Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Eli maha on täynnä tyhjää. Ei siis sisällä yhtään mitään…varmaan sen ekan keskarikännin jälkeisen huolellisen ulospuhaluksen jälkeinen tunne.

1 tykkäys

Tää on kato taas tätä korkeempaa keittiö-turhapuro-käänteispsykologiikkaa. Otetaan esimerkki: Jos sä juot tarpeeksi viinaa niin sä oot pian selvinpäin. Vähän niinkuin rulla pyärrrrrrisi ympäri.

Koska olet länsimaalaisen yltäkylläisen kulttuurin edustaja, mahasi ei ymmärrä todellista nälkää. Se on tottunut siihen että se saa ruokaa, kun se sitä vaatii. Näin mahasi jonkun ajan kuluttua ikäänkuin täyttyy vaikket söisikään. Eli siis se ei usko ettei sitä ruokittaisi, kun se sitä pyytää. Näin sulla on niin kova nälkä, että nälkä täyttää mahasi.

2 tykkäystä

Nyt taidan lipsahtaa offtopicin puolelle, mutta ehkä nälän olemukselle ei ole tarpeellista perustaa omaa ketjuaan.

Olen miettinyt usein, että nälälle pitäisi olla useampia sanoja. Arkikielessäni puhun heikotusnälästä, se on ehkä pahin, mitä kaltaiseni länsimaalainen normaalisti kokee. Se on sellainen nälkä, että se vetää kaikki verensokerit ja puhdin pois. Jos se iskee vaikka lenkillä tai töissä, niin hirvittää.
Mutta on niitä muitakin. Pieni kurina vatsassa saa jotenkin tehokkaammaksi, juurikin esimerkiksi työtä tehdessä.

Jottei ihan kokonaan mene ohi aiheesta, kysymys: Miksi tällä palstalla jotkut kirjoittavat tekstin leipäteksti lyhyen viestin perään? Hylkiikö lauta one-linereita vai onko siihen joku muu tarina?

1 tykkäys

ettei olis täytteenä vaan että antaa tallentaa… jos on joku lyhyt teksti esim ottelutulos 2 - 4.

Tietämättä mitä olet tekemässä, niin ffmpeg on melkoinen sveitsiläinen linkkuveitsi ja Googlella löytyy ohjeita joka lähtöön.

1 tykkäys

Muistaako kukaan, kuka taiteilija teki ne Tappara- ja Ilves parodia taulut? Joista otettiin , oliko 30 vedosta kummastakin?

Jos asiakas moittii Tapparakelloa seinällä, niin onko soveliasta laittaa laskun loppusummaan vähän extraa?
Minun mielestäni oli…:laughing:

17 tykkäystä

Kiitos täytyykin kokeilla sunnuntaina! :smile:

Olisko Ari Backman? Itsellä on tuo “Tappara höykyttämässä Ilvestä” -versio.

Saattaa olla, vaikka minulle ei kellot tuosta soi. Minulla on mäkillä taulu ja ostin sen tuolloin. En edes muista hintaa? Muistaako joku? Montako noita vedosta tehtiin?

Signeerauksesta ei oikein saa muuta selvää kuin Ari…jotain? Itse ostin tämän jälkimarkkinoilta toissa vuonna ja myyjän kanssa taisi olla juttua 50 kpl eristä. Oli myös Ilves-versio saatavilla mutta sen jätin ostamatta.

Arvatkaapa kellä on Ilves versio?

Onks tää se taulu, missä jäällä on pino Ilveksen ukkoja ja tapparalaiset nauraa vieressä? On meikäläisellä huoneentauluna, pitää kattoa mitä siinä minusta lukee, kunhan pääsen kotiin, eli maanantaina.

1 tykkäys

Nyt on tilanne päällä! Ostin puhelimeeni Sony Xperia XA tänään muistikortin (Micro SD), siirsin kuvat ja videot kortille mutta nyt mun albumi on aivan sekaisin! :sob: Se väittää että maaliskuussa otettut kuvat olisivat otettu toukokuussa ja vastaavaa. En pidä tästä järkyttävästä sekamelskasta!

Eli osaako kukaan auttaa Treppua hädässä?

Valistunut veikkaukseni on että Sonyn kuvagalleria käyttää väärää aikaleimaa. Tiedostoihin tallennetaan aina aikaleimat luomiselle ja viimeiselle muokkaukselle. Kun kopioit tiedostoa, muokkauksen aikaleima päivitetään nykyhetkeen. Puhelimesi galleria siis käyttää tuota muokkausaikaa (kortille kopioimisen aikaa) vaikka loogisempaa olisi käyttää luomisaikaa (kuvan ottohetkeä).

Netistä löytyy erinäisiä työkaluja jolla tiedostojen aikaleimoja voi muuttaa korjaamaan tätä ongelmaa. Olen useampi vuosi sitten käyttänyt menestyksekkäästi moista ohjelmaa, mutta nimeä en kyllä muista.

Ei varmaan tarvi mainita että tällaiset operaatiot menee omalla vastuulla :grimacing:

1 tykkäys

Mulla Sony myös sotkee aikaleimat tai mitä ne onkaan, toissa kesänä otettuja kuvia pulpahtelee näkyviin viime viikon kuvien seassa jne. en ole jaksanut perehtyä, kyllä ne kuvat tallella on, pitäis varmaan tallentaa johonki ulkoiselle palvelimelle tai levylle jossa pysyis ärjestyksessä…tosin onko puhelimessa niin tärkeitä kuvia että vuosikausia piptää säilyttää, joillain varmaan on toisila ei!

https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/kommentti-miten-sailytan-digikuvat-ja-videot-odottaako-jatkuva-paivittaminen/

1 tykkäys

Kummalla kuvia katselet: Sonyn omalla Albumi- vai Googlen omalla Kuvat - appsilla?

Sonyn Albumi-ohjelmassa on ollut bugeja viimeaikoina: (esim. https://talk.sonymobile.com/t5/Album/Unable-to-see-pictures-or-videos-in-the-Album-app/m-p/1098291)

Minä käytän oletuksena Googlen “Kuvat” ohjelmaa, sillä sillä saa kätevästi mm. kuvat verkkoon Google Driveen talteen.

Vinkkinä kuvien käsittelyä varten kannattaa asentaa Googlen Snapseed, erilaisten panoraamakuvien napsimista varten Googlen Cardboard -kamera ja perinteisten valokuvien skannausta varten Googlen Photoscan. Näillä pärjää aika pitkälle…

1 tykkäys

Sonyn omaa Albumia käytän. Kiitos kaikille auttaneille! :slight_smile: Katsotaan josko asia korjaantus.

Mitä tollanen Ari Backmanin tekemä “Tappara höykyttää Ilvestä” taulu maksaa? Noin niinku järkevä ja realistinen hinta?

Itse maksoin 50e. On noista ainakin 3x enemmänkin pyydetty.

1 tykkäys