Suosikki- ja inhokkivastustajasi?

Tiedä siitä köyhästä. Vakavarainen yksittäinen suomalaishenkilö omistajana, joka on sitoutunut aidosti jo pitkään eikä rahaa ole säästetty sukanvarteen. Mutta menestystä ei siellä ole rahasta tehty.

@peterra mulla ole edes kunnon kontaktipintaa muihin, kuin kärppien faniporukkaan, heidän kanssaan ei tosiaankaan ongelmaa. Varmaankin yhteinen historia viime vuosina. Silloin kun Kärpät viimeksi Ahon maalilla voitti pojan kotiin, niin olin Oulussa jossakin urheilubaarissa peliä katsomassa, Ojasen paita päällä. Pelin jälkeen menimme sitten hallille, niin moni vastapuolen fani, tuli sanomaan, että olisimme ansainneet mestaruuden. Vähän hämmennyin moisesta, samalla arvostus heitä kohden lisääntyi. Paljon Raksilan hallissa järjestysmiesten kanssa jutellessa, moni on sanonut, että Tampereelta tulevat parhaiten käyttäytyvät fanit, eli hyvä te. Mutta silti Kärpät on se ykkös inhokki, vaikka Lassen nimmarin haluaisin paitaan.

4 tykkäystä

Siihen kun otat vielä toiselle puolelle Mikkamaksin nimmarin niin kattaus on täydellinen.

Turusta ja turkulaisista en tykkää ja siksi omana inhokkina selkeänä ykkösenä TPS.

2 tykkäystä

Taas on se aika vuodesta, kun sattumalta törmään tähän ketjuun ja nostan sen ylös. Viime kerralla sanamuoto sai kritiikkiä, mutta musta tematiikka on selkeä. Eli kysytään suosikki- ja inhokkivastustajaa. Suosikkivastustaja on tietenkin sellainen, jota vastaan mielellään katselee pelejä. Sellainen vastustaja, jota vastaan on jotain ekstralatausta. Inhokki sitten sen vastakohta. Menee jo vähän pakkopullan tai hajuttoman, mauttoman, värittömän puolelle.

Alla aiempien vuosien tulokset ja alempana äänestys:

2016
suosikkivastustajat: HIFK, Kärpät, Ilves
inhokkivastustajat: JYP, KalPa, Pelicans

2017
suosikkivastustajat: HIFK, Ilves, Kärpät
inhokkivastustajat: Pelicans, TPS, JYP

2018
suosikkivastustajat: HIFK, Kärpät, Ilves
inhokkivastustajat: JYP, TPS, Jukurit

Suosikki

  • HIFK
  • HPK
  • Ilves
  • Jukurit
  • JYP
  • KalPa
  • KooKoo
  • Kärpät
  • Lukko
  • Pelicans
  • SaiPa
  • Sport
  • TPS
  • Ässät

0 äänestäjää

Inhokki

  • HIFK
  • HPK
  • Ilves
  • Jukurit
  • JYP
  • KalPa
  • KooKoo
  • Kärpät
  • Lukko
  • Pelicans
  • SaiPa
  • Sport
  • TPS
  • Ässät

0 äänestäjää

2 tykkäystä

KooKoo - Pelicans -matsia katsellessa tuli mieleen, että en ole koskaan pitänyt Pelicansista enkä edes osaa sanoa että miksi en.

Mistä jengistä pidät vähiten?
  • HIFK
  • HPK
  • Ilves
  • JYP
  • Jukurit
  • KalPa
  • KooKoo
  • Kärpät
  • Lukko
  • Pelicans
  • SaiPa
  • Sport
  • TPS
  • Tappara
  • Ässät

0 voters

Jokerit ois ollu valinta, vaan ei ollut vaihtoehtona

3 tykkäystä

Se varmaan olisi ollut minullakin joskus. Nyt vastasin KalPan mutta ei minulla yhtään selvää inhokkia ole. Kaikki jengit ovat ihan OK.

1 tykkäys

Jos otetaan “paikallisviha” pois niin sitten vastaan Kalpa.

Pelicansin kotipeleissä istuu siinä mikrofonin alla ei-pandemia-aikaan nainen, jonka kannustus kuuluu sohvalle asti. Siinä missä yleisö kannustaa rytmissä “Pelicans, Pelicans, Pelicans”, niin tämä nainen huutelee täysin epätasaisin väliajoin kurkku suorana: “PELICAAAAAANS”.

Siksi.

8 tykkäystä

Jyp HT, ja ihan vain maailman ärsyttävimmän maalilaulun vuoksi.

