Tampereen Kansi ja Areena

(「LIVE IS LIFE」) #424

Turun kaukalo on 60x28. Haka 1 on 60x28.

Kaukalon koko

P-Amerikkalainen kaukalo vain suoraan Ratametsään ja sitä myöden koko Härmään.

No nyt kättä pystyyn virheen merkiksi :raised_hand_with_fingers_splayed: Miten se Turun halli näyttääkin niin paljon isommalta. Ei muuta kun Specsaversin kautta kohti huomista matsia.

Johtuisiko siitä, että taidetaan kuvata korkeammalta? Olin itsekkin aivan varma, että Turun kenttä on isompi.

Vai oisko se vaan päähän pinttynyt mielikuva? Turussahan oli joskus 60 x 30 kaukalo, mutta sitä kavennettiin kun otettiin joustokaukalot käyttöön. Lähde: Kiekkoareena

Taas hyvää juttua Aamulehdessä. Tässä on Kummolan kertomaa sekä myös Areenan eri vaiheita vuosien varrelta. Lisäksi Hakametsää sekä Tampereen kehittymisestä yleisesti.

NHL otteluita saatetaan Aamulehden artikkelin mukaan nähdä myös Tampereella tulevaisuudessa, kun uusi Areena valmistuu. Asiasta kertoo tässä jutussa NHL:n varakomissaari Bill Daly.

"2020-luvulla NHL:n ei välttämättä enää tarvitse raijata tamperelaistähtiä Helsinkiin pelaamaan isoille yleisöille. Näin uskoo NHL:n varakomissaari Bill Daly, jolta Aamulehti kysyi puhelimitse, onko NHL:n ja Tampereen yhdistelmä realismia tulevaisuudessa.

–Paitsi, että se on realismia, uskon, että NHL tulee Tampereelle, Daly sanoo ilman epäilyn häivää.

Yhdistelmän mahdollistaa Tampereelle rakennettava Keskusareena, josta Tappara ja Ilves ovat saamassa uuden kotipesän. Halli mahdollistaa myös jääkiekon MM-kisojen ja NHL:n runkosarjaotteluiden kaltaisten karnevaalien saannin Tampereelle".
–Uusi areena on todella iso asia meille. Haluamme tuoda NHL:n uusille markkinoille ja olosuhteet ovat meille tärkeitä. Tampere pystyisi täyttämään vaatimuksemme. Kun areena valmistuu, on varmaa, että NHL-pelejä tuodaan Tampereelle, Daly paaluttaa".

(MK) #431

https://flycam.roundshot.co/kansijaareena/

Mode-edit: Linkin takana webbikamera kansiareenan rakennustyömaalta /iceman

Nämä webbikamerat työmailta on tosi mielenkiintosia. Itse olen seuraillut
sillontällön tuota Taysin rakennustyömaan webbikameraa.

Voe jösses noita nimiehdotuksia.

Tästä twiittiketjusta seuraava poiminta:

Itse uutisesta:

Kaikki lähtee Expenistä pakoon, toimii vallan hyvin.

– Nimi ei voi olla nyt Nääshalli tai joku vastaava.

Höpöpöpö. Ratametsä nimeksi tai jättäkää tönö rakentamatta.

Eräs ipafani ja alle kirjoittanut vaatii Ratametsää nimeksi.

Englannin kielen palvominen on niiiin ysäriä. Joku suht yksinkertainen suomenkielinen nimi sille pytingille nyt. Ulkomaalaiset tavatkoon sitä miten osaavat. Se on heistä vain hauskaa ja kiintoisaa.

Korjataan se vielä oikeaan muotoon eli Ratamettä

Totta, mutta pidin asialinjan, koska Kari vaikuttaa niin tiukkikselta.

Enpä muuten hetki sitten osannut aavistaa, että tämän mestan nimeäminen saisi aikaan minussa ahdistusta. Mutta nyt tuon uutisen myötä hokasin, että areenalle oikeasti annetaan joku perkeleen typerä nimi tyyliin Rectum. Ja ne on ihan tosissaan. Ja mä joudun elään sen kanssa. Ja käymään siellä.

Se ny on ihan sama onko se joku Expe tai Centre tai mikä lie, paikalliset puhuu kuitenkin varmaan vaan “ratamettästä” tai “uuresta hallista”.

Suomessa on aina ollut hyviä hallien nimiä, parempi kopioida vanhaa:

Ratametsä, Ratametsän areena
Ratarinkeli, Ratarinkelin areena
Äijänrata, Äijänradan areena
Isorata, Isoradan areena
Ratapuisto, Ratapuiston areena
Ratamonttu, Ratamontun areena

Ja vielä pari sponsoreilta kopoitua pelkän areenan nimeä, kaupunginosannimen voi myydä erikseen:

Gatoraide Areena
Kisko Areena
Raide Sport Areena

Itse väitän vakavissani että kaikki edellä mainitut parempia kuin Expet sun muut Rectumit.

(「LIVE IS LIFE」) #442

Kansiareena ainakin minusta on sopivin nimi ja siihen olen tottunut. Mutta kyllähän se pitää miettiä, että miten saadaan maksimoitua tuotot, millä nimellä sitä asiakaskuntaa saadaan. Pienet purot jne.

(Ei lisäarvoa palstalle ) #443

Ei kai areenan nimi asiakaskuntaan vaikuta? Tai mistä minä tiedän. voihan joku tehdä päätöksen tapahtumaan menemisestä/menemättä jättämisestä areenan nimen perusteella.

Itse varmaan mieluiten “myisin” tuon nimen jollekin sponsorille. Ei sillä nimellä niin väliä ole, mutta saisi rahaa sillä. Eiköhän tuo ihmisten puheissa ole joka tapauksessa Kansiareena, Ratametsä, uusi halli tjsp…