Pelaajahaaveilut 2018-19

En tiedä olisko jopa sitä mitä haetaan.

+

• Hieman itsekäs
  • Maalintekijä
  • Käsijarru pois hyökkäyspäässä
  • Kookas pelaaja
  • Varmasti yksi nopeimmista Liigassa
  • Suoraviivanen

-

• Yhteispeli
  • Pysyminen peli suunnitelmassa

(AJL Tappara-veikkauksen 16-17 voittaja) #937

Kelpais kyllä minulle. Suoraviivainen, vahva ja nopea. Varmaan löytyis uudessa (meidän) kodissa tehojakin.

Lucas Lessio kyllä kelpais, no ainaki koeajalla katsastettais, ei muuta kuin maajoukkuetauolla mies rinkiin.

(Team Kameleontti) #939

Itse toivoisin Heljangon suhteen malttia. Kyseessä nuori veskari ja ensimmäistä kautta ykkösenä Liigassa. Otteet ovat toki heilahdelleet, mutta potentiaalia kaverinsa on. Tuossa oli ennen IFK-tappiota hyvä putki Heljangollakin välissä.

Ei se runkosarja Tomi Karhusenkaan kohdalla mitään riemumarssia ollut… Toki tämä ei ole tae siitä, että Heljangollakin natsaisi keväällä. Tahtoo vain sanoa, että maltti lienee nyt valttia ja paremmat ajat voivat hyvinkin olla edessä. Minä menisin tämän kauden Heljangolla, meni syteen tai saveen, sillä kovin huolestuttavia merkkejä ei ole ilmassa, vrt. Michaud, Bailey, Tuokkola jne. Keväällä voisi sitten tarkastella tilannetta uudelleen.

Bäckströmin hankkimisen riskit alkavat nyt kuitenkin realisoitua, joten voisi olla hyvä olla toinen maalivahti, joka pystyy tarvittaessa pelaamaan eli pysyy kasassa. Harmi sinänsä, sillä Bäcks on ollut pelaamistaan peleissä ihan ok, mutta ei hänestä taida olla enää pudotuspelirupeaman vastuuvahdiksi, kun paikat eivät vain kestä.

Toki siitä samaa mieltä, ettei tarvitse olla @Messi voidakseen kertoa mielipiteensä. Ei meidän kaikkien tarvitse fanien keskustelupalstalla asiantuntijoita olla.

Voihan se olla että Nikke on täysin pelikunnossa, mutta Heljankoa ajetaan sisään kevättä silmällä pitäen???

(Linden#16) #941

Mun mielestä Lessio voisi olla ihan kokeilemisen arvoin vara-karjalainen. On kuitenkin ihan tehoille päässyt myös IFK:ssa vaikka ei ole ollut ykköshevosia. AHL:ssa myös vyöllä 29 kihauksen kausi muinoin

67 Tomáš Záborský – 28 Jarkko Malinen – 71 Kristian Kuusela
44 Jan-Mikael Järvinen – 11 Matti Järvinen – 20 Niko Ojamäki
68 Joona Luoto – 61 Juhani Jasu – 74 Antti Erkinjuntti
96 Sami Moilanen – 42 Otto Rauhala – 76 Anton Levtchi

Ikinä kun ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, aloin ihan mielenkiinnosta sovittaa Luceniuksen nimeä tuohon kokoonpano listaukseen tältä päivältä. Olisiko paikka ykkösen keskellä heittelemässä lättyjä laidoille vai alemmissa ketjuissa tuomassa vähän maalinteko vaaraa :thinking:

Kolmoseen Luodon tilalle

Tapparalla on sillä tavalla pelaajistossa mielenkiintoinen tilanne, että valmennuksella on aivan poikkeuksellinen haaste, kun periaatteessa siellä on nyt vähän sekaisin pelaajia, jotka tarvitsevat hyvinkin eksaktia rakennetta peliin onnistuakseen ja sitten on niitä, jotka pystyvät pelaamaan paremmin vapaampaa peliä.

Zaborsky, Kuusela, Järvinen (Matti) ja Ojamäki pystyvät monipuoliseen pelaamiseen. Pystyvät muuttamaan asioita pelin sisällä ja pysyvät pelin sisällä mun mielestä kiitettävästi silloinkin, kun ympärillä on hirveä kaaos.

Vastaavasti Jan-Mikael Järvinen tarvitsee todella rakenteellista peliä onnistuakseen, pitää olla täysin selvät linjat ja väylät. Jarkko Malinen on vähän kameleontti, mutta kyllä hänkin on vahvasti rakenteen kautta pelaava pelaaja. Luoto ja Erkinjuntti mun mielestä yrittää jopa liikaa pelata sellaista yllättävää peliä, että vaihtavat suuntaa ja kääntyilevät kulmissa yms. yms. joka olisi toimiessaan todella hienoa, mutta ketjun sentteri Jasu tarvitsee 100 %:n rakenteen, jolla pelataan, jotta hän voi tehdä omia asioitaan oikein. Erkinjuntin ja Luodon veivit tekevät pelistä itse asiassa ennakoitavaa, kun he yrittävät tehdä siitä vähemmän ennakoitavaa. Luodolta puuttuu nyt kokonaan ajatus hyökkäyspelistä: syöttää, kun pitäisi laukoa ja pitää kiekkoa kun pitäisi luopua jne.

