Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Hiitelä twiitannut eilen: Akateemisia pelaajia …jutun.
Eli kysymys kuuluu,miten Kekäläistä käsittelevän lehtijutun saa niin isoksi että sen saa luettua.

Se näyttäis (ilmeisesti) olevan niin huonolaatuinen kuva artikkelista ettei sitä saa kyllä kukaan luettua… ei muutakun Hiitelälle Twitter-viestiä että saisko tarkempaa kuvaa artikkelistä :slight_smile:

Täytyy vilkaista löytyykö itseltä tuota juttua.

e. IS:n juttua ei löytynyt, joku kevyempi ja lyhyempi Tamperelaisen juttu kyllä

Toimiiko teillä facebook puhelimella? Mulla ei oo tänään toiminu.

Toimii mutta siellä on fontti ihan ihmeellinen ainakin mulla?

Nonni, sammutin luurin ja käynnistin uudelleen, ni rupes face toimimaan, instakaan ei töki enää, mut tinderiin ei siltikään tuu matcheja :joy:

5 tykkäystä

Ei sillä, että oisin tinderissä niin kovasti rakastunukkaan, et ois tarvinnu sitä sydäntä painaa. Mut oon mä sitä panisin rastia painellu vaikka kelle :joy:

2 tykkäystä

Kiitos tästä, mullakin lahos yhtäkkiä ja tää auttoi :slight_smile:

Kun tunnut viettävän paljon aikaa täällä, sanoppas ovatko paikalliset ruovesiläisiä vai ruoveteläisiä?

Minulle ne on ruovetisiä. Minäpä soitan jollekkin paikalliselle ja kysyn tuota.

E; ruoveteläisiä

Nyt tuli piiitkä miinus mustaan kirjaan Messin kohdalle. :grin: Ollaanko me sitten niin veteliä vai miksikö meitä kutsutaan ruoveteläisiksi?

No soitin paikalliselle maalivahtisuuruudelle ja hän sanoi niin, no can do

1 tykkäys

Juu oon 30km päästä niin kyllä te ruoveteläisiä ootte :smiley: Siis kotosin… Nykyään asun treella.

1 tykkäys

Meiän mökki on Sääsniemessä Pourun perällä, mutta eipä me paljon Ruoveelle päin toimita. Enemmänkin tulee touhuttua virtolaiseten kanssa, kun siellä on meidän mokkeleiritkin syksyisin.

Kyllähän itsekin puhun usein “Millos palataan Ruoveteen?”, “Millos tuut Ruoveteen?”, mutta olen pitänyt tuota vain puhekielisenä ilmauksena. Kai me sitten ollaan ruoveteläisiä ihan kirjakielessäkin. :unamused:

Edit. Virallisestihan se olisi Ruovedelle

2 tykkäystä

Miksi Vapahtajamme syntymäjuhlaa vietetään tähän aikaan vuodesta, vaikkei hän syntynyt joulukuussa? Oikeastihan hän syntyi kevättalvella, 28. helmikuuta.

3 tykkäystä

Ei. Kyllä Lemmy syntyi jouluna.

4 tykkäystä

Juhlapäivää ei vain ole ehditty vielä vaihtaa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Juhlaa vietetään Veli Pontevan (nykyään Veli Viulu) kunniaksi.

Tais olla silloin Roomalaisten aikana kivi, kun jokin kirkkoylimystö päätti koska joulua vietetään. Syynä tais olla että tähän samaan aikaan juhlittiin jotain “pakanallista juhlaa” ja helpoiten kännyttäminen tapahtui laittamalla oma juhla samalle ajalle.

Edit. Itseasiassa aka monen kirkollisenjuhlan taustalta taitaa löytyä jokin muu pakanallinen juhla. Syynä juurikin tämä väestön helpompi käännyttäminen, ei ole tarvinut kieltää pakanallistajuhlaa vaan ainoastaan todeta heille se syy miksi juhlivat😄