Elokuvat, sarjat ja TV-ohjelmat

Ei kiirettä TWD 7 kauteen, oli kirjaimellisesti välikausi. Tai ainakin tuntu siltä… 100 sarja on kans kova, löytyy Netflixistä.

2 tykkäystä

Jos ei natsaa, niin kirjastossa näyttäisi olevan kuudennen kauden DVD-boksi. Vaikuttaa aika suositulta lainalta, eli pienellä viipeellä sen voisi saada.

1 tykkäys

Neljäs kausi oli tosiaan liikaa, ja sen parasta antia olikin sarjan tyylikäs paketoiminen. Täysin samaa mieltä: kolme ensimmäistä kautta, etenkin ensimmäinen, olivat tämän genren ehdotonta klassikkokamaa. Juoni, roolitus, hahmot, näyttelijät kaikki silkkaa kultaa. Viides kausi menee ehdottomasti seurantaan.

Tästä olen kyllä erimieltä. Mielestäni oli oikein mielenkiintoinen kausi.

1 tykkäys

Eli mielipide kysymys :wink:

1 tykkäys

Pitäydytään puhtaasta chättäilystä tässäkin ketjussa. Poistin neljä viestiä, joissa one-linereilla käsiteltiin spoilereita tässä ketjussa.

Siihen asiaan kommentoin sen verran, että puhtaat spoilerin sisään piilottamattomat spoilerit poistetaan tästä ketjusta, mutta jonkun kauden pitäminen hyvänä tai huonona ei ole spoilaamista. Jos on, on parempi piilottaa tämä ketju itseltään.

Kärsimystoivekonsertti tulee huomenna radiosta. (klo 10.03, Yle Puhe) Selostuksia ei-niin-mukavista urheiluhetkistä.

Tallenne kuunneltavissa ja ladattavissa linkin takana.

Voin suositella koiraihmisille (@Lallu ja @Devilady) ja muillekin, jotka haluavat nähdä tämän tunteikkaan elokuvan. Pidin, saipa siinä tirauttaa pitkästä aikaa kyyneleetkin silmiin, salaa tietenkin, sillä eihän miehet itke.

5 tykkäystä

Yle Teema ja Batman, eihän noita voi katsoa nauramatta.

2 tykkäystä

American horror storyä ei ole mainittu, sille iso peukku. Kauhu sarja jossa joka tuotantokaudessa oma tarinansa. Trailer park boys on loistava sarja, tv:ssä esitetty roskajoukko nimellä. Tekstien kanssa vaikea löytää, kun dvd:ssä ei ollut suomi tekstejä. Loistavaa huumoria! Dark blue oli hyvä poliisi sarja, harmi kun lopettivat sen lyhyeen…
Niin ja Justified on kans hyvä sheriffi sarja, huumorilla höystetty.

1 tykkäys

Netflix ja Better call Saul. Kausi 3 on juuri ilmestynyt ja toimii edelleen loistavasti.

Kyseessä siis Breaking badin spin-off lakimies Saul Goodmanin vaiheista ennen Breaking badia.

4 tykkäystä

Jos välipäivälle kaipaa jääkiekkoviihdettä ja tykkää melko kliseistä urheiluelokuvista, voi katsoa Ruudun tarjonnasta elokuvan Goon. Mun nauruhermooni kolahti!

http://www.ruutu.fi/video/2696678

2 tykkäystä

Tuon Goonin katselinkin maanantai-tiistai välisenä yönä, Netflixistä tosin. Ihan ok leffa mutta vähän jäi vajaaksi. Tappeluita glorifisoitiin mun mielestä jo liiaksi. Elokuvaa on sanottu nykyajan Lämäriksi mutta ei tuo pääse lähellekään vanhoja kunnon Lämäreitä! Hansonin veljekset :blue_heart: GORDIE! :muscle:

Arvosanaksi 2,5/5.

Näyttävästi tänä vuonna on tehty Goon 2.

Alkuperäistä Lämäriä ei lyö tämä Goon, mutta kaikki muut jääkiekkoelokuvat lyö, jotka olen nähnyt. Mukaan lukien Lämäri 2, joka ei mielestäni tarjonnut oikein mitään. IMDB paljasti minulle juuri, että Lämäristä on tehty myös kolmas osa, jonka voisi joskus katsoa.

Tappeluita tässä elokuvassa ihannoitiin tosiaan aivan silmittömästi. Jopa niin paljon, että siitä tuli silkkaa komediaa minulle. Jos tappeluihin suhtautuu nuivasti tai kielteisesti, elokuvan voi kokea toisin, mikä ei ole väärin missään nimessä.

Lämäri 3 en mäkään ole nähnyt. Hieman epäilen mitenkä 3 uppoaa, kun näillä jatko-osilla tuppaa tapana mennä itsensä jankkaamiseksi. Poliisiopistot ovat tässä tietynlainen poikkeus. :smiley: Vaikka vitsit on käytännössä samat, ne jaksavat silti naurattaa. Vaikka Lämäri 2 ei noussutkaan ykkösen tasolle, mun papereissa se menee silti Goonin edelle. Siinä oli enempi yllätysmomenttia kuin Goonissa, jonka juoni oli aika ennalta-arvattavaa Hollywoodglittermössöä.

Mä pidän tappeluista (kunhan molemmat osapuolet ovat mukana 100%) ja se on kova suoritus että saa mut karsastamaan niitä.

No, me kaikki koetaan elokuvat eritavoin ja se onkin niiden suola! :smile:

2 tykkäystä

Näitä lätkäaiheisia leffoja on joitakin tullut hyllyyn arkistoitua. Tuo Lämäri 3 menee samaan “olisi saanut jäädä tekemättä” -kategoriaan kuin kakkonenkin.

Oma henk. koht. Top5 näiden osalta :

Ainakin tuo The Rocket taitaa olla hieman vähemmän tunnettu leffa, mutta suosittelen ehdottomasti!

3 tykkäystä

Miracle on urheiluelokuvien kategoriassa ihan hyvä ja suosittelen. P. Swayze vetää Herb Brooksin roolin aivan nappiin. Myös Suomi mainittu.

Goon yllätti sikäli, että ei ollut umpisurkea. 6.5/10.

Listalle kuuluisi myös Mystery Alaska, joka menee myös komediaosastoon. Ei mikään Oscarin arvoinen, mutta siinä on hetkensä.

Don Cherryn elämänkertaelokuva Grapes on oikeasti hyvä. Keskittyy pelaaja- ja valmennusvuosiin. Jatko-osakin on kai tehty.

Sitten on sellainen leffa, jonka nimeä en muista, joka sijoittuu NHLPA:n syntyyn. Gordie Howe ja kumppanit tärkeimpinä roolihahmoina.

1 tykkäys

Net Worth.

2 tykkäystä

Pienenä korjauksena: Herb Brooksia näyttelee Kurt Russell (Swayze muistaakseni on tuossa Youngbloodissa).

3 tykkäystä

Miracle on kyllä perhanan laadukas urheiluleffa. Jotain pikku asiavirheitä elokuvassa on, mutta mitä väliä. Toi USA jengi kävi muuten Suomessakin vetämässä harkkamatseja, ulkomuistista ainakin Kärppiä ja SaiPaa vastaan.