Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tapparan fanituotteet

9 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Sananselitysketju

Kertokaa mihin tuo Chromecastin toiminta perustuu? Miksi se toimii välillä moitteettomasti ja toisinaan, kuten tänään tekisi mieli hakata sitä vasaralla.

1 tykkäys

Tuon perusteella nyt on mahdoton mitään sanoa. Aika varma se on ollut - päivittäin käytössä. Onhan sinulla riittävän kantava WiFi ja jos asut kapunkiseudulla/kerrostalossa, niin mieluummin 5GHz.

Itselläni ainakin Chromecast V2 ylikuumeneminen aiheutti ongelmia. Olin nerokkaasti sijoittanut sen kotiteatterivahvistimen päälle…

Ei syy aina ole Chromecastissä vaan kannattaa olla myös laadukas verkkolaite millä lähetät wifi-signaalin Chromecastille. Myös verkkolaitteen sijoituksella (asunnossa) on merkitystä. 5GHz :stä @ljpp tuossa mainitsikin jo…

Wifi-signaalin vahvuutta eri huoneissa voi tutkia esim. erilaisilla appseilla.

Edit: 5GHz, ei 5G

Olen äärimmäisen huono näiden kanssa. Eli jos muut laitteet toimii Wi-Fissä moitteettomasti, niin se ei välttämättä tarkoita, että Chromecast toimii?

Ovatko sinun kaikki muut laitteet yhtä pieniä ja telkkarin peräreiässä kiinni? Ei ne korkean taajuuden radioaallot kaikesta läpi mene ja häiriötekijöitä on.

Ruutu-ketjussa on Chromecastista aika paljon asiaa.

Tabletteja ja puhelin. Pitää tsekata tuo ketju.

poistetaan koska aiheutti angstia, sorry

1 tykkäys

Näyttäis olevan. Itse olen ihmetellyt, että onko jääkiekkoa katsoessa ilmassa jotain vatsaa kasvattavaa kaasua?

1 tykkäys

Olen kauan sitten nähnyt jossain muunnoksen Ilveksen sivuprofiililogosta, jossa tekstiksi oli vaihdettu “Tappara Tampere”, ja kissan päälle piirretty kiikaritähtäimen ristikko. Epäilen sen olleen jo ennen .infon aikaa, mutta en ole varma.

Muistaako joku ko. tuotoksen ja olisiko se kenties jossain/jollain tallessa?

Mikä mahtaa olla kun:Win 10 käyttis ja oletusselaimena käytän Chromea ,mutta usein tosi usein se vaihtuu Edgeen. Eli oletusselain on vaihdettava usein takaisin Chromeen.

En käytä Win 10 mut tuli mieleen että päivittääkö Edge itteään automaattisesti, ja jos päivittää niin vaihtaisko aina päivityksen yhteydessä ittensä oletusselaimeks?

Tarvii yrittää tutkia,kiitti vinkistä.

Miksi Mäkkiin voi laittaa windowsin mutta windows-koneeseen ei voi laittaa Mäkin käyttöjärjestelmää?

Kyllä voi: Hackintosh.com

Nyky Macit ovat ihan tavallista PC-rautaa. Jotkut vanhemmat MacBookit ovat olleet todella läheistä sukua tietyille Thinkpadeille. Este tulee siitä, että rauta vaatii toimiakseen ajurit, eikä ole Applen intresseissä tarjota ajureita kuin omille koneilleen. Kaikkia harrastajia tämäkään ei ole pysäyttänyt, koska MacOS on oikeasti Unix (BSD).

Kiitos! Täytyy tutustua aiheeseen paremmin.

Hackintoshia on tullut itse pyöriteltyä pöytäkoneessa. Kun raudan valitsee oikein, kokemus vastaa parhaimmillaan ihan oikeaa omppukonetta. Suurin päänvaiva on päivitykset jotka satunnaisesti rikkovat jonkun epävirallisen virityksen. Kun seuraa tonymacx86-palstaa, välttyy suurimmalta osalta ongelmista. En voi kuitenkaan ihan aloittelijoille suositella.

Ruuanlaitto hommia. Paljon on 1 tetra?