Share Ilves ry:n joukkorahoitushanke

Tästä haiskahtaa lievä ironinen sävy, mutta ehdottomasti kuitenkin totta toinen puoli. On se uskomatonta, kuinka Ilvesfoorumilla on heti karvat pystyssä isolla osalla porukasta, jos joku kirjoittaa Tapparasta jotain. Kyllä se on lätkäkulttuuria, että voi käydä keskustelua myös naapurin tekemisistä. Kyllä tää ketju ja Kärppä-ketju on esimerkkejä siitä, että Tapparan fanit ymmärtää kiekkokulttuurin päälle. Toki osansa on siinäki, että voittajan on helppo hymyillä. :wink:

7 tykkäystä

Ymmärssinkö tosiaan oikein, että tämä kauppa toteutuu VAIN jos velkoja annetaan anteeksi.?

Lueskelin tuota Ilveksen foorumia pitkälle yöhön. Kysymys eräille täälläkin vaikuttaville nimimerkeille: miksi käytte siellä provosoimassa?

1 tykkäys

Minä en ole huomannut Ilveksen foorumilla muita “provosoijia”, kuin Oijennuksen, joka kyseli asiallisesti yhtiökokouksen asioita, jolloin ylläpitäjällä meni kuppi nurin. Muistan myös lukeneeni, että ilvesfoorumin Oijennus ei olisi sama kuin tämän foorumin Oijennus, mutta voin muistaa väärinkin.

Mielenkiintoinen kuvio on kyllä tuo joukkurahoituskuvio kaiken kaikkiaan ja tuntuu olevan porukalla kovin paljon innostusta asiaan. Toivottavasti homma viedään loppuun kunnialla ja Ilves pelastuu.
Skeptikkonan kyllä suhtaudun tuollaisten rahojen todelliseen löytymiseen, mutta ehkä Ilvesperhe sitten todellakin on tarpeeksi innokas panostamaan seuraan.

Mahtavia kyllä nuo Ilvesfoorumin jutut siitä, että Tapparan yhteisöstä ei löydy samanlaista yhteisöllisyyttä, kuin Ilvekseltä.
Se että ollaan epätoivoisia ja taistellaan selviytyäkseen “elämästä” on nyt muokannut Ilveksen perheestä upean voimavaran, varsinaisen timantin joka palataa omistajan vaihtumisen jälkeen pikakaistaa pitkin Tampereen ja Suomen herruuteen. :rolling_eyes:

Tottakai sitä pöhinää pitää sillä puolella jollain tavalla herätellä, mutta tuo välillä esiintyvä pilvilinnojen rakentelu on kyllä melkoista…mutta toisaalta niin tyypillistä Veijareille ja Virtuooseille.

2 tykkäystä

Selvä. En ole vielä päässyt yhtiökokoukseen asti. Olen vasta vaiheeseen, jossa Heikki kääntää kelkkaansa 180 astetta ja muut ■■■■■■■■■■■ ankarasti. Hyvää viihdettä. Muutama kuukausi kahlattavaa ennen yhtiökokousta. Palaan asiaan parin tunnin päästä.

En malttanut olla etsimättä Oijennuksen kirjoitusta. Nimimerkki Nulikka huhuilee yhtiökokouksen jälkimainingeissa, että joku ryhmittymä on kiivaasti Ilveksen kimpussa. Tähän Oijennus heittää, että “Viranomaiset?”. Onko tämä mielestäsi asiallinen kysymys?

Hegen pillastuminen on nykytiedon valossa ymmärrettävää.

1 tykkäys

On tuo ilvesfoorumin ilveksen nykytilanne ketju kyllä lähinnä koomista luettavaa, ihan tulee vanha kunnon pyramidihuijaus mieleen, “kerätään teiltä rahaa summa x ja mikäli ei osto onnistu niin rahat saa takaisin”. Mahtaako tuo rahan palautus säätiön tililtä takaisin yksityiselle tai yritykselle onnistua tuosta vaan siirtona?
Jotenkin tulee sellainen kuva että ne rahat jää sinne ja “vahingossa” jo käytettiin laskujen maksuun mikäli VM pääsee rahoihin jotenkin käsiksi.
Toimintaa ollaan pelastamassa ja pyörittämässä rahoilla “kun saan veronpalautukset niin heti annan rahaa”.
Kova tuntuu myös olevan viha Tapparan suuntaan mutta silti sitä käytetään esimerkkinä useampaankin kertaan :joy:
Melkoista puuhastelua jossa on ehkä enemmän intoa ku tietämystä/osaamista yritysmaailmasta, ainakin mun silmiin.
Jokohan tästä sais jonkinnäköisen vedon isommalla porukalla onko ilves nurin ennen -17 juhannusta. Täältä pystyis pistämään 100€ sille että on nurin. Eikä tarvi odottaa veronpalautuksia.