Sitten on tietysti Rauhala nelosketjussa, joka lienee se 100 % rakennepelaaja. Viime kaudella Tapparan peli oli sekavaa, mutta Rauhalalla kulki: pitkälti siksi, että peli oli hyvin rakenteellista ja ennalta-arvattavaa koko kauden. Rauhala tarvitsee hirmuisen tarkat ohjeet, missä pitää olla ja mihin pitää mennä. Vaistopelaamista ei paljoa nähdä. Levtchi tuo uppia tuohon Rauhalan ominaisuuteen - Moilanen on myös hyvä ketjussa.

Ketjukoostumukset on mun mielestä näillä palasilla oikein. Kuitenkin tuonne luovalle osastolle tarvittais vähän lisää.

(Koulukatu) #945

Jos ajatellaan vanhaan malliin oikein kaistapäisesti, niin kumpaako kaistaa Luce on pelannut VLH:n vai OLH:n tontilla ja mikä on Lucen kätisyys?

Eiköhän se niin lopulta ollut, että Fälth hankittiin J. Järvisen “tilalle”. Luultavasti seurassa tiedettiin alusta saakka (tai ainakin hyvissä ajoin), ettei Järvinen tule loppukautta pelaamaan meillä, vaan siirtyy Tapolan jengiin. En myöskään usko, että puolustukseen enää aktiivisesti pelaajia haetaan. Utunen on esiintynyt ilahduttavan hyvin ja reservissä on vielä Rautanen, joten laajuutta riittää pariinkin poissaoloon (voidaan pelata 6 pakilla ja nostaa Has/Kukkonen seiskapakiksi).

Maalivahtiosastolla Bäckströmin pelikunto ratkaisee, tarvitaanko kevääksi vielä joku “Hovinen” mukaan. En kuitenkaan usko, että myöskään tälle osastolle haetaan aktiivisesti ketään, ellei sitten joku “Karhunen” tipahda KHL:stä (ja samalla Heljanko pelaa alavireisesti). Heljankoon joukkue ei mielestäni ole kuitenkaan peleissä kaatunut.

Sentteriosasto on niin ikään kunnossa, mutta sen sijaan laituriosastolle tullee vielä yksi pelaaja. Kuitenkin tilanne on se, että Karjalainen ei ole remmissä vielä pitkään aikaan ja Jere päässee täyteen kuntoon vasta pleijareihin. Mitä tahansa pelaajaa ei tuonne kuitenkaan mielestäni kannata “joukon jatkoksi” ottaa, vaan kyllä tulevan pelaajan täytyisi tuoda tuohon jotain lisää. Esimerkiksi mitään “Sawadaa” en neloseen kaipaa, mutta joku “Vellu” parin vuoden sopparilla olisi se, mitä joukkue kaipaa.

Ehdottomasti pitää tarkasti scoutata. Jos ajatellaan roolituksen kannalta niin nyt 1. ja 2. ketjusta puuttuu se yksi laituri. Oireita ovat jatkuva sekoitus ja parin pelaajan vaihteleminen paikasta toiseen. 3. ja 4. ketjut on mun mielestä nyt jo kasassa, mutta tuo rotaatio yläkentissä on hyödytön.

Kokonaisuudessaan yksikin TÄSMÄvahvistus tuohon laiturin tontille, jolla on ominaisuutena maalintekokyky ja vahva maalille ajaminen toisi todella paljon lisää. Vaikka asiaa kuinka veivaa niin sellainen sieltä auttamatta puuttuu. Tusinahankinta tarkoittaisi, että rotaatiota tulisi alaketjuihin lisää, joissa on hyvä rotaatio jo nyt. Rotaatiota tarvitaan ylemmäs.

Joo kyllä se on niin, että hyökkäykseen tarvitaan lisää kykyjä. Jokainen hyökkäys on kyllä niin toivotaan toivotaan riplausta ja pompun pomppua ettei meinaa tulla mitään. Hieman paremmalla laukaus taidolla varustettu pelaaja toisi paljon YV peliin. Ei siitä sektorista voi laukoa aina plekseihin.

(「LIVE IS LIFE」) #949

Helpottaisi, jos joku laittaisi kunnon syöttöjä. Kiekot tulee jalkoihin, metrin eteen tai taakse, tai sitten pyörivinä.

Otso voisi toimittaa edes yhden kiekon pelissä maalille.

(AJL Tappara-veikkauksen 16-17 voittaja) #951

Kärki takaisin, mättänyt jo yhdeksän häkkiä! Onnistuisiko jo meilläkin?

Ei onnistu, kun Kärki ei saa Poria mukaan tänne. Olisi liian kaukana kotoa ja koti ikävä iskisi.

(AJL Tappara-veikkauksen 16-17 voittaja) #953

Nyt veit kyllä kärjen mun haaveilultani!

(Toni) #954

Vaikee toimittaa, kun Erkinjuntti ei osaa toimittaa syöttöä Otsolle.

Otso on ampunut 2 plekseihin ja kolme ekaan mieheen, joten…