Jos olisin tulossa huomenna halliin niin malttaisinkohan pysyä poissa portailta ja olla hiljaa.
Toisaalta haluaisin tukea mielenilmausta mutta samaan aikaan joukkuetta jäällä. Nooo, se mun sisäisistä ristiriidoista. Asiaan!
Itse olen kuulunut TFC:n porukkaan kaudesta 08-09 ja Sinioransseihin liityin keväällä 2016. Molempiin ryhmittymiin kuulun edelleen. Mä olen molempien ylpeä jäsen, mutta koen silti Sinioranssien olevan enemmän mun juttu kuin TFC.
TFC:n hyvä puoli on se että se pystyy organisoimaan isojakin fanireissuja, joihin Sinioransseilla ei - käsitykseni mukaan - ole juuri mitään mahdollisuuksia. Sinioranssien hyvä puoli on se että SO:n kaltainen pienikin porukka pystyy aktivoittamaan tuhansia samanmielisiä ihmisiä kannustamiseen. TFC järjestää kuljetukset peleihin ja SO organisoi kannustamisen. Molemmat täydentävät toisiaan loistavasti!
Mitä itse kannustamiseen tulee niin on vain hienoa että monenlaisia tyylejä kannattaa. On äännekäämpiä tyylejä ja sitten on rauhallisimpia. Molemmat ovat yhtä arvokkaita. Hiljaisemmat vakikävijät antavat loistavan vierustoverin satunnaiskävijälle, joka haluaa rauhassa analysoida peliä. Me äännekäämmät huolehdimme heistä, jotka haluavat hallissa olevan mekkalaa. Taas TFC + SO = Perfect.
Toki myös TFC:n kuuluu varmasti äännekäämpiä kannustajia (kuten vaikkapa @Pipa) ja SO:n riveihin sisältyy myös niitä hiljaisiakin jäseniä.
Ylipäänsä tuntuu jotenkin käsittämättömältä miten kahdella toisiaan loistavasti täydentäville ja saman asian puolesta töitä tekevien välille on vaikea löytää yhteisymmärrystä. Molemmat olisivat vahvempia yhdessä. Kannatuskulttuurikin voisi nousta aivan uudelle tasolle, jos löydettäisiin molempia tyydyttävä kompromissi. Se jos mikä toisi myös rahaa.
Toivottavasti löytyisi mahdollisimman nopeasti ratkaisu hiertäviin väleihin.
Toivoen
TFC:n tukija ja Sinioranssien äänekäs mölyäjä