa kaljaa kun näitä äänitettiin.:shushing_face:

Juu näin oon ymmärtäny ja nimimerkkis myös antaa erinomasen vihjeen. Toki E on itelle tosi kova juttu ja muutamia dvd julkasuja on. Levyjä on muistaakseni reilu 30kpl. 50-luvun puoliväli, noin 54-57 on mulle se kovin juttu. SUN recordsit ja RCA alku. Muuten myös ihan päälikkö kamaa loppuun asti. Toki väsymys näkyy joissain loppuajan taltioinneissa.

Studiolevyistä pidän enemmän ja käsittääkseni kaikki viralliset biisit pitäs ollakkin? Paitsi 60-luvun leffamusaa löytyy sieltä täältä… Eikä ole prioriteeteissa ihan kyllä kärjessä kun levyjä ostan.

2 tykkäystä

Tämä saattaa olla laitettu ennenkin mutta Sorsakosken Topia voi laittaa vaikka viiteen kertaan.

4 tykkäystä

Täähän on oikein sanoitusveijari

Jos esim. @Treppu ei tiiä kuka oli Razzle niin linkki alla.

2 tykkäystä