Patrik Laine

Voi olla, että olen laskuissa sekaisin. Kaksi maalia kuitenkin teki viimeisinpään peliin ja muistelin, että hatun olisi tarvinnut… Korjatkoon tilastoniilot :smile:

Tässä ainakin puhutaan, että 18 maalia teki:

Uutisesta pieni lainaus:

Kauden 1989-90 jälkeen vain seitsemän pelaajaa on tehnyt yli 17 maalia yhden kuukauden aikana. Laineen lisäksi tempussa ovat onnistuneet Mario Lemieux, Brett Hull, Alexander Mogilny, Teemu Selänne, Pavel Bure ja Pat LaFontaine.

Kovaan seuraan Laine pääsi.

2 tykkäystä

18 maalia on oikein… Tarkastin ylempää, niin Laineen tavoite oli tehdä viisi maalia kahteen peliin ja ohittaa Selänne, mutta ei ihan vielä onnistunut.

Laine valittiin ottelun kolmostähdeksi ja kyseisestä kunniasta hänelle jaettava maila sai nopeasti uuden omistajan.

Ottelua laidan vieressä seurannut poika piti korkealla kylttiä, jossa ilmoitettiin: “Minulla on tänään syntymäpäivä, olen ensimmäisessä Jetsin pelissä, saisinko mailan Patrik Laineelta?”

Ja niinhän siinä kävi, Laine luisteli synttärisankarin luokse ja antoi mailan hänelle. Kuten kuva näyttää, riemu oli suuri.

12 tykkäystä

Ei tule NHL-veskoille uppoamaan samanlaiset vedot kuin Liigassa, ja tilaa ja aikaakaan ei ole, juu. Tässä lista pelaajista, jotka ovat tehneet NHL:ssä enemmän maaleja kuin Laine siitä lähtien kun Pate tuli liigaan:

52 tykkäystä

Otithan huomioon, että Pate pilasi uransa myös vääränlaisella kesäharjoittelulla.

Huikea on miehen ura ollut tähän asti. Seuraavaksi tavoitteeksi Pate ilmoitti 200 maalia ja siitä puuttuu (Laineen tapauksessa) enää 99.

8 tykkäystä

N kaksi ja puoli kautta, ja100 maalia. Seuraavat 2 1/2 ja 200 kasassa?
Jos ura kestäisi sen 20v, niin ollaan 800 kihahduksen tahdissa.

8 tykkäystä

Tai sitten NHL taso on laskenut niin plajon, että jopa Patrik Laineet dominoivat sielä nykyään.

5 tykkäystä

Bryan Little tuhoaa Paten maalit. Ei sovi Little Paten sentteriksi.
No. Laine-Little-Connor toimii hyvin.

4 tykkäystä

Laine vieraana Nyholmin ja Rantasen Total Hockeyy Foreverissä.

Vaikutti kyllä mielenkiintoiselta artikkelilta siihen asti, kun sai lukea.

Lue ilmaiseksi loppuun apissamme :triumph:

2 tykkäystä

Jonkun verran mietityttää, että mitähän sitten olisikaan tapahtunut, ellei kaveri olis niin pilalla.

4 tykkäystä

Ketä meit ny olikaa?

16 tykkäystä

Little osaa taannoisesta vaisummasta vaiheestaan huolimatta yhä pelata ja syötellä, ja Connor on ollut jossain uransa parhaassa vedossa koko alkukauden. Tuohon ketjuun siirron kautta Laineen ketsuppikontti aukeni toden teolla. Ensin syötti Connorille sen yhden yv-hyökkäysmaalin ja sen jälkeen alkoi latoa joka paikasta osumia itse.

Noissa maalit-per-aikaväli-historiatilastoissa kiinnittyy huomio siihen, että ylipäätään kaikki vertailukohdat ovat 25+ vuotta vanhoja. Pelikin maalintekoineen oli vähän erilaista silloin…

1 tykkäys

Solmuhan otti tästä jo krediittiä kun Pate kerto kesällä että kauden aikana kertyy vähän ylimäärästä ja ne tiputellaan kesän aikana pois. Solmun logiikalla se tarkotti samaa kuin liian lihaksikkaaksi treenattu kroppa, eli juuri se asia mistä Solmu “varottikin”.

6 tykkäystä

Laine valittiin odotetusti NHL:n marraskuun ykköstähdeksi:

22 tykkäystä

Laitetaanpa itsenäisyyspäivän kunniaksi päivän Laine uutinen - Luodon mukaan Laine tuli junnuna treeneihin keppien kanssa ja sisulla teki laukaisuharjoituksia vaikka vain yhdellä toimivalla jalalla:

14 tykkäystä

Laine ja Jets tänään tulessa kotonaan “primetimessa” klo 22.05. Vastaan asettuu Philadelphia Flyers.

6 tykkäystä

Toivottavasti Pate pääsee taas maalinmakuun. Eräs Ovechkin meni jo maalilla ohi.
Tänään hieno nähdä prime timeen peli, varsinkin kun vastassa on harvemmin päiväpelejä pelaava Flyers.

Kiitos muistutuksesta, tänään tosiaan WPG - PHI klo 22:00.

(Sen verran korjaan että Flyersilla on ollut prime pelejä melkein joka vkl, ainakin kun itse osun taajuuksille, ja ne on aina kamalaa katseltavaa.)

1 tykkäys