Muoks pari kirjotuserhettä

Ei tuo ihan noin kuitenkaan voi mennä, koska kyllähän Ilves Hockey OY joutuu ihan normaalisti julkistamaan taseen ja tuloslaskelman. Ei yritys voi isoja rahasummia nappaista jostain ja pistää niitä haisemaan ellei selkeästi voida osoittaa kyseessä olevan heidän rahansa. Eli tuo hahmottelemasi skenaario on sinällään ihan turha, koska ei Ilves pysty tuon säätiön rahoja noin vaan itse käyttämään ellei heille nyt sitä rahaa sitten oikein virallisesti anneta.

Toki, jos säätiö antaa rahat Ilves Hockey OY:lle ne menevät sitten siinä kohtaa käyttöön ja silloin kukaan niitä ei enää voi takaisin saada. Mutta tuskimpa tämä(kään) säätiö isoja rahavaroja katteettomasti antaisi Ilves Hockey OY:n käyttöön.

Yhteinen viholliskuva auttaa keräämään joukot yhteen. Tappara on erittäin käypä ja sopiva viholliskuva suurimmalle osalle ilvesfaneista ja tämä on todennäköisesti tietoinen ja valittu strategia. Tällä tavalla saadaan todennäköisesti maksimaalinen määrä sijoittajia. Yhteinen viholliskuva on yhteishengen kohotukseen lähes tehokkainta mitä voi olla.

Jotainhan tässä tarvitsee yrittää ipalaisten. Siellä on kuukausitolkulla puhuttu että nyt halutaan muutoksia ja kansa haluaa muutoksia ja nyt sellaisia sitten tehdään. Ilveksen pelastussuunnitelma todennäköisesti epäonnistuu joka tapauksessa, koska Ilveksen sidosryhmät eivät tule hyväksymään, että Manngard + Co säilyttävät omistuksiaan Ilvekseen eikä se todellakaan tule hyväksymään nykyisen johdon jatkoa millään paikalla. Jos jokin suunnitelma Ilveksellä on olemassa niin sen toteuttaminen tulee vaatimaan käytännössä koko pesän tyhjennyksen.

1 tykkäys

Käsittääkseni tämänkaltaisissa tilanteissä (mm yrityskaupat) rahat menevät ensin ns sulkutilille, josta tosiaan rahat liikkuu vasta kun ehdot täyttyy. Jos tällaista järjestelyä ei olisi, niin Honkkishan voisi vahingossa maksaa niillä muutamia pisimpään myöhässä olleita laskuja. Siinä saattaisi alkaa piensijoittajaa ahistaa.

Pitää paikkansa. Omistan tunnukset vain tänne sekä Jatkoaikaan. Joten joku on päättänyt minun nimimerkillä tehdä kiusaa.

kaveri on tehnyt pohjatyöt hyvin, osaa meinaan kirjoittaa kovin samalla tavalla kuin sinä. En siis esitä tässä mitään epäilyä aiheesta, mutta ainakin itseeni on tuo uponnut ihan täysin ja nimenomaan samanoloisen kirjoitustyylin tähden.

Siltä kyllä näyttää, mutta jos haluaisin Hegeltä tai muilta noista Ilveksen asioista kysellä, niin tekisin sen kyllä mieluummin jatkoajan puolella. Tässä vaiheessa minulle riittää kyllä ihan noiden juttujen lukeminen.

1 tykkäys

Tunnut olevan kovin varma, että tuo “hanke” ei tule onnistumaan. Kieltämättä varsinkin tuo Youtube-video toi mieleen lähinnä jonkun verkostomarkkinointihuijauksen ja vitamiinien myynnin. No, saa nähdä kuinka hankkeelle käy. Voihan tuo kai onnistuakkin.

Naurattaa hieman nuo jotkut kommentit, että kun Ilveksen omistus vaihtuu, niin noustaan salamana Tampereen ykkösjoukkueeksi :slight_smile: Toki on Ilveksessä potentiaalia parempaan, mutta ei se nyt ihan noin helppoa ole.

Juuri näin. Nythän jokainen soraääni mikä heidän foorumillaan hankkeelle tulee leimataan tapparalaiseksi, kateelliseksi myyräksi, jota pelottaa se miten uusi ja uljas Ilves pyyhältää vuodessa-parissa Tapparan ohitse kaikilla mittareilla. Omista joukoista kritiikkiä ja avointa keskustelua ei sallita, vaan nokkamiehet ottavat nokkiinsa kaikesta välittömästi. Hyvä meininki.

1 tykkäys

Mitä hiton väliä sillä on jos joku käy vinoilemassa naapurin palstalla, kun asiat on hoidettu todella huonosti ja ammattitaidottomasti.
Löysää sitä pipoa. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin tosissaan.

