Sontalista - Arveluttavimmat "biisit"

1 tykkäys

Tämä oli krapulassa jopa pelottava :grinning:.
Herran jestas meinas kaveri tulla ruudusta lävitse. Ehdottomasti tämän ketjun tavaraa, tämmöset “experimentaaliset” häröilyt :+1:

Hyvä linkkaus

1 tykkäys

Tämä lähti omille listoille, aikas solidia 70-luvun discoa , todella näyttäviä leidejä vieläpä upealla äänellä varustettuna! Tästä saisi kyllä aihepiiriin takuulla kuuluvan kappaleen, mikäli joku tekisi Seija Simola tyyppisen suomennoksen.

Itse aiheeseen liittyen ominaista tällekkin ketjulle on se, että 70-80 taitteessa alettiin tekemään Iskelmää. Varsinainen iskelmä johtaa juurensa Italo discosta. Youtubesta löytyy paljon käsittämättömiä viritelmiä juurikin Suomeksi käännettynä. Näistä todella moni on aivan tragikoomisia viritelmiä.

Ketjulle myös ominaista on se, että moni (s)hitti tehtiin enemmän fiilispohjalta kuin järjellisesti. Tästä hyvä esimerkki on Kurren - Kuuden vuoden kuuliaisuus :man_facepalming:

1 tykkäys

No nyt on kyllä vika miehessä, ei biisissä. Passenger on yksi maailmankaikkeuden parhaimpia biisejä. Ja mun puhelimen soittoääni

2 tykkäystä

Metallican/Lou Reedin Lulu. Levyllinen sitä itteensä.

3 tykkäystä

Loistava soittoäänivalinta!
Mää oon jopa rokkaillu Iggyn itsensä kanssa Provinssin päälavalla Passengerin aikana.:star_struck:

Joko Mauri Antero on mainittu?
Sieltä tuotannosta voisi kerätä tänne useammankin rallin.
Tämä kommentti ihan yleisesti, ei pelkästään Riisipussille.

1 tykkäys
8 tykkäystä
7 tykkäystä

Aika vahvaa tekemistä kaukalon ulkopuolella.

1 tykkäys
3 tykkäystä

Turha pyöriä ellei irtoa, voisin myös tokaista meidän Keskusta Mikolle… Aivan kammottavaa tavaraa. Oikeastaan koko miehen tuotanto muutenkin

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Legendaarinen biisi ja hyvin arveluttava…ehkä 0.39 fillistä tullut kuuluisaksi
ainakin muusikoiden keskuudessa:

1 tykkäys
1 tykkäys

Disagree. Tuo on ainoa biisi, joka on tuonut Suomeen Euroviisujen voiton. Olkoon muutoin miten arveluttava tahansa.

4 tykkäystä

Nyt tiedän, että saan negaa mutta kun tällainen ketju kerran on (eikä täällä voi bannata musiikkimaun takia).

Tämä kappale kuulostaa mun korvaani siltä kuin jäätynyttä (mutta silti elossa olevaa) kissaa vedettäisiin sirkkelin läpi. Kammottavaa.

3 tykkäystä

Mutta eihän tuo ole mikään peruste. :slight_smile: Lähes kaikki Euroviisujen kappaleet ainakin viimeiseltä parilta vuosikymmeneltä on sontalistan kamaa.

1 tykkäys

No joo, mutta laita nyt sentään ne 20 muuta ennen tuota ainokaista Suomen kipaletta :wink:

1 tykkäys

“Laulava kalkkuna”

1 tykkäys