Patrik Laine

Herätellä? Näitä juttuja mä en tajua. Kaverilla on tuska kun vedot ei osu maaliin, vaikka pääsee laukomaan. Patrik Laineen kohdalla se on ajan kysymys kun verkko alkaa heilua samanlaista paikoista kuin viime pelissä. Mitä herättelyä siihen tuo mennä pönöttään B-pisteiden väliin?

Stressi ja tuska tuolla on nimenomaan laukomisensa kanssa. Itse en näe Laineen tyypille tälläisissä siirroissa mitään herättelyä, turhautuu vain entistä enemmän.

Kuinka kauan voitoista pelaavan NHL-joukkueen on kannattavaa odottaa, että se “vain ajankysymys” realisoituu? Noin lähtökohtainen oletusarvo lienee, että voittavan NHL-joukkueen ykköslivoimassa laukojan paikalla on kaveri, joka saa tulosta aikaan. Ei tässä puhuta Laineen kohdalla enää mistään pelistä tai kahdesta, vaan haasteet ovat jatkuneet. Herraa on muuten kokoonpanossa pyöritelty jo nyt, mutta ykkös-yv:n paikka on ollut annettu. Herätteenä voi toimia se, että Laine huomaa, kuinka se ykkösyv:n paikka ei ole itsestäänselvyys. Kilpailuhenkiselle kaverille se voi olla merkittäväkin kipinä.

Henk. koht. en koe olevani niin vahva keittiöpsykologi, että Laineen pään sisään pääsisin. Kun en kaveria tunnekaan, niin vaikea tehdä luonneanalyysiä. Mutta ei tämä Mauricelta mitenkään hätiköity päätös ole. On tässä aikaa annettu. Voi olla oikea ratkaisu, voi olla että ei toimi. Ehkä odottaminen ja ajan antaminen vieläkin pidempään olisi ollut parempi ratkaisu. Se nähdään myöhemmin.

4 tykkäystä

Härskisti käyttävät saumaa hyväksi alentaa Laineen tulevan sopimuksen caphittiä.
Se on isojen poikien maailma tuolla. Tulee käsky ylempää kun Mauricelta.
Ei osu Laine tällä hetkellä ja Jets silti liitää niin saavat kaksi kärpästä samalla iskulla. Kuumat pelaajat pelaavat ja Laineen tulevien kausien lappu pienenee vähän.

1 tykkäys

Mut jos Laine pyytää 7-8 milliä ja jets ei siihen tartu niin offer sheet sit muualta joka sen sit maksaa…

Son siltasopimusken paikka sanon mää.

4 tykkäystä

Tai sit tekevät kompromissina jonkun lyhyemmän parin vuoden lapun nyt ja Laine saa pari vuotta aikaa kasvattaa hintaansa tulevaan pitkään lappuun, samalla kun Jets pystyy hyödyntämään käsillä olevaa menestysikkunaansaa paremmalla pelivaralla.
Paljon riippuu siitä mikä on Laineen oma tahtotila Jetsissä pysymiselle.

Laine tuskailee tällä hetkellä NHL-uransa kuivimman jakson kanssa. Murskaavan marraskuun jälkeen Laine on tehnyt 21 viime ottelussa ainoastaan kaksi maalia

Suoraan myöntää Lainekin ongelmat:

– On ollut semmoisiakin pelejä, joissa ei ole kiinnostanut yhtään pelata. Ei oikein napannut. Silloin se peruspelikin näyttää siltä, ettei siitä tule yhtään mitään, Laine myönsi.

– Viime aikoina ei ole ollut ainakaan siitä kiinni. Yritän täysillä joka pelissä, mutta aina ei vaan onnistu. Perustekemisen taso ei ole ollut viime aikoina mitään timanttia, mutta ei myöskään ihan vitsikään.

Pelimies. Kyllä se siitä lähtee taas.

Ei Jets uskalla päästää Offer Sheetiin koska häviävät varmasti. Siellä on jo jono.