3 tykkäystä

Vaikka tuo vaihe nyt onnistuisi. Vanhat velat nollattaisiin ja saataisiin kokoon tuo 3M, jolla Vinnien poppoo jäisi marginaaliin. Eihän tuo ole kun pöydän putsaus ja todellinen työ alkaa vasta siitä. Valmennus puoli on kunnossa, kaikki muu pitäisi saada myös kuntoon ja nopeasti. Minkäänlaisia suunnitelmia tuon rahoituksen jälkeisistä suunnitelmista ei ole näkynyt. Jos minä tuonne laittaisin veronpalautuksiani niin aika oleellinen tieto olisi, että kuinka homma tulee jatkumaan. Ipan foorumilla tuntuisi olevan meininki, että kun omistaja vaihtuu niin vanhat hyvät ajat palaavat ja Ilves on taas kärkikahinoissa.

Ei minulla faktatietoa ole, omaan mutuun perustuen heitin villin veikkauksen ilmoille.
Omistan minä muutaman osakkeen ihan eri firmoista mitkä ei liity kiekkoon millään tapaa, ja melkoisen läheltä olen kahteen kertaan päässyt (itse asiaan millään lailla sotkeentumatta, minun periaate sotii tätä vastaan) seuraamaan kuinka rahamiehet on lypsänyt rahat hyväuskoisilta taatelintallaajilta. Ja jostain syystä minusta haiskahtaa tuo touhu juuri sellaiselta.
Minä aika varma olen että jotain tässä tapahtuu minkä johdosta viiksiltä maa murenee alta (rahoituksen epäonnistuminen, Vinnien vastarinta/-veto, honkkiksen vedätys tms.).
Mahtaakohan tuo ihan noin mennä että tuosta vaan VM sivuun siirretään.
Piinkovilla bisnesmiehillä aika harvoin sydäntä on muutaman sadan tonnin menetykseen.
Jotenkin tuntuu myös että siellä palstalla eräs nimeltä mainitsemattomalla kaverilla voi olla “jalka aidan väärällä puolella”.
Mutta voin minä väärässäkin olla, aika usein sitä vaimon mielestä olenkin.

Mutta niinkuin sanoin, mikään EI perustu faktatietoon, mutuilu perustuu ihan täysin oman perskannikan tuntumaan.

Ja sen verran sanon vielä tuosta touhusta että viikko sitten vielä ajattelin olevan hyvä jos saavat asiansa kuntoon mutta tuon palstan uho ja hiljainen ilkeilyn toinen jalka haudassa on korjannut minun henk koht asenteen siihen malliin että jopa toivon ilveksen nurinmenoa ja alemmista sarjoista vauhdin hakemista. Mestis auki, täältä tulee ikurin vire!

4 tykkäystä

No siis muutostarve nyt on ilmiselvä. Ilveksessä ei voida jatkaa tuolla tavalla, koska tämä nykyjohto on saanut paljon (lähes rajattomasti) mahdollisuuksia ja epäonnistunut aivan kaikessa. Uusi johto tarvitaan ihan uskottavuuden palauttamisen vuoksi, ei minkään muun asian nimissä. Uskottavuus taas on jääkiekossa kaikki kaikessa ja Ilves tuskin on saamassa sidosryhmiltä anteeksi ennen kuin siellä on johdossa sellaisia henkilöitä, joilla on määrätietoinen urheilu- ja organisaatiostrategia, jonka puitteissa Ilvestä voidaan rakentaa.

En usko, että ilvesläiset tästä oikeasti mitään jackpottia odottavat ja nopeaa muutosta, mutta pelkästään uudet toimijat todennäköisesti palauttaisivat sen perustilan, jonka päälle jotain voi rakentaa. Pöytää täytyy putsata ihan ekaksi ja on pelkästään normaalia, että sen jälkeisestä ajasta ei vielä tiedetä yhtään mitään. Yleisö ei palaa päivässä eikä kahdessa ja Ilveksen urheilullinen strategia ja sen toteutus on useampien vuosien projekti. Nollatilanteessakin Ilvekseen pitäisi sijoittaa reippaasti rahaa. Plustulokset ovat Ilvekselle realismia neljän tai viiden vuoden päästä, jos homma siis muuttuu nyt.

Ja sitten tietysti se toinen vaihtoehto, että homma ei muutu niin ensi kaudella koittaa konkurssi. Kyllä sille ihan syyt on, miksi nämä kaikki tapahtumat tapahtuvat juuri nyt.

Aikaahan Ilveksen taustajoukoilla ei paljoa ole. Tammikuussa jatkuu yhtiökokous ja maaliskuussa(?) saattaa konkurssi koittaa jos eivät saa kasattua rahoitusta / uutta omistuspohjaa.

Pelkkään rahankeräysluvan saamiseen menee arviolta 3kk. Kiirettä pitää.

Onko siis Vinnien ja Jääskeläisen poppoon rahat loppu tai maksuhalukkuus kadonnut? Honkalehto on myös mielenkiintoisessa asemassa uudelleen järjestelyssä. On käynyt neuvotteluja Sharen kanssa suunatusta osakeannista, mutta toisessa vaakakupissa on Sponvision, sekä oma työpaikka.