Tänään on pidettävä pää kylmänä, mutta jatkettava samaa voimakasta luistelua ja taistelua, jolla väsytetään Espoo. He ovat kahdessa ottelussa selkeästi väsyneet ja alkaneet tuottamaan virheitä. Toivottavasti emme joudu sikailun kohteeksi ja peli pysyy reiluna.
Tässä mitataan lähinnä joukkuetta edessä. Tampereella joukkue ei jaksanut, eikä ehtinyt. Rimpisestä tuli uhri joukkueen väsähdettyä. Toki pudotuspeleissä jos peli lipsahtaa käsistä, ei ole järkeäkään uhrata voimavaroja. Seuraavaan peliin sitten.
Ei siinä veskarin tahdolla ole merkitystä. Totta kai pelaaja haluaa pelata. Ani harvoin veskari tulee itse pois, jos ei ole loukkaantunut ja sillonkin se on lähinnä protesti joukkueelle.
Tapparallakin pelasi aikanaan Karhunen surullisenkuuluisat finaalipelit Nordiksella, eka 4-0 ja sarjan kolmas 6-0. Ehkä sun bromance Rimpistä kohtaan näkyy liikaa, ihan siististi tuo mielestäni meni, vaikka olisi voinut vaihtaa myös erätauolla.
Ja totta kai on merkitystä pelaajan tahdolla. Se on aika tarkkaa hommaa taiteilu, kun on noin selvä ykkösmaalivahti.
Nyt en ymmärrä. Ei se Rimpinen tarvitse mitään ylimääräistä suojelua. Se on selvää, ettei ilman joukkuetta edessä hänkään tee ihmeitä. Jos se menee siinä, ottaako vielä yhden takaiskun kolmannessa erässä, niin pienestä on kiinni.
Edit. ekan pelin jälkeen Rimpisestä rakenneltiin ylitsepääsemätöntä muuria Tapparalle. Toka pelissä pommitettiin vaihtoon. Kolmannessa taas veikkaan olevan lähempänä ekaa, kun joukkue edessä suorittaa. Neljännessä taas lähempänä vaihtokomennusta.
Tapparan onnikka tuli juuri Linnatuulen kohdalla vastaan. Joukkueesta huokui kova itsevarmuus ja kaikki vaikutti keskittyneiltä. Toki näin sinne sisälle vähän kehnosti, mutta melko varmasti näin.
Itse ajan vahingossa väärään suuntaan, koska olin ihan varma, että pleijareiden ekan kierroksen kolmas peli pelataan varmasti Tampereella.
Tämän ostan. Huolestuttava on tilanne, kun meinata samaan bussiin mahtua. Pidä silmät auki koko matkan, saattanu bussikuski heittää Vellun ja Quennevillen ojaan Grönborgin käskystä.
Pelipäivä aurinko paistelee ja Tappara ottaa tänään ryöstön Espoossa. Huomiselle on liput hommattuna ja pääsee taas katsomaan hokia livenä. Ai että on tämä kevät hienoa aikaa.