Pelaajahaaveilut 2018-19

Satsaaminen jos on oikea sana tähän, niin osaksi näissä Bloodin ja yritykseksi ainakin vielä jääneen Fälthin soppareissa oli että ne ovat 2v paitsi siis Fälth. Joten, josko haetaan sellaista pelimiestä joka olisi myös kauden 19-20, eikä vain neljän kk soturia.

(soosi) #1400

Mikähän Fäthin tilanne on? Tullessaan oli erinomainen ja haaveilin että olisi pidempikin sopimus. Jos taso palautuisi niin voisi jatkot haaveilla

Kyllä tohon on pakko yksinkertaisesti vähintään kova maalintekijä saada, ja maalivahti myös. Eli Karhunen ja Savinainen olisi aika unelma, mutta Liigasta voisi löytyä Strömwall ja vaikka Rajaniemi/Laurikainen.
Jos kaikki kunnossa, niin:

Kuusela-MJ-Strömwall
Zaborsky-JMJ-Ojamäki
EJ-Malinen-Karjalainen
Levtchi-Jasu-Moilanen
Rauhala-Tanus-Luoto

Blood-Rantakari
Elorinne-VMV
Fälth-Kemiläinen
Mäntylä-Utunen
Rautanen

Karhunen
Heljanko

Kyllä tuolla voisi mielestäni hyvin pleijareihin lähteä.

Minkä takia Strömwall meille tulisi? :thinking:.
Tätä nyt huudettu jo useampi kuukausi putkeen.
Kyllähän meidän vahvistukset (Kaikki) tulevat venäjän suunnalta jokainen. 2-3 kappaletta.
Ensikauden asiat sitten toki erikseen.

Jos oikein miettii, niin monen palstalaisen näkökulmasta Kouvola on Venäjälle päin. Strömwallin tulosta en tiedä.

Pitkä kevät.

Ensin KooKoon pitäisi pudota pudotuspelijunasta ja sen jälkeen ottajia on varmasti paljon muuallakin Strömwallille.

Ensi kauden pelannee muualla kuin Liigassa. Veikkaan.

Kouvolassa puhutaan, että ensi kaudella Malte vaikuttaa rapakon toisella puolella. AHL oli viimeksi liikaa bussisarjana, mutta näillä Liiganäytöillä mahikset NHLään on olemassa.

Totta, mutta tämä on haaveiluketju. KooKoolla on 6 pistettä matkaa Ilvekseen, jolla on 2 peliä vähemmän pelattuna. Seuraavat 4 matsia; Ilves, Lukko, Kärpät, Pelicans, jonka jäkeen 2 peliä Sportia vastaan. Aikaa vielä 24 matsia.
Ja ottajia kyllä löytyy, IFK voi olla kova kilpailija, ei olisi eka kerta kun ostaa Kouvolasta pelaajia. En kuitenkaan usko Kärppien lähtevän tähän kilpailuun, kun heillä on jo nyt tarpeeksi maalintekijöitä (Osala, Leskinen, Pyörälä). Tepsi, Pelicans ja Lukko saattaa myös haluta Strömwallin.

Juu, saahan sitä haaveilla.

Tuohon ottajien listaan voinee lisätä myös muiden maiden joukkueita.

Olisiko Malte automaattisesti meille se täsmä ase? En ole sillain katsellut kuinka maalinsa tekee, eli olisko pelin rakenne sopiva hänelle? Vai onko yksinkertaisesti niin hyvä että vaan tekee maaleja Liigassa hyvää tahtia? Tulla sais minun puolesta kyllä meille.

Ja ottakaa huomioon myös se että nykyisellä tahdilla ME ei edes päästä pleijareihin😉

Mulla on varmaan vikaa päässä, kun mua ärsyttää ihmisten haaveilu. Eniten ärsyttää se, että luotto joukkueeseen on tätä nähtyä tasoa.

Ei Tapparalla ole varaa hankkia mitään armadaa pelaajia kesken kauden - nytkin on jo hankittu aika paljon puolustukseen ja jopa löydetty jotain. Kuitenkin hyökkäykseen tarvitaan yhtä vahvistusta ja veskariksi riittää sellainen, joka pystyy pelaamaan kakkosena.

Haaveiluiden sisäinen logiikka ontuu ja se jotenkin mua ärsyttää - se on mun ongelma. Kun ollaan nähty jo 100x, missä kunnossa pelaajat tulee kesken kauden KHL:stä takaisin ja tiedetään esim. Haapalan viime kauden taso, kun palasi NHL:stä niin toivoisin, että jokainen näkee haaveissaan myös sen, että ne eivät tule sieltä samoina pelaajina takaisin kuin lähtevät.

Sen sijaan, että odotetaan KHL:n alelaaria niin rahaa kiinni vaan yhteen hyvään hyökkääjään, joka hetii sisään joukkueeseen ja mieluusti jatkaa ensi kaudellakin.

Aika kornia olisi, jos Tappara olisi kauden lopussa top 10:n ulkopuolella. Siihen on aika pitkä matka vielä.

(***) #1412

Näissä liigakevään tyhjennysmyynneissä on hyvä tosiaan huomioida, että Tappara on siinä “draftissa” usein se kolmas/neljäs valitsija tai kohde. Meidän vahvuutena on ollut saada joku entinen oma idästä tai lännestä.

Itse olen sitä mieltä, että kannattaisi nyt säästää rahaa ja hankkia uusia pelaajia vasta siirtorajalla, kun markkinoille tulee kovia pelaajia. Kyllä nykyisilläkin pelaajilla pitäisi pystyä pelaamaan itsensä sinne 6 sakkiin. Mielummin kovia hankintoja myöhemmin kuin keskitason hankintoja nyt, kun pelaajamarkkinat luultavasti aika kuivat tällä hetkellä.
Pelaajahaaveiluni osuvat siis myöhemmälle ajalle. Toivottavasti ne juniorit nyt pystyy pelaamaan hyvin, kun peliaikaa nyt on kerran tarjolla heillekin jonkin verran.

Itse olen sitä mieltä, että Tapparalla ei ole nykyisellä poissaolijoiden määrällä aikaa odotella siirtorajoja.

Jep, ei ole aikaa odotella ja siirtorajalla ja toki nytkin kaikki kovat pelaajat tietää markkina-arvonsa ja se taas tietää sitä että Liiga (ml Tappara) on siinä pari koria muita sarjoja alempana Euroopassa kun rahasta puhutaan.

Tänne nyt ketään tarvii millään kiireellä ja väkisin raahata. Nykyiset pelaajat vois kasvattaa taas munat ja alkaa pelaamaan niinkuin Tapparan logo edellyttää!

(Toni) #1417

Maalivahdin. Sellasen jonka voi laittaa maaliin kesken pelinkin. Tekis Heljankolle hyvää jos olis pelaava tandemi.

No joo maalivahdin olet oikeassa. Mutta hyökkäyksen ja pakiston kanssa en näe,että tarvii kiirehtiä.