PC- ja konsolipelaaminen

Sega lähtee mukaan retroiluun. Mega Drive konsolista uusintapainos ja kylkeen 40 peliä. Hieman nämä retrot on tainneet floppeja lopulta olla?

Vanha kunnon nintendo ja Mariot maistuis, harmi kun tuli hävittettyä jo vuosia sitten…

2 tykkäystä

Onhan toki myös Nintendollakin retrohenkeen minikonsolit, jotka ei nyt ihan älyttömän kalliita ole (hinta/peli). Ainakin Mariot löytyy:

Esim. gigantti

1 tykkäys

Ite tuli kiinasta tilattua nintendo classic jossa monta sataa peliä. Myös monia eri versioita Mariosta. Joku aika sitten koitin luopua siitä torissa Suomesta ostetun SuperNintendon kylkiäisenä niin tori hylkäs myynti ilmoituksen.
Sitten piti SNES myydä yksinään.

Kehuinkos mä täällä jo, että pelasin sen Dark Souls 3:sen läpi tossa keväällä. No nyt kerron ja oli hemmetin hyvä peli. Kannattaa kokeilla, jos tykkää vaikeammista roolipeleistä ja upeista grafiikoista…

3 tykkäystä

Itse ostin vähän aikaa sitten uudistetun Super Nintendo-konsolin jossa on mukana myös vanha kunnon SUPER MARIO WORLD! :grinning:

5 tykkäystä

Witcher 3:sen aloitin parin vuoden tauon jälkeen alusta. On kyllä aina vaan aikamoista silmäkarkkia kyseinen teos :+1:

2 tykkäystä

Tämmönen peli ilmestyy tossa syksyllä :smiley: GAME OF THE YEAR ainesta :smiley:

1 tykkäys

Tuli jotenkin vähän Postal 2 fiilikset tosta.

3 tykkäystä

Last of us 2 olen odottanut tälle vuodelle, mutta sekin siirtyy näköjään Hullu Kojiman ideoiden takia…Tän voi sit lukea huumorilla…

1 tykkäys

Ostakkee ihmiset ostakkee. Jos tykkäsit Taistelutovereista, niin tykkäät myös tästä. Ei ole ole mitään COD/Battlefield-hippaa vaan ihan legit munat turpeessa tetsaamista.

3 tykkäystä

Se tunne kun alat ilman mitään ennakkotietoja pelaamaan videopeliä ja tykästyt siihen niin että pelaat sen läpi yhdeltä istumalta. Ja vielä sekin että peli on täysin erilainen kuin ne mitä yleensä pelailet.

7 tykkäystä

Mikä peli?

1 tykkäys

Joo, on kyllä ihan kärkikokemuksia, mitä pelaamiseen tulee. Muistan kokeneeni sen kerran. Niin siistiä kuin esim. hype on, se usein vie voimaa ensipuraisusta. Toisaalta olen todella hitaasti lämpeävä ja yleensä kestää parikin päivää päästä peliin sisään.

Meitsillä pelimaku on muuttunut aika paljonkin jollain aikavälillä, vaikka pelaaminen muutenkin on ollut vähäisempää. Ennen tuli kuolattua tietyntyyppisiä AAA-pelejä, kun nykyään hakee ensisijaisesti kokemuksia jostain muualta, kuten puzzle- ja platformer-peleistä. Erityisesti metroidvaniat on kultaa.

Arvostan myös sitä, että peli on osattu pitää lyhyenä, eikä venytetty tarpeettoman pitkäksi, mikä usein paistaa AAA-peleissä.

Se kerta, kun kaikki tähdet taivaalla natsasi, peli tempaisi mukaansa, maailma ei häirinnyt ja pelasin pelin yhdeltä istumalta läpi, oli kun pelasin pelin nimeltä Inside (2016). Simppeli, tyylikäs, mystinen, erinomaisesti suunniteltu ja toteutettu.

2 tykkäystä

What Remains of Edith Finch. Oli viime kuun ilmaisia PS Plus-pelejä, nappasin silloin kirjastoon ihan sen enempää miettimättä ja nyt sitten katsoin mistä on kyse. Ensivaikutelma pelistä oli “outo ja hieman creepy”, mutta tarinaan jäi nopeasti koukkuun, kuin leffaa olisi katsonut.

Kyseisessä pelissä ei siis ihmeemmin ole “tyypillistä” toimintaa, mikä oli se itselle epätavallinen asia, vaan se on enemmän nimenomaan tarinansa varassa. Pitääpä antaa vastaisuudessakin mahdollisuuksia näille indiepeleille.

1 tykkäys

Pelailin tuossa talvella Witcher 3:n läpi, ei ollut koko hommasta oikein muuta esitietoa, kuin että pohjaa puolalaiseen fantasiaan, enkä ole aiempia osia pelannut.
Iski kyllä kovaa ja varsinkin musiikki, maailma ja käsikirjoitus oli hienoja.

6 tykkäystä

Hemmetin hieno peli ja kirja sarjakin on ihan ok, jos fantasiaa tykkää lukea. Hiukan ehkä erityyppistä, kuin fantasiakirjallisuus noin muuten. Itse olen pelannut kaikki kolme Witcher:iä läpi ja on todella hieno pelisarja, tosin tuo kolmonen on ihan todella mahtava ja ihan omaa luokkaansa kannattaa lisäosat hommata myös, jos niitä ei ollut mukana.

3 tykkäystä

Varsinkin blood and wine, aivan mahtava lisäri.

Witcher 3 on kyllä jotain ihan uskomatonta. Cyberpunkkia (samalta studiolta) innolla odotellessa.

2 tykkäystä

Itse emännän painostuksesta pelin aikanaan hankin. En edes tämän tyylilajin pelistä uskonut innostuvani. Mutta perkele peli vei mahtavasti pois tästä todellisuudesta, peliuran hienoin kokemus kaikinpuolin :+1:Sen takia hetkisitten aloitin uudestaan.

2 tykkäystä

Mulla on Witcer 3:n lisärit, mutta kesken Blood & Winen iski ähky ja peli meni tauolle.
Nyt ollaan kaverin kanssa pelailtu Destiny 2:hta, ihan leppoisaa räiskyttelyä ilman sen suurempaa haastetta.