Share Ilves ry:n joukkorahoitushanke

Tässähän sinä sen ihan hyvin laitoit sanoiksi, tuon koko “tutkimusongelman”, joka Ilveksellä on. Yhtäältä tuntuu, että “velkojilta vaaditaan kohtuuttomia” mutta toisaalta se on pitkälti tämän osaston syytä, että Ilveksestä sammuu kokonaan valot ensi vuonna, jos jotain ei tehdä.

Onneksi me emme harrasta samaa.

Tästä hankkeesta on aivan turha puhua. Ilves-Hockey Oy:n ympäriltä ei tuollaista rahaa löydy. Hanketta ei helpota se tieto, että osa vakavaraisista henkilöistä haluaa Manngardin epäonnistuvan isosti. He haluavat nähdä hänen lopullisen tuhonsa. Konkurssi olisi hyvä alku.

Kohta Tapparalla on ainakin laajuutta kokoonpanossa, kun sekä Tapparan että Ilveksen juniorit kärkkytä paikkaa auringosta. Otto Koivula, tuo köyhän miehen Laine, tervetuloa meille!

1 tykkäys

Aika realistinen näkemys asiaan näin ulkopuolelta katsottuna. Joku paranoidi saattaisi kuvitella, että kyseessä on vain sumutus sijoittajien saamiseksi areenahankkeen taakse. Kun areenan rahoituksesta on sovittu, Ilveksen säätiöhanke raukeaa “yllättäen” tammikuussa.

Nyt kun katoin tuon ilves sharen videon ja huomasin kuinka amatööripohjalta hommaa koitetaan saada kuosiin niin komppaan täysin jäsen @anon49219336 a, juhannukseen mennessä ilveksen pääty on tyhjä ja ennen joulua huutokaupat.com myy vihertäviä lätkävarusteita.

Kurkkasin Ilvesfoorumille ja kieltämättä tuli myös sellainen olo, että aika puuhastelulta vaikuttaa. Tulevan sijoitusryhmän vetäjät käyvät keskustelua rivikannattajien kanssa jossain nettifoorumilla. Huhuh mitä toimintaa.
HeGe puolustaa ja kehuu Honkalehtoa, joten en oikein ymmärrä miten mikään tulisi muuttumaan.
Toki tuo varmaan on tavallaan sitä avoimuutta ja läpinäkyyvyttä, mutta eihän seuraa voida pyörittää tuolla tavalla kun jotain taloyhtiötä…

3 tykkäystä

Eihän tuolla ainakaan ns. ankkurisijoittajat mitään keskustele. Hege joutuu kommentoimaan foorumin ylläpitäjänä ja Share Ilveksen puolesta. He ovat ottaneet sen kannan, että ollaan avoimia ja läpinäkyviä. Tuo on syy, miksi Hege kommentoi silloin tällöin.
Ei tuo minusta niin pahalta näytä. Yritystä ainakin on, eikä kenenkään tarvi keväällä tulla sanomaan, ettei yritetty. Onnea vaan tuohon yritykseen. Tämä ei tosin liity siiihen, mitä mieltä minä olen heidän onnistumisestaan. Jos vastoin ennakkoaavistelujani onnistuvat, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan.

5 tykkäystä

Noin se on, onnea yritykseen ja ensivuoden alku näyttää realismin.

Tuossa taulukko omistusten muutoksesta jos menee niinkuin olen ymmärtänyt, säätiö tulee suunnatulla 2M osakkeen annilla omistajaksi. IHOY:n nykyinen omistuspohja kiekkoareenan jutusta.


Edit: Oli jääny suunnatun annin jälkeiseen osakemärään laskuvirhe.

Tuskin tuolla 2M:n sijoituksella saadaan tuollaista enemmistöä haltuun, tavoitehan on yli 50% osuus, johon riittää esim 200000 uutta osaketta arvoltaan 10€ kpl. Eikä varmaankaan mistään velkojen anteeksiannostakaan ole suunnitelmaa vaan sillä 2M:n kassalla maksetaan ostovelkoja ja muita.
Osakemäärähän voi olla myös pienempi ja Vinnieltä ja muilta voidaan osakkeita lunastaa sovitulla hinnalla joka on suurempi kuin uusien osakkeiden.

