SaiPan David Goodwinin keihästys/huitominen (?) TPS:n Teemu Väyryseen 20.3.2018

Tästä jonkin verran puhuttiin jo seurannassa. Osuma kohta munien seudulle, mutta lavan kärjellä vai ei? Vaikea sanoa onko aihetta lisäsanktioille, mutta selkeä mailan liike Goodwiniltä nähdään.

Tilanteesta ei tuomittu jäähyä.

3 tykkäystä

41

Osuuko jalkoväliin, tai kenties juuri munareiden yläpuolelle, alavatsaan. Mutta osuu ja mailan kärki edellä.

1 tykkäys

Sopis ehkä paremmin palautetta ketjuun, mutta vastaan silti tänne. Seurannassa sanoit heti Goodwinin huitaisusta ja mun piti katsoa pari hidastusta. Eikä ole ensimmäinen kerta kun oon hämmästellyt tarkkanäköisyyttäsi. Vaatii pelisilmää, jota minulla ei ole. On palstalla monia muitakin joilla on sama kyky.

Selkeä mailan liike on, jos katsotaan tahalliseksi niin varmasti tulee pelikieltoa, vaikka osuisikin ylemmäs. Raukkamainen teko.

Se oli @Oijennus:lta hyvin nähty. Itse menen tekniikan taakse piiloon - 22" telkkarista en ollut varma edes siitä olivatko pelaajat samalla linjalla, niin että (maila)kontakti oli mahdollinen. Vasta yläkuva paljasti.

Nyt kun kelailin lähempää katsoen läppärillä, niin lyöntiliike on havaittavissa myös Väyrysen selkäpuolelta otetusta kuvasta.

2 tykkäystä

Jo Ruudun ekasta hidastus kuvasta näkyi mailan liike kohti vastaan tulevaa pelaajaa. Selittää aina voi mutta liike todistaa rikkeen.

Väyrysen tuskaisuudesta päätellen kasseihin tärähti. Raukkamainen teko, selvästi tahallinen. Pelikieltoa luvassa.

Vähän housumallista riippuen, tuolla alueella on muitakin mahdollisesti huonommin suojattuja paikkoja. Joissain housuissa lahkeet on “saranoitu” ohuella ja joustavalla kankaalla. Saranakohtaan saattaa jäädä suojaamaton rako josta lavan kärki voi mahtua läpi. Myös vyötärön halkiossa on pehmeitä paikkoja ja rakoja, joista lavan kärki voi mennä läpi.

Tai sitten napsahti jalkoväliin.

Tiistain neljännesfinaaliotteluista ei edennyt tilanteita Liigan kurinpitodelegaation käsittelyyn.

Tilanteesta ei tuomittu ottelussa rangaistusta. SaiPan Goodwinille olisi kuitenkin pitänyt tuomita tilanteesta 5 minuuttia + pelirangaistus huitomisesta. Otteluvalvoja raportoi heti ottelun jälkeen tilanteen päävideotuomarille. Tilanne eteni siis normaalilla tavalla Liigan kurinpitoprosessiin.

Päävideotuomarin tehtävä oli arvioida, täyttääkö Goodwinin huitominen ottelurangaistuksen määritelmän. Päävideotuomari tulkitsi, että tilanne ei ole ottelurangaistuksen arvoinen, joten tilanne ei edennyt Liigan kurinpitodelegaation käsiteltäväksi.

Ketju suljettiin automaattisesti 2 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.