Kyllä toi vähän huolestuttavaa on Laineelta kun kuitenkin ihan poika vielä ja ura NHL:ssä alkutekijöissä, nyt jo kuitenkin ei nappaa pelit välttämättä. Liikaa liian nopeesti?

Paineet Laineella on varmasti kovat. Emmekä tiedä, onko jotain ongelmia yksityiselämässä. Nuori mies on vielä kyseessä, ja odotusarvot olisi kelle tahansa kovat kestää. Laine tulee vielä! Täysi luotto on ainakin minulla mieheen. :smile:

1 tykkäys

En minä noille sanoille liikaa painoarvoa antaisi. Uskallan väittää, ettei NHL:ssä ole yhtäkään pelaajaa, jotka eivät jossain vaiheessa kauden mittaan tuntisi samoin. NHL:n runkosarja on kuitenkin pitkä ja raskas. Ei se ihan joka ilta voi loputtomiin kiinnostaa. Ammattilaisina kuitenkin pelaajat antavat kaikkensa riippumatta siitä, että nappaako vai eikö. Mielenkiintoisinta tuossa kommentissa on ehkä se, että harvempi noita ääneen myöntää…

Laineen kohdalla on toki se, että Laineesta näkyy vielä kauas, kun ei nappaa. Laineen kohdalla “ohipeli” todellakin on ohipeli. Se ero hyvän ja huonon pelin välillä on järkyttävä. Laine oppinee kokemuksen myötä olemaan enemmän hyödyksi myös “ohipelien” aikana.

4 tykkäystä

AHL komennus voisi pistää taas kiinnostamaan. Laineen tavoite oli olla “Maailman paras jääkiekkoilija”

Sanomattakin selvää, ettei se tapahdu Fortnitea tahkoamalla.

NHL:ssä tarvitaan paljon muutakin kuin maailman paras laukaus.

3 tykkäystä

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka jaksaa jauhaa jostain konsolin käytöstä. Ei kukaan ihminen voi olla eikä pidäkään olla 24/7 jääkiekkoilija, putkimies, sairaanhoitaja…

Vois olla jopa hyväkin pelailla vähän enempi välillä ja siirtää ajatuksia pois kiekosta.

3 tykkäystä

Jos oikeasti joku käyttää tyyliin 14 h päivässä Fortniten pelaamiseen niin se on oikeasti jo ongelma.

Terveisin videopelaaja noin 20 vuoden kokemuksella.

1 tykkäys

Pelaako Patu 14h päivässä? Eli 98h viikossa

Tuskin nyt sentään. Ylhäällä oli joku linkki, jossa oli juttua siitä.
14 h oli vain arvio mutta silti yli 10 h on jo paljon.

Itse pelaan vapaa aikana ehkä jotain max 4-5h päivässä. Siinäkin alkaa tulla kiintiö täyteen.

Enempää kantaa ottamatta vaikea uskoa, että kukaan töissä käyvä ihminen pystyy pelata 14h vuorokaudessa saatika sitten ammattiurheilija.

Niin oli joku arvio että oli joku päivä pelannu noin 10h. Yhtenä päivänä. Mitä sen ois sit pitäny tehdä vapaapäivänä? Eiköhän poika kuitenkin harjoittele ahkerasti. Mite se meille kuuluu edes mitä touhuaa vaapaa-aikanaan…

Ainakin jäällä näyttää siltä, ettei jääkiekko kiinnosta yhtään.

Tuskin pelit nyt pelkästään syynä on mutta kuitenkin.

Huipulle pääseminen vaatii kovaa työtä.

Luuletko, että joku Mcdavid, Crosby tai Kucherov kuluttaa vapaa ajastansa noin ison siivun pelaamiseen?

1 tykkäys

Mä oon tainnu joskus pelata kans tommoset ~15h vuorokauden aikana, tarkottaako se nyt et a) mul on ongelma b) pelaan joka päivä 15h?

Luulen että noillakin herroilla on päiviä kun eivät tee mitään kiekkoon liittyvää, varsinkin esim. All-stars tauon aikana.

3 tykkäystä