9 tykkäystä

Joskus 80-luvulla olin katsomassa HIFK-Tappara peliä n.10-vuotiaana. Mulla oli hieno itse tehty “Tappara is the best” lakana. Tappara tietysti voitti pelin ja hurrasin voittoa lakanan kera jäähallin ulkopuolella…kunnes AIKUISET miehet alkoi pommittamaan lumipalloilla. Kyllä oli pikkupoika ihmeissään, mitä tapahtuu. Siitä alkoi “vihasuhde” ( kaikella kunnioituksella seuraa kohtaan, koska HIFK:n voittaminen maistuu aina parhaalta/häviäminen kipeimmältä) HIFK:ta vastaan.

15 tykkäystä

Tässä on vähän se kysymyksen tulkinta, itse valitsin nk. “mitäänsanomattomimman” vaihtoehdon, eli Jukurit. Esim Ilves, Hifk, Kärpät ja TPS - joukkueille häviäminen aiheuttaa ihan järjetöntä v*tutusta, kaikki mainitut ovat silti suosikki vastustajiani, koska nuo joukkueet aiheuttaa tunteita, pelkoa, kunnioitusta ja jopa hyväntahtoista inhoa. Ilman noita edellisiä joukkueita ei oikein voisi edes elää Tappara- jääkiekkoa, joten ovathan ne omalla tavallaan todella tärkeitä. Jokereita kaipaan yhä mukaan.

Jukurit esim ei aiheuta juuri muuta, kuin sen odotuksen että on tylsä räntäsateinen peli edessä. Hikinen maalin tappio tai voitto, ilman mitään tunteita.

Toisaalta, on noussut sitten hyvin outoja “suosikkeja” vastuksiksi, joihin ei ole varsinaista viha-rakkautta, vaan omituiset muistot ja kokemukset. Esim Lukko ja KooKoo. Ässät on menettänyt osakkeitaan, en osaa oikein tunnistaa nykyään Ässiä siksi hulluksi porilaislaumaksi kuin ennen. Samoin SaiPa on nykyään melkoisen tylsä joukkue, ennen se herätti oudolla tapaa mielenkiintoa ja jopa sympatiaa.

7 tykkäystä

Näistä muuten sama mutta aika harvoin TPS herättää itsessä v*tutusta. Ensimmäinen v-käyrää nostattava asia mikä tulee Tepsistä mieleen on finaalisarja 2001 mutta muuten TPS on minulle ollut sellainen jonkinasteinen symppisjoukkue.

Minä en. Pysyköön oligarkkiliigassa. En inhoa Jokereita ja Helsingin joukkueista Jokerit on ollut aina minulle se “miellyttävämpi” seura mutta oligarkkien rahoilla pyörivä seura pysyköön itänaapurin liigassa.

Tästä vahvasti samaa mieltä. Näin voisin sanoa myös Sportista ja KooKoosta. Toisaalta pitää muistaa, että nämä ovat vielä melko uusia joukkueita liigassa, joten näiltä joukkueilta uupuu vuosikymmenten yhteinen historia mitä muilla vastustajilla on. Annetaan aikaa näille joukkueille. Kyllä se kiinnostus alkaa nousemaan kun nämä pikkuseurat kasvavat niistä heittopusseista joukkueiksi, jotka voivat haastaa kenet tahansa. KooKoo on jo ottanut vähän ensiaskelia siihen suuntaan.

Yksi mitä itse kaipaan on Espoon Blues. Todella harmi se Bluesin konkurssi. Tapparalla ja Bluesilla oli paljon hyviä vääntöjä liigan historiassa ja aina sattui ja tapahtui. 2003 puolivälieräsarja nevöfoget.

1 tykkäys

Ei kai tätä oo enää Telian aikakaudella kuulunut? Sääli sinänsä, oli hyvä meemi.

1 tykkäys

Taannoin oli Ilveksenkin kausari seuran toimihenkilönä toimimisen johdosta ja siinä yläpuolella istui nainen, joka aina todella kuuluvalla äänellä kajautti “MAALIA ILVES MAALIA!”. Oli Mikko Kuukan äiti.

1 tykkäys

Mulla Tepsi on inhokki. Ikäni täällä Tepsin tantereella asuneena kun lähes kaikki on Tps- faneja. Inhoaminen alkoi 70/80- lukujen taistoista. Ja silloin ketutti kun Jarkon Mara ja Porvarin Jukka siirtyivät meiltä Tepsiin. Ja kun joskus harvoin ollaan viimeaikoina hävitty Turussa, niin loppuhetkillä se Popsi popsi porkkanaa on ärsyttänyt suuresti.

8 tykkäystä

Helsingin Jokerit. Aivan ylivoimainen inhokki sen vuoksi, että heillä oli joka kausi kilpailukykyinen ja ärsyttävä joukkue. Liiga on laimentunut. Aina kun Jokerit voitti, niin se oli tuplapinnat.

1 tykkäys

Ihan samaa mieltä,tämä teksti voisi olla minun kirjoittmani…Tps on minulle se kaikkein suurin inhokki!

2 tykkäystä

Ilves, Jokerit ja Tps on itselleni ollut aina se inhokkien top-3.

2 tykkäystä