PC- ja konsolipelaaminen

Eikä toi jää pelkästiin Rockstarin peleihin. FIFA ja NHL pelien ultimate teamit ovat suorastaan järkyttävää pay to win kuraa.

Pahimpia taitaa olla EA:n viimeisin Star Wars, aivan järjetön pay to win täyshintaiseen peliin. Onneksi siitä nousi älämölö ja myynytkin kai eriiittäin huonosti. Vielä kun tuo BF5 floppais niin sekin studio vois taas palata järkiinsä vaikka BF5 nyt ei pay to win olekkaan mutta muuten kaikenmaailman mikromaksua siellä sun täällä.

Joo allekirjoitan täysin tuon Star Warsin. Itse omistin kyseisen pelin kunnes vein sen vaihtoon. EA on ahneuden tunnus.

Sitähän se. Ubisoft oli pitkään myös ihan hirveä, mutta nyt ovat nostaneet kyllä tasoaan lähiaikoina.

Bethesda taas ampui itseään pahasti jalkaan Fallout 76:lla, kuulemma pre alpha vaiheessa oleva mikromaksupeli joka on yksinkertaisesti tylsä ja grafiikatkin tosi vanhentuneita.

Ubisoftin pelit on nykyään hyviä…Rahalle saa vastinetta…Pitkä yksinpeli ja tarina dlc pukkaa lisää, jos pelata vaan haluaa(maksaa)…

Näin on joo. AC Odyssey ja Ghost Recon Wildlands nyt tulee lähiaikoina ekana mieleen, loistavia kumpainenkin. Ja toki Siege jos siitä pitää, itse ei vaan ole aikaa uhrata tarpeeksi että oppis ne kentät niin se on yhtä kiroilua se sen pelailu :slight_smile:

Itsellä ei aikaa ole kuin yksinpeleihin, joten ubista vaan hyviä kokemuksia…Xbox One X/Ps4 Prolla pelailen, niin tarina pelejä, joista itse pidän, niin riittää omaan makuun hyvin…

Sama meininki pääasiassa itselläni, aika usein kortilla ja yksinpelejä. Tosin jos peli vaan on PC:lle tehty niin sillä ilmanmuuta tulille, graffat ja herzit aina paremmat, tuo max 60 fps sattuu silmiin kun tottunut sinne sadan pintaan gsyncillä.

Joku EA:n edustajan aiheesta kirjottama kommentti tais redditin historian eniten “downvotettu” kommentti. :smiley:

Niin teki :smiley: “Sense of pride and accomplishment” …kun grindaat 10 vuotta sen sijaan että ostat, näin jotenkin meni laskelmien mukaan se aika mitä grindaukseen olis pitänyt käyttää jos pelasit 8 tuntia päivässä :smiley:

…Mä en oo ihan varma pistikö ne omat enkkansa rikki tosin sillä BF5:sen tilityksellä että projektivastaavapomo ei voisi kertoa pienelle tytöllensä oikeata historiaa vaan täytyy keksiä valehistoria ettei loukkaisi tunteita, tällä koitti siis oikeuttaa sitä SJW meininkiä. Aika lähelle se tais mennä ainakin!

Edit:
Joutui ihan kaivamaan, tässähän se sontaläjävale: https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cff0b/seriously_i_paid_80_to_have_vader_locked/dppum98/?context=3

Jos itelle ostais joululahjaks Red Dead Redemptionin uuden version, ni voiko pleikalla samalla pleikan käyttäjätunnuksella aloittaa useamman pelin RDR2:sta? Niin, että jos joku muu pelaa sitä peliä, ni mun aloittama peli ei mee pilalle ja päinvastoin. Lähinnä meinaan sitä yksinpelin tarinamoodia (kai siinä joku semmonen on).

Useampi tallennuspaikka löytyy, mutta tyhmästi peli pistää näköjään aina tuoreimman tallennuksen siihen kärkipaikalle tallennuspaikkalistalla, eikä niitä tallennuksia pysty nimeämään mitenkään, vaan nimi tulee aina viimeisimmästä tehtävästä. Automaattitallennuspaikkoja on aina yksi vain. Hieman liian hankalaksi tehty tuo omasta mielestäni.

