Suomalaiset NHL-pelaajat

Ennen tätä kautta pelimäärät edellisillä kausilla runkosarjassa 76, 80, 73, 80. Sitä ennen oli sitten koronan silppomia kausia.

En mä nyt kovin lasista kaveria noilla pelimäärillä saa. Viime kauden pudotuspeleissäkin loukkaantuminen aiheutui siitä Bouchardin viikatteesta.

Tällä kaudella nyt tullut poissaoloja, mutta ne on muutenkin kasvussa olleet rapakon takana johtuen äärimmäisen tiukasta tahdista olympiavuonna.

6 tykkäystä

Viikkoja sivussa. Toivottavasti ehtii juuri ennen pudareita takaisin.

Iltalehden Pulkkinen haastatellut Atro Leppästä

SM-liigaa dominoinut Atro Leppänen lähti pelaamaan NHL-ottelua – Järkyttyi matkalla: ”Jotain hemmetin sämpylöitä”.

2 tykkäystä

Suomalaisittain NHL:n kummajainen Samuel Helenius taistelee LA Kingsin joukkueessa verissä päin.
IS juttu

Huvittavinta tuossa artikkelissa on toimittajan näkemys:
“Vaikka jääkiekko on lajina siistiytynyt ja vanhan liiton poliisi- ja goonikulttuuri alkaa olla lähinnä kansantarustoa”

Muutaman kymmentä peliä tällä kaudella katsoneena näen muutoksen ihan toiseen suuntaan mistä todisteena, että virallisissa koosteissa näytetään tappelut mitä viime kausilla ei ole näytetty.

2 tykkäystä

Joakim Kemellin ensimmäinen NHL-maali on oikea kaunokainen. :grin:

3 tykkäystä
1 tykkäys

Pitää varmaan rehellisesti vastata, niin kyllä mä uskon. Mutta en tiedä… mistä mä voin tietää”, ilmoitti Granlund.

Granlundin veljesparin nuorempi painos, Sveitsin pääsarjassa neljä viime kautta pelannut Markus Granlund, 33, väläytteli myös aiemmin tällä kaudella NHL Without a Map -sarjan haastattelussa paluutaan HIFK:hon.

”Kyllä se on ollut mulla itse asiassa aina tavoite, että haluan vielä IFK:ssa pelata urani aikana”, Granlund paljasti.

Dallas Starsin general manager Jim Nill kertoo Mikko Rantasen kärsineen polven sivusiteen repeämisestä.
Nillin mukaan suomalaistähden vamma tapahtui Milano-Cortinan olympialaisissa.

Stars-pomon mukaan täysi kuntoutuminen olisi vaatinut pidempää huilia, mutta Rantanen halusi pelata niin pian kuin mahdollista.

1 tykkäys

Mielenkiintoinen juttu Rasmus Ristolaisesta. Click-bait otsikko liittyi Ristolaisen haluun syödä vähän paremmissa (Michelin) ravintoloissa reissuilla.

Jutun luettuani jäin miettimään, että onko Ristolaisen MM-kisoista poissaolo liittynyt sittenkin eniten siihen, että hän haluaa olla omissa oloissaan mahdollisimman paljon. Kisojen mediamyllytys vs. jossain mökillä rentoutuminen itsekseen. Kenties.

Moni Flyersin pelaajista alkaa hekottaa, kun he kuulevat, että toimittaja on kaivamassa tietoja Ristolaisen elämästä. He tietävät, ettei se ole helppoa. Ristolainen ei siviilielämästään juurikaan pukahtele.

– Hän on aivan samanlainen meille kuin teille toimittajillekin. Pitää asiat itsellään. Hän tulee hallille ja hoitaa asiansa viimeisen päälle ilman mitään ylimääräistä, Couturier kertoo.

Hommat hoidettuaan Ristolainen pakkaa reppunsa ja lähtee kotiin. Kun Flyersin pukuhuone aukeaa medialle harjoitusten tai pelien jälkeen, Ristolaista ei enää yleensä näy missään, vaikka osa joukkueen jäsenistä vasta irrottelee teippejä polvisuojistaan.

Ristolainen asui Philadelphian eläväisessä vanhassa kaupungissa. Ympärillä olisi ollut useita ravintoloita, kahviloita ja baareja, mutta Ristolainen ei omien sanojensa mukaan viihtynyt keskustan sykkeessä erityisen hyvin.

Syy: liian paljon ihmisiä.

– Haluaisin olla vapaa-ajallani kaikessa rauhassa, enkä nähdä niin paljoa ihmisiä, Ristolainen on kertonut.

2 tykkäystä

Sellaisen kuvan sai jo aiemmin, että RR55 kieltäytyi MM-kisoista. Pudareihin pääsy vihdoinkin ja pettymys tokalla kierroksella ovat kiekkoilijalle kovia juttuja ymmärrettävästi. Kaikkihan toki olisivat toivoneet, että Ristolainen olisi kisoihin tullut.

1 tykkäys

Viesti siirrettiin ketjuun: SHL ja HockeyAllsvenskan kaudella 2026-27