Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Onko kukaan matkustanut hiljattain Finnlinesin laivalla Ruotsiin?

Miksi NHLssä molkeilla usein peliaika ei ole täyttä 60min? Esim viime yönä Rask 59.58. Tuleeko ne niin usein ja nopeesti pois tulevan jäähyn tullessa? Usein tuo ero täyteen aikaan on vain muutamia sekunteja. Kuha ihmettelen

Juurikin näin. Molarit lähtevät hanakasti maalilta ja tilastomiehet on tarkkoja. :smiley:

Muistaako kukaan 80-luvulla ajokortin saanut kuinka monta ajotuntia silloin piti autokoulussa ottaa?

Ihan tarkkaan en muista, mutta aika paljon liikaa (silloisen teinin mielestä) tosin varmaan vähemmän kuin nykyään, sitähän kompensoi silloin ns “rallinumero” eli 80 lätkä jota piti vuosi takaikkunassa pitää! Vaimolta kysyin niin sanoi kuuteen viikkoon ajaneensa kortin eli olisiko ollu jotain 12 ajotuntia!

https://tappara.co/t/niklas-backstrom/10111/885?u=blueoval

Mites tämä on oikeasti?
Onko Kanadassa mailit vai kilometrit?
Muutaman Kanadasta tuodun auton olen nähnyt ja niissä oli ihan kilometrimittaristo.

Google on ystävä. Siis 1977 vaihtunut nopeudet metriseen systeemiin.

Sinällään mielenkiintoinen asia, että itse olin ihan varma että mailit sielläkin vaan eipä olekkaan…

2 tykkäystä

Paitsi, että käytössä ovat myös nuo “imperiaaliset” yksiköt.

Tuossa on jonkun tekemä summaus mittayksiköistä. Aikamoinen sillisalaatti, eikä tarvi hirveästi ihmetellä miksi yhdysvaltalaiset naureskelevat kanukeille.

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

@Raumalainen

AT’s Roots & Ramblin’ julkaisee levyn Toukokuussa. LP versioita tulee rajoitettu määrä.Onko Raumalla joku liike,mihin saattaa tulla myyntiin? Onko tietoa?

http://www.junglerecords.fi/neobilly/at-s-roots-ramblin-notes-from-the-backwoods-ltd.html

Esikoisalbumi! 100 kappaleen vinyylipainos! Numeroitu! Ilmestyy kesän aikana. VARAUKSIA OTETAAN VASTAAN!

Tostahan sen varata voi? Jos 100 kappaletta vinyylejä tehdään tuskin niitä missään liikkeessä myydä.

1 tykkäys

Mitähän mä sössin,kun en itse löytäny vaikka aikani etsin. :grin: Yks raumalainen tähänkin tarvittiin. Kaunis kiitos. Laitetaan tilaukseen.

Olisiko ideaa kiinnittää näitä neljää pudotuspeli sarjaa peräkkäin palstan ylös?

Helppo olisi lähteä kommentoimaan jokaista sarjaa, toki eihän se kova homma ole noita etsiäkkään. Olisi näin keväällä vaan hienon näköinen, kun kaikki sarjat tuolla ylhäällä olisi.

11 tykkäystä

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Mistä löytyy Tampereen seudulla hyvä ja halpa asentaja tiskikoneelle?

“hyvä ja halpa” eli tee itse :slight_smile:
Edit: nonii… jos uusi kone niin siihen olisi varmana saanu jollain summalla asennuksen.

1 tykkäys

Lasken sen kalliiksi😄 Vakuutusyhtiö ei välttämättä tykkää maksella itse viritetystä tiskikoneesta aiheutunutta kerrostalon huuhtelua.

Kerro osoite, niin tulen asentamaan. Edellitykset on, että kone on kannettu asennuspaikalle.
Palkaksi riittää kiitos. Jos haluat maksaa ylityöpalkkaa, niin laatikko olutta on ok.

E. Mitäs, jos soittaisit taloyhtiön huoltoyhtiölle ja pyytäisit heitä asentamaan?

1 tykkäys

Mites isännöitsijän kautta kiinteistön hoito? Niin ja muista se vuotolevy sinne alle.

Toki @Oijennus on kova kaveri näissä jutuissa!

2 tykkäystä

En epäile teikäläistäkään, mutta kyllä tällä kertaa mennään sitä reittiä että jää kuitti käteen todisteeksi.