Suosittele elokuvia, tv-sarjoja ym

(Heinonenk) #499

Tää onkin hyvä pointti. Mulle tuli heti mieleen Tuntematon sotilas ja Asumaniemi, joka oli täydennysmies Helsingistä. Wikipedian mukaan puhui ‘stadin slangia’ ja kyllähän se slangia puhukin, mutta oliko se silloin vielä ‘stadin slangia’. En valitettavasti muista, että miten Asumaniemi puhui kotipaikastaan, jos puhui.
Mutta eikös tää ‘stadi’ oon pääsääntösesti muualta muuttaneiden termi ja ‘paljasjalkalaiset’ puhuu ihan Helsingistä tai ‘Hesasta’? Tollaset pikkujutut särähtää helposti korvaan ja äkkiä pilaa elokuvan luoman illuusion.

Edit. Kiinnostuinkin asiasta ja hieman googlettelin ja selvisi, että olenkin ehkä itse ymmärtänyt väärinpäin termien käyttäjät. Ohessa linkki kielikellon artikkeliin asiasta;

(Ei lisäarvoa palstalle ) #500

Mä olen vähän huono katsomaan tv-sarjoja. Ei jaksa odotella seuraavaa jaksoa/seuraavaa kautta, vaan haluaa katsoa kaiken suht. nopeasti, kun inspiraatio iskee. Tuolla on edelleen suurin osa Officea, Lost jne. katsomatta. Puhumattakaan näistä GOT:eista, Modern Familyistä jne., joista en vielä jaksoakaan ole taipunut katsomaan…

Niinpä päädyin vasta nyt katsomaan sarjan nimeltä Sons of Anarchy. Voin vilpittömästi suositella, jos sarja ei ennestään tuttu ole ja nuo rikos/draama/toiminta -jutut kiinnostaa. Eihän tuo ihan yhtä korkealaatuisena säily alusta seitsemännen kauden loppuun saakka, mutta oikein viihdyttävä sarja kuitenkin. Kokonaisuutena oikeinkin hyvä.

Ei suositus,eihän ellua ole vielä edes tehty. Mut eikö tällä juonella ole jo tarpeeksi tehty… Väkisin pitää Ramboo vielä purkkiin laittaa. Anna olla jo Syltty.

(Ei lisäarvoa palstalle ) #502

Äläs nyt vielä tätä tyrmää. Tästähän voi tulla ihan hyvä jopa. Taisiis “hyvä”. Ei näitä hyvän tason pää tyhjäksi, aivotonta räiskintää leffoja liikaa tehdä. Nämä oikeasti “aivot narikkaan” tasoa olevat hyvät toimintaleffat ovat John Wickejä (suositteluni molemmille, varsinkin ekalle) lukuun ottamatta kovin vähissä olleet.

Rambosta aika varmasti tiedetään, mitä saadaan. Se ei varsinaisesti ole huono juttu. Toki jotain uutta pitäisi vähän saada mukaan. Toisaalta Rocky 7 oli ok leffa jo loppuun kalutusta aiheesta, niin ehkä Syltyllä on Rambolle vielä sama pikku bonus jäljellä…

Sons of Anarchy on ihan jees. Omasta mielestäni ehkä vähän liikaa sellaista epärealistista tappamista ja riehumista.

On muuten tulossa joku sarja mikä keskittyy alkuaikojen Sons of Anarchyyn. Tai ainakin sellaista joskus suunniteltiin.

(Ei lisäarvoa palstalle ) #504

Ei kai tuollaiselta sarjalta kukaan varsinaisesti realistista otetta odota? Itselleni tuo joissain mielissä kieltämättä yliampuva toiminta, tappaminen ja riehunta olivat keskeinen osa sarjan viihdyttävyyttä.

Kyllä minä ainakin odotan jollain tapaa. Tai ei ole kovin hyvä, jos homma lähtee liikaa laukalle.

Esimerkiksi The Sopranosissa tapetaan paljon vähemmän jengiä ja kyse on sentään mafiasta.

(Kudit loppu) #506

Nostalgiaa. Jääkiekon ABC ala Juhani Tamminen ja Timo Lahtinen.

Ja säännöt on hyvä tietää

Netflix ja Happy on ekan 7 jakson perusteella kyllä rautaa.

