Tappara - Ässät 28.11.2017 (Ti)

Olkaamme huoleti. Tappara voittaa satavarmasti, koska satsasin ässille veikkauksessa

Vähän on huonot fiilarit tän matsin suhteen. Vahvistunut Ässät on päässyt ihan hyvään vireeseen ja Tapparan tärkeä viime viikko meni ihan vihkoon. Vielä huolestuttavampaa oli se, että peli-ilme oli vaisu eikä ehjää 60-minuuttista kyetty pelaamaan. Kärjellä ja kumppaneilla on varmasti kovat näyttöhalut. Tapparan pitäis kyllä päästä takaisin voiton makuun.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: Tappara - Ässät 28.11.2017

Eipä tässä nyt tosissaan varmasti ole kukaan ulos vaatimassa, mutta ihan aiheellisesti @ljpp et co johdolla on esitetty kritiikkiä siitä että tuon kymmenen pelin voittoputken aikana peliin tulleet kiekolliset elementit on taas vaihteeksi heitetty roskiin ja pelataan kaikkien aikojen kiekollisimmalla pakistolla ja varsin kelvollisella hyökkäysrosterilla yhtäkkiä taas jotain eteläkarjalaista k-pääkiekkoa ilman aitoa k-päisyyttä varovaisella ja ankealla fiiliksellä varustettuna.

Tapola osoitti hyvin viime kaudella että päätyyn asti voidaan mennä ilman mitään ihmeellisiä pelikirjavenkoiluja ja runkosarjassa on lupa sijoittua korkeammalle kuin sijoille 3-6. Joko lopetetaan pelleily ja peluutetaan tota jengiä sillä tavalla mikä tukee sen vahvuuksia? En mä ainakaan tästä roiskimisesta mitään nopeaa peliä tai viihdearvoa pysty löytään.

4 tykkäystä

Ei tämä nyt yhtä hirveää ripulivelliä ollut kuin edellinen Hifk-matsi, mutta kyllä on niin tunneköyhää tuo tekeminen taas jäällä tällä hetkellä.

Ei jaksaisi näiden parin perättäisen hiihtelyn perusteella nostaa ketään yksittäistä pelaajaa tikun nokkaan, mutta Matti Järvinen on kyllä runkosarjan ensimmäisen kolmanneksen perusteella ollut pahiten kaukana siitä tasosta mitä odotin ennen kauden alkua. Ihan kuin märkä säkillinen perunoita valuisi luistimilla tilanteesta toiseen.

2 tykkäystä

Toki. Pimeitä hetkiä tulee joka joukkueelle, sarjassa ratkaisevaa on pitää ne mahdollisimman lyhyinä.
Tapparan (fanien) ongelma on median luoma asetelma, että olemme materiaaliltamme ylivertainen joukkue ja suosikki voittamaan Liiga mennen tullen. Ei se niin helppoa ole, yksilöt on hyviä - joo. Niistä pitää saada Joukkue ja pelitapa, pelin avaus, ylivoima- ym. saada toimimaan ja pysymään toimivina
.
Taantumatkin kuuluvat asiaan, mutta vaikea sitä on (fanin) ymmärtää, kun jo 10 peliä kuviot toimi (paremmin tai ainakin voitokkaammin) ja sitten taas ei saada yv-kuviota kuntoon, laukauksia maalille jne. helpompaakaan vastusta (joksi kuitenkin Ässät luen) vastaan.
Kuvainnollisesti: ensin osataan kutosen kertotaulu, sitten ei oikein kakkosenkaan. Keväällä pitäs mennä ysinkin (kertotaulu) vettä valaen luettelemalla läpi.

4 tykkäystä

Kyllä tämä peli sössittiin itse ihan täysin. Erityisesti seuraavat havainnot jäi päällimmäisenä mieleen:

  1. Omassa päässä ei saada maalinedustaa oikein puhtaaksi,
  2. maalin tekeminen vaatii meiltä kaksinkertaisen työn Ässiin nähden (jostain syystä),
  3. Kärki pelaa omalla tasollaan Ässissä, peli näyttää ihan toiselta kuin Tapparan aikaan,
  4. se mikä Kärjellä Tapparassa puuttui ja nyt Ässissä on löytynyt näyttää minun silmiini olevan vapautuneisuus ja
  5. sitä vapautuneisuutta ei ylipäätään minun silmissäni Tapparan pelissä kovin paljoa tällä hetkellä ole ja
  6. Vittasmäen rooli puolustajana lienee melko tärkeä.

No tästä mennään eteenpäin, 6 pistettä tällä viikolla jaossa ja myös otettavissa, jos saadaan peliä taas vähänkin uomiinsa.

2 tykkäystä

Kylläpä jäi pieni hatutus tästä pelailusta. Miksi näin. Kulmissa hierotaan ja jätönjättöä. Missä kunnon vedot ja maalilleajot sekä syöttökuviot. Pitäisi naulata jo alussa tällaiset matsit. Maaleista vielä kaksi aikamoisia lahjoja Bernatdilta. Toki meidän pakit pisti melkosia lahjoja kanssa. Oma maalin edessä puuttuu kovuutta, ripareita saa hakata vaikka kuinka kauan ihan vapaasti. Kerpeles

On se kumma että noin vähän kiinnostaa maksava katsoja. Ruutu on paras jatkossa niin ei tartte pettyä niin pahasti. Jotenkin pelottaa kun keväällä oli niin kova hehkutus uusista pelaajista, kesällä tuli zabo niin alkoi tuntua että mikään ei voi pysäyttää meitä, no CHL kertoi että pysäytys tuli aika helposti ja nyt liigapelit alkaa näyttää samalta. Voisiko olla niin että joukkueena Tappara kehittyy vielä parempaan suuntaan mutta yksilöt eivät kehity niin kuin vaikka pari kautta aikaisemmin. Tapparassa on paperilla muutama liigan parhaita pelaajia