On tuo RDR 2 kyllä ihan uskomattoman hieno peli. Tiedän mitä pelaan seuraavaksi kun saan tämän läpi (nyt vasta noin 30% pelattu läpi koska ensimmäinen peli missä mulla ei ole kiirettä mihinkään ja tehtävien väli ei tunnu tylsältä).

Eli pelaan seuraavaksi tietenkin RDR2:sen uudestaan läpi :stuck_out_tongue:

(Antti) #95

Tuossa kun noita vanhoja muisteltiin, niin kyllä noita vanhoja pelejä pystyy nostalgisoimaan. Osaa vanhoista peleistä pääsee pelaamaan ihan selaimella ja osan peleistä saa jopa ladattua koneelle ja helposti käyntiin dosboxilla.

Selaimella pääsee pelaamaan ainakin näissä paikoissa (vanhoista kirjanmerkeistä)

Amigan pelejä:
https://archive.org/details/softwarelibrary_amiga#

Ja jos oikein innostuu, niin vanhoja dossipelejä saa helposti käynnisteltyä D-Fendin avulla ja pelejä löytyy ainakin:
https://www.emuparadise.me/Abandonware_Games/51

https://www.dosgamesarchive.com/games/
http://www.bestoldgames.net/eng/action.php

Amigallekin löytyy vielä “diskettejä” netin säilöstä ja ne saa suht helposti toimimaan WinUAE -emulaattorilla. Joskus jopa jaksoin säätää virtuaalisen kiintolevyn amigalle ja maksaa lisenssin, että pääsi näuttimaan näistä http://whdload.de/ bugikorjatuista peleistä, jotka sai asennettua suoraan “Amigan kiintolevylle”

Classic Reloadin kautta on tullut fiilisteltyä Street Rodeja, Theme Parkia, Syndicatea ja NHL:ää. Huikea nostalgiapalvelu kyllä.

Ai että! Sinivalkoinen Ford Fairlane oli pitkään mun unelmien auto, kiitos Street Rod 1:n. En muista oliko se edes hyvä, mutta ainakin se näytti hyvältä. :smiley:

Edit: Lainaan nyt vähän hassussa järjestyksessä kun @ansa postas mun jälkeeni, mut en viitti uuttakaan lyhyttä postausta tehdä heti perään:

Joo sama. Muistaakseni autovalikoima ei ollut yhtä vetoava kun ykkösessä. Mitähän muita merkittäviä eroja noilla peleillä oli? En muista yhtään.

(Antti) #98

Juu itse en Streed Rod 2:een ikinä tykästynyt, mutta ykköstä senkin edestä. Toki Theme Park oli kanssa aikansa suosikki. Itse jotenkin karsastan noita online-paikkoja, kun ei voi käsittääkeni tallentaa ja jatkaa siitä mihin jäi.

Syndikateakin testasin joskus Amigalla ja vaikutti todella hyvältä, että tähän pitää paneutua paremmalla ajalla, vielä sitä aikaa ei ole tullut :smiley: Ehkä joo pitää koettaaa nyt, kun asia tullut taas esille. Muistaakseni olin kirjainmerkkeihinikin jättänyt, että sen olisi saanut täältä ilmaiseksi:

mutta ilmeisesti, kun GOG istkin löytyy versio, niin ei saa ilmaisksi jakaa, mutta näitä hylättyjen paikkoja löytyy kun sieniä sateella:

Tuolta san haalittua, josko sitten testaisikin jossain vaiheessa =)

Joissain paikoissa voi tallentaa kun rekisteröityy palveluun.

Ykkösessä taidettiin vetää vaan kiihdytyskisaa ja kakkosessa oli Mulholland Drive ja LA river mukana.
Mullhollandissa oli vaan ikävä vetää pink slipsejä kun saattoi kuolla kesken kaiken törmäämällä johonkin näkymättömään bugiesteeseen. :smile:

(Antti) #101

Kyllä ykkösessäkin oli se “maisemareitti”, jossa sai kyllä kulutettua vaihdelaatikkoansa kiitettävästi, jollei muistanut vaihtaa ajoissa / ajoi liian kovaa. Tuolla maisemareitillä yleensä kaikki autoni hankin…