Ei tainnu tossa aapisessa toi molari mikään Tretjak olla :joy::joy:

Mikäs tää juttu on?

Sub.doc: Huijaten NHL-pomoksi
Sub Pe 11.05.2018 klo 00.00

Huijaten NHL-pomoksi. Vuonna 1996 NHL:n entinen huippuseura New York Islanders rämpi liigan pohjilla. Kuin taikaiskusta saapui pelastajaksi uusi omistaja John Spano. Mutta Spano ei ollut sitä mitä väitti. Miten pienyrittäjän onnistui huijata tiensä ammattilaisseuran omistajaksi ilman rahaa? Asiantuntijat, pelaajat ja toimittajat kertovat tapahtumista. Dokumentin ohjannut Kevin Connolly haastattelee John Spanoa. USA 2013.

Ihan kelpo dokumentti. Espn tuotantoa. Taitaa olla Viaplayllä tai HBO:lla katsottavissa kokonainen espn-dokkareiden sarja.

Itse dokumentin aihetta eli tuota huijauskuviota en muistanut ollenkaan ja oli melkoisen mielenkiintoinen dokumentti kyllä. Mukavan avoimesti Spano, eli huijari itse valottaa tuota kuviota ja mm. silloinen Islanders valmentaja/GM Mike Milbury kommentoi välillä kohtalaisen värikkäästi asioita.

Vaikea suositella, kun ei ole vielä alkanut, mutta tälläinen tulossa.

Tänään TV1 klo 20.00.

Ei nyt suosittelu, mutta bongaus. Perjantaina 18.5. tulee ohjelma nimeltä Perjantai. TV1 klo 21.05. Aiheena tällä kertaa lätkä;

Kenellä on oikeus ja mahdollisuus elää lätkäunelmaa? NHL-legenda Teppo Numminen, U18-maailmanmestari Kaapo Kakko, olympiapronssimitalisti Linda Välimäki ja aivovamman saanut ex-kiekkoilija Tommi Kovanen.

Käsittääkseni myös insertti Tappara-fanista, mutta varoituksen sanana, jos kokee tappion edelleen raskaaksi, siinä seurataan kevään finaalisarjan etenemistä.

(AJL Tappara-veikkauksen 16-17 voittaja) #514

Tänään Subilla:

Sub.doc: Kaukalon kuningas
Torstaina 17.05. klo 23:05
Kaukalon kuningas. Edmonton Oilersin tähtipelaaja Wayne Gretzky vei joukkueensa neljä kertaa Stanley Cupin voittoon, mutta vuonna 1988 seura myi hänet fanien järkytykseksi huimalla summalla Los Angeles Kingsille. Siirto vaikutti vahvasti myös Gretzkyyn itseensä sekä jääkiekon suosioon Yhdysvalloissa. Dokumentissa kuullaan Gretzkyn lisäksi muita pelaajia, joukkueiden omistajia, faneja ja perheenjäseniä. ESPN:n 30 for 30 -dokumenttisarja sukeltaa pintaa syvemmälle huippu-urheilun maailmaan, kuvaten sekä suuret voitot että suuret tragediat. Ohjaus: Peter Berg, USA 2009.

(#LevtchiGoalWatch) #515

Rahapaja - https://www.netflix.com/fi/title/80192098

Kahdeksan varasta lukittautuu panttivankeineen kolikkopajaan ja koplan pomo manipuloi poliisit toteuttamaan suunnitelmansa.

Jos tykkäsi Prison Breakista (tai ainakin siitä ykköskaudesta), niin tykkää varmaan tästäkin. Espanjankielisyys ahdisti aluksi, mutta se pakottaa keskittymään kun on pakko seurata tekstejä pysyäkseen kärryillä. Ja kuulostaahan espanja ihan kivalta myös. Hyvä ja koukuttava rikostrilleri tai mitä genreä lieneekään, suosittelen.

Nimetön

Silminnäkijät kertovat minidokumenttisarjassa mitä Pariisissa tapahtui 13.11.2015. Suositukset.

https://www.netflix.com/title/80190097

Rectify.

Pitkään meni, että aloin sarjaa katsomaan, mutta todellakin kannatti. Aivan loistava sarja. Hyvät näyttelijät, hienot hahmot ja hyvä käsikirjoitus. Sopivan lyhyt. Koskettava.

Viimeisen päälle hienosti tehtyä draamaa.