1 tykkäys

Tää rupeaa saamaan jo legendaarisen kipinävahdin mittasuhteet. Pitäiskö alkaa oleen jo Takojankadulla passissa, koska Hege kaartaa Audilla (Audi 80, 2,0 takaspoilerilla)paikalle klubitakin sovitukseen, vai odotetaanko uutta massiivista Youtube julkaisua?

5 tykkäystä

Minulla olisi kaikille tähän ketjuun kirjoittajille pieni pyyntö:

Sovitaanko että jätetään kyseinen Ilveskannattaja rauhaan turhalta irvailulta ja myös muut vastaavat nimimerkit / henkilöt (jos esiin nousee uusia nimimerkkejä).
Ettei jatkuvasti irvailla mitä hän tekee tai tulee tekemään.

Toivoisin että jatkossa tässä ketjussa keskityttäisiin Ilveksen talouteen ilman yksittäisten henkilöiden esilletuontia jos eivät ole toimistolla töissä / johtoportaassa. Kohtuullisen rasittavaa lukea kun nimimerkin takaa piikitellään minkä ehditään.

24 tykkäystä

####Varsin kannatettava pyyntö @Rixa:lta.

Pakko myöntää, nauroin tälle :smiley: Ei minulla mitään siis ole HeGeä vastaan tietenkään.

Sinänsä asiasta olen kanssasi samaa mieltä, mutta kyllä tämä kyseinen nimimerkki on itse omilla ulostuloillaan myös mahdollistanut tämän kohtelun.

En haluaisi leikkiä ***kele jeesusta, mutta kyllähän ihminen, joka kuuluu sisäpiiriin ja saa äärimmäisen luottamuksellista tietoa, omalla toiminnallaan itse korostaa julkisilla keskustelupalstoilla saaneesta tietoa ja myös vuotaneensa tietoa ulospäin ja antanut omissa nimissään yleistä mielipidettä vastahankaan kulkevia mielipiteitä voi ainoastaan itse laskea, millaiset suosion tuollainen netissä saa.

Tämä kyseinen nimimerkki ei ole siis pitänyt mitään matalaa profiilia tiedoistaan ja osallisuudestaan kaikkeen tähän viime aikaiseen toimintaan ja tältä osin hän on tietoisesti valinnut avoimen ja läpinäkyvän tavan toimia omissa nimissään. Ja jos tuntee sitä, kuinka netti käyttäytyy tällaisissa asioissa ja ihmisten luontaista kykyä yhdistää naama+ajatukset yhteen ja tarvittaessa myös irvailla yhden ihmisen onnistumisilla tai epäonnistumisilla niin voisin sanoa pari valittua sanaa myös kyseisen nimimerkin oman mediastrategian onnistumisesta.

Pelkästään suomalaisen kulttuurin ja perikateuden tunteva osaisi ennustaa, kuinkahan tällaisessa keississä nyt käy. Suomalaiset kun jaksavat olla myös kateellisia saaduista tiedoista, huolimatta siitä, ovatko ne ***kaa vai ei.

P.S. kannattaa myös muistaa, että suurin osa tapparalaisista ei todellakaan ole myös(kään) unohtanut sitä, miten kyseinen henkilö on kommentoinut Tapparaa.

Vertailukohdaksi voit hakea vaikka jatkoajan käyttäjän Kunto, jota kohdellaan äärimmäisen kunnioittavasti keskustelupalstoilla, vaikka suurin osa ihmisistä tuntee sekä ks. henkilön nimeltä että osaa yhdistää nimimerkin. Kunto on antanut realistisia, asiantuntevia lausuntoja Ilveksestä jo vuosia, jotka ovat ulkopuolisen silmissä vaikuttaneet loogisilta ja jälkeenpäin yleensä osoittautuneet todeksi. Kunto on hyvin tunnettu käyttäjä ympäri nettimaailman, mutta aika harvoin hänen kustannuksellaan on leikkiä laskettu. Tässäkin keskeistä on ymmärtää, kuinka paljon ihmisen oma toiminta ja tapa esittää asiat sekä media vaikuttavat vastaanottoon. Tämä toinen puhuttu henkilö kun on esittänyt myös aika paljon omia mielipiteitään faktojen seassa.

