Sebastian Repo

Eiköhän tota muuallakin tehdä. Revolla vain oli jo takana 15+13 kausi. Sikäli vähän outo peliliike. Mutta ehkä tuon kokonaisvaltaisen pelin kehittäminen oli agendalla myös Lahdessa.

Hirveesti ei ole aikaa, kun Patrik Laine oli Mestiksessä. Ja itseasiassa istui viltissä Mestiksessä keväällä 2015 mm. tämä on Patessa uskomatonta. Nyt jos ei johda NHL:n maalipörssiä, niin on toisena.

E. @Vilttitossu se olikin sarkasmin ije. Sorry ymmärtämättömyyteni

1 tykkäys

No sit, jos sulla on tällasta faktaa, en jossittele enempää.
Pääasia, että on nyt Tapparassa ja peli kulkee.

1 tykkäys

Katoin, että nyt on Lajuselta taas helvetin kovaa taistelua maalilla, mutta se olikin Repo joka sen häkin räpsäisi. Todella vakuuttavaa kamppailua, ja Neljännessä erässäkin näkivät Repon power forwardina.

1 tykkäys

Sen lisäksi että pisteitä on syntynyt lähes piste/peli niin kaverin plus-miinus näyttää tällä hetkellä +6. Otteluita en pysty näkemään mutta keskustelupalstojen mukaan kokonaisvaltaisessa pelaamisessa on puutteita…

Melkeinpä väittäisin, että Repo oli tänään kentän paras. No oli sielä muitaki hyviä ehdokkaita, mutta huippu peli! Tekee ainaki yhden hatun tällä kaudella.

2 tykkäystä

Repo ja Luoto sopii kyllä loistavasti samaan ketjuun. Aktiivisia ja pelirohkeaa kavereita ja osaavat tarvittaessa laittaa lätyn pussiin. Hienoa katsottavaa. :blush:

3 tykkäystä

Oli tänään terävä kuin mikä. Väänsi, harhautti, syötti laukoi :muscle:

1 tykkäys

On kyllä sopivan röyhkeä pelaaja, jonka peli-ilo näkyy E-parvelle saakka. Mahtava hankinta.

1 tykkäys

Pakko myös tästä mainita.
Repo on varmuudella yksi Liigan parhaista kiekon suojaajista laidan lähellä tapahtuvissa väännöissä.
Parissa viimeisessä pelissä kiinnittänyt huomiota ettei selän takana oleva pakki pääse kiekkoon kummaltakaan puolelta.
Ja sen verran jerkkua jaloissa jo nyt ettei laitaan painaminenkaan tunnu puolustajilta onnistuvan.

1 tykkäys

Tykkään Revon pelistä. Kaveri jakelee hyviä taklauksia ja on muutenkin vaarallinen. Varmasti vielä kehittyy paljon Tapolan valmennuksessa. Yksi mun suosikki pelaajista Tapparassa.

3 tykkäystä

Ensi vuoden Savi

SOT

10 tykkäystä

Kyllä Repo oli iso kaappaus Tapparalta. Mielenkiintoista nähdä miten mies kehittyy kun saa yhden kesän treenata Tapparassa. Veikkaan että on ensi kauden suurimpia tähtiä jos nykyiset suuntaavat ulkomaille. Tosi monipuolinen pelaaja, jakaa kovia puhtaita taklauksia, taitava, hyvä laukaus jne jne

4 tykkäystä

Revon peli on Tapparassa mennyt koko ajan parempaan suuntaan - tästä kiitos myös Pelicans-valmennukselle, kuten Jussikin sanoi. Osaako joku arvioida (@messi?) missä tämän kaverin potentiaalin yläraja leijailee? Näin lahjakkaiden kavereiden junnupisteiden vertailu on vaikeaa, kun heidät nostetaan niin aikaisin Liigan tai vanhemman junnuikäluokan rinkiin mukaan, ettei dominointia ikäisiään vastaan ehditä näkemään (ainakaan tilastoista). Ilmeisesti NHL-varaus puuttuu (?!), eikä junnukausista löydy Aleksi Saarelan tyyppistä 2p/peli tykitystä. Late bloomer?

Toivottavasti Sebbon peliä ei tulevaisuudessakaan laiteta liian tiukkoihin raameihin. Tuntuisi olevan kaveri, jonka pitää vähän käydä päätylaidassa taklaamassa ja lumipesuja antamassa, jotta saa kunnon draivin päälle.

Ekaksi, en tunne Sebastiania henkilökohtaisesti, joten se rajoittaa mielipidettäni ja asettaa sen tiettyyn valoon.
Minä taisin mainita jossain, että Seb on ensivuoden Xavi. Osaksi se perustuu minulle luonteenomaiseen optimismiin, mutta suurimmaksi osaksi siihen, mitä olen nähnyt hänen jäällä peleissä tekevän. Eli kyseessä on täysin subjektiivinen näkemys. Hiukan minua vaivaa tuo Pelsu case, jossa olen “valmennuksen” puolella. Pojalle on ilmeisesti heti Tapparaan tullessa näytetty oma paikkansa ja hän on sen ymmärtänyt, ja hyvin tuloksin. Siitä pojot hänelle.
Hänen pelistään olen sitä mieltä, että hänestä on vaikea olla tykkäämättä. Hän pyrkii kokoa ajan tekemään peliä edistäviä ratkaisuja ja ennen kaikkea ratkaisuja, jotka johtavat jatkuvaan uhkaan vastustajan maalivahdille. Sitä minä hyökkääjässä arvostan ja varsinkin tässä pojassa näen sellaisia elementtejä, joita en kovin monessa pelaajassa näe. Jos kehitys jatkuu hyvänä, niin goodbye Liiga. Varsinaisia pahoja puutteita en pelissä näe. Hän on suhkoht hyvä luistelemaan, käyttämään liike-energiaa esim. liukuessaan. Hän haastaa vastustajaa jatkuvasti ja tekee röyhkeitä ratkaisuja. Hänellä on hyvät kädet, joista lähtee laukaus nopeasti ja suht koht lujaakin ja vieläpä aika tarkasti. Seinille osaa laukoa kuka tahansa.
MInusta tämän pojan rajoja ei läheskään ole vielä nähty. Ja jos tuo Pelsutapaus on hyvin käsitelty ja kasvamista on tapahtunut, niin siinä on eväitä vaikka NHL:ään. Näin tänä päivänä. Tämä nyt vain oli minun näkemys, kun kerran kysyttiin ja mielestäni on kohteliasta vastata.

6 tykkäystä

Ainakin työmoraali kentällä on ollut kunnossa, riippumatta siitä onko paikka ollut nelosketjussa tai tulosyksikössä. Itseasiassa, muistaakseni katselin kun viimeksi komennettiin takaisin neloseen, että Repo vain lisäsi fyysistä peliä ja paiskoi “energiakentän” hommia hyvällä asenteella.

Edit: Ja kyllä tällä hetkellä näyttää siltä, että hyvä euro- tai ruplapelaaja Sebastianista tulee varmasti. Lähinnä mietiskelin ovatko dollarit realismia.

Tykkään tästä kaverista, kukapa ei?

Mutta se mikä itselleni silmiin pistää Hakamettässä on se että välillä Repo saa maalinedus- ja laitatilanteissa sellaista rajumman luokan “poika rakkautta” vastustajalta huomattavasti useammin kuin muut. Tätä tapahtuu myöskin vihellysten jälkeen. Joten onko tässä kaverissa pientä agitaattorin vikaa vai mistä johtuu? Itse en ole ainakaan havainnut Revon pelissä mitään normaalista poikkeavaa. Jos joku kaverin pitäis “mikittää” ottelun ajaksi niin valitsisin Revon. Tämä sillä erotuksella että Hasekki on luukkuvahtina…

6 tykkäystä

Kyllähän tuo Repo tuntuu höpöttelevän vastustajille mukavia siinä missä Vellukin keväällä :slight_smile:

1 tykkäys

Ei kai Vellu sentään pelkästään keväällä höpöttele? Mieleen jäi tuossa jokin aika sitten, kun Tappara hävisi KalPalle Kuopiossa 3-2. En tiedä, mitä Vellu sanoi Lukalle, mutta ainakin maalin tehdessään Lukka osoitti Vellua ja tuuletti hänen suuntaansa. Taisi olla suu käynyt ennen tilannetta, kun Lukka noin isolla tunteella halusi maalinsa nimenomaan Vellulle omistaa :smiley:

Varmaan räksyttääkin mutta erityisesti keväällä :smiley:

1 tykkäys