Poikamme sotaväessä - LIVE

Hiukkavaarassa luodit vain väisteltiin.

5 tykkäystä

Kai sulla päässä sentään hampaita on? Kyse on reflekseistä.

Itse luen suun kuuluvan ns. pään alueelle.

1 tykkäys

Mitenkään keskustelua provosoimatta tai ketään loukkaamatta olen joskus miettinyt hiljaa itsekseni, että kuinka hyvin armeijan koulutukset oikeasti vastaavat nykyaikaisen sodan vaatimuksia. :smiley:

@Treppu a kielletään kommentoimasta asiaa tai osallistumasta tähän keskusteluun, koska armeijassa minulle suositeltiin vahvasti, että tällaisia asioita ei paranisi pohtia siellä ollessaan: joku muu on kuulemma pohtinut puolestasi! :slight_smile:

Jos nyt hässäkkä syntyisi, niin ryhmät kasaan ja vitun äkkiä näreeseen.
Sieltä sitten sissisotaa. Ja huollon pitää reagoida myös näin. Tai on siellä kesäaikaan sieniä ja mustikoita. Vattujakin saattaa osua kohdalleen. Mä ottaisin kalastuskamat mukaan.

Sillain tsetseniaa hengessä pitäisi mennä…

Tai riippuu vihollisesta. Kyllä me ruottalaiset voitettaisiin.

Tai paljonhan riippuu mitä aseistusta mulle annettaisiin. Nooh Rambo hengessä puukko alkuun ja huivi päähään. Kyllä mä siitä sitten Karjalan vallottaisin.

Tai no riippuu vihollisesta. Ahvenanmaakin olisi kiva saada takaisin, siellä on niitä sipsejä.

3 tykkäystä

Nyt kun ampumiseen ollaan päästy niin täytyys heittää pari hauskaa tarinaa. :grinning:

Oltiin opettelemassa kevyt singoilla varustetun partion toimintaa. Kun kohde oli “tuhottu”, piti alkaa tulittamaan ulos pyrkiviä. Odotin jonossa vuoroa, kun edessä olevat alkoivat tekemään tätä viimeistelyammuntaa. Siinä huutelivat laukauksia ja toinen huikkas “Sarjaa!”. Vieressä seissyt vänrikki rykäisi: “Ette ammu sarjaa! Teille ei ole opetettu sitä vielä!” Meinas pokka revetä. :grin: Toinen huutaa ampuvansa sarjaa ja toinen vastaa ettei niin saa huutaa, koska sitä ei ole opetettu.

Samana päivänä oltiin ampumassa kovilla. Uusi ammuntakierros oli alkanut ja olin ampunut yhden kudin. Olin laukaisemassa aseen uudestaan kunnes viereltä kuului “rätätätä”. Ihmettelin että kuka ■■■■■ ampui sarjaa ja että nyt tulee runtua. :grin: Kuulemma, kun luti oli mennyt tarkastamaan taulua, oli alokas vastannut: “Osuin vain kerran, koska ammuin sarjalla”. Luti oli vastannut tähän että va(i)ttu.

2 tykkäystä

Joskus joku sanoi, että vihollinen tulee aina idäs…

No niin oon hiljaa :smiley:

Ruotsalaisia vastaan nostaisin kaksi erillistä asiaa esiin: ilmassa turpaan, maassa ownage. :wink:

2 tykkäystä

Armeijassa ei ajatella, joten laitan mokani sen piikkiin.

Osoitat kykyä oppia perusasiat nopeasti. Hienoa! :slight_smile:

1 tykkäys

Ei meitä ole kielletty kuin jakamasta mahdollisesti Puolustusvoimille haitallista kuvamateriaalia tai kirjoittamasta tyyliin missä ollaan milloinkin ja tällaista.

Saadaan kyllä sanoa julkisesti mitä mieltä asiasta ollaan ja miltä homma tuntuu. Olenkin ajatellut asiasta myös kirjoittaa hiukan kattavammin, että mitä mieltä olen asevelvollisuudesta, hyvät että huonot puolet. Viestisi jälkeen viimeistään intin jälkeen, varmaan ennenkin.

Tiedän sen, mutta juuri silloin, kun olet sisällä laitoksessa voi olla henkilökohtaisen edun mukaista pyrkiä olemaan ajattelematta liikaa sitä, kuinka järkevää tai mielekästä jokin toiminto on sen päätavoitteen kannalta :smiley:

2 tykkäystä

Toivottavasti pääsette tykkisulkeisiin. Siinä saa nauraa. (Vaikka ei saisikaan nauraa.) “Paikka vaihda!”, “Tehtävä ilmoita!” Me treenattiin sellaista vähän Sergeillä, joka on it-ase. Oikeastaan pyörillä kulkeva suurennettu konekivääri*2.

1 tykkäys

Sergei.
Siinä se, suuntaaja paikalla.

“■■■■■ sillä mihinkää osu”

Ja Sergei ei ole it ase, se on TYKKI.

1 tykkäys

Sergeillä osuu kun on oikeat kaverit puikoissa.

Ammuttiin Lohtajalla yks lennokki alas ja skappari meinas saada Ilves-henkisen paskahalvauksen. Lennokit eivät ole ihan ilmaisia ja ilmeisesti tuo harjoitus oli tarkoitus toteuttaa maalipussilla, mutta ei jostain syystä pystytty.

Olen edelleen melko ylpeä suorituksesta… :yum:

4 tykkäystä

Kyllä ilmassa voitettais ruottalaiset aika helposti, jos totta puhutaan. Ei naapuri pärjää omilla Gripeneillään Hornettia vastaan millään.

Sama, mutta edelleenkään en usko, että oikeasti osuttiin. Joku vika varmaan tuli kohteeseen.

Se on muuten nii että @Treppu sijoitetaan poterovartioon kun alkaa kipinävuoro… Kissanmaankadulle… Vaatii erittäin tarkkaa valvontaa, kun ipan toimistokin on ny naapurissa.

2 tykkäystä

Meillä aikanaan (ihan jumalattoman kauan aikaa sitten) oli joku maastoeteneminen tms hyökkäys vihollisen asemiin, niin siellä äijjät (lue pojat, koska vasta armeija tekee pojista miehiä) huutaa “sarjaa,sarjaa, laukaus, laukaus” ni eikö se yks juippi (ei siis alokas lepopulssi) vedä että “hurrjannn piittkäää sarjaaaa” , ni johan sieltä koksu tai mahdollisesti jopa luti huutaa " EI SAA TUHLATA VALTION PANOKSIA"

1 tykkäys

Selkäsauna sitä ilmassa tulisi. Linkin takana Gripen 39 vs. Super Hornet ja ilmataistelussa Gripen vie voiton selvästi.

Gripeniltä on vielä lähiaikoina tulossa seuraavan sukupolven hävittäjä. Samaan aikaan suomalaiset haaveilevat tuosta Super Hornetista. Natotrollit ruokkivat kuvaa jenkkien ylivoimaisista laitteista, vaikka saisimme hinta/laatusuhteiltaan ylivoimaisen vaihtoehdon naapurilta. Lisäksi se toisi molemmille maille hyötyä ja säästöä korjaus ym. asioissa. Eikä edes sulkisi sitä Nato-ovea, jos joku sellaista pelkää.

1 tykkäys

Johan on tullut hylsyjä yön aikana tähän ketjuun.:astonished:
Toivottavasti joku muistaa siivota hylsyt pois ettei satu tapaturmaa…:grin:

1 tykkäys

No näin. itsekunnioitushan tässä menee. Eihän ne kovin vikaherkkiä ole, eihän??

2 tykkäystä