16 tykkäystä

Siirryn sivusta seuraan talouden elpymistä,että en loukkaa ketään.
Pahoittelut.

1 tykkäys

Siinä Share Ilveksen esitelmässä oli suunnatun annin esimerkkinä 2 miljoonaa kappaletta yhden euron arvosia osakkeita säätiölle. Osakkeiden kappalemäärillä menis noin kun olen ymmärtänyt että ovat uusia osakkeita…ja pakko ollakin kun osakkeita kappalemääräisesti on nyt 172862 kpl.
Se on sitten kaupantekoa mikä on uusien osakkeiden painoarvo vahhoihin nähden, niin äänivallan kuin rahallisen arvon perusteella.
Se on totta että ostovelkoihin ja kassan tervehdyttämiseen uppoaa jo se 1,5 miljoonaa euroa helposti.
Tuossa lisää laskentaa jos osakkeiden kappalemäärä laskee:


En oikeen usko että jos Vinnie kuittaa nykyisiä saamisiaan niin haluaako olla lähes 14 % osuudella tulevaisuudessa laittamassa kassaan rahaa. Kyllä se niin täytyy mennä että jos säätiö ottaa vallan niin se myös ottaa vastuut.

Omasta mielestä tuo suunnitelma on ainoa toimiva millä seura saadaan jaloilleen. Ja mikäli ankkurisijoittajia oikeasti löytyy ja ehdot pitävät niin tervehdyttäminen lähtee heti käyntiin. Toisaalta, onhan tuo helvetin härski omalla tavallaan, Sharelle pedataan hallituspaikka säätiöön. Jos olisin itse vähemmistöosakas ja hyvää hyvyyttäni osallistunut aiempiin osakeanteihin tuo saattaisi hiukan vituttaa. Kyllä tuossa aiemmin summia sijoittaneiden yli kävellään isolla vauhdilla.

3 tykkäystä

Katselin tapauksen kommentteja Jatkoaika.com -sivustolta Tapparaa koskien. Paikallispelin jälkeen kehui Tapparaa. Keväällä onnitteli Tapparaa mestaruudesta. Näitä kommentteja on mahdoton antaa anteeksi.

Muutenkin täytyy ihmetellä miten joku never heard on mennyt näin rajusti täällä tunteisiin. Jos joku maajussi takahikijältä saa noin pahasti raiteiltaan, on ehkä syytä tehdä ekskursio peilin eteen.

Tämä möttönen tulee epäonnistumaan. Päästään kaikki nauramaan tälle suuruuden hullulle pellelle. Toivottavasti tämä tieto helpottaa tuskaa.

1 tykkäys

Joo, kyllä. Näitäkin kommentteja ks. henkilöltä löytyy. Erityisesti ilvesfoorumi.comista sitten löytyykin useita ihan toisen äärinpään kommentteja. Eikä se nyt se isoin pointtini tässä ollut, mutta mun mielestä on “hitusen” lapsellista lähteä tuomitsemaan ihmisiä siitä, että ks. nimimerkki herättää tunteita, kas kun ks. nimimerkki on jonkin verran itse myös hankkinut tietoisesti mainetta ja esiintynyt omalla nimellään. Se ei ole kenellekään pakollista.

1 tykkäys

Mitä sieltä löytyy? En jaksa vaivautua kusen polttamille nettisivustoille.

Se on hyvä, että täällä on aina asiallisen analyyttistä keskustelua naapurin tekemisistä. Emme sorru ala-arvoiseen kirjoitteluun. Kyllä nyt sietää olla ylpeä.

Muokkis: Kävin katsomassa itse. Tuo jätkähän on tuolla ihan kansallissankarin maineessa. Mao + Lenin + Jong-il

Aikamoista pilvilinnaa naapuri rakentaa, ettäkö rahamiehet luopuisivat rahoistaan aivan vastikkeetta? Paljon onnea vaan yritykselle. Tämä siksi, etten usko nykymuotoisen Ilveksen näkevän Ratamettän perustuksia saati nousua. Joku kirjoitti ettei koko pytinki nouse ilman Ilvestä ja mielestäni Tampere ansaitsisi jo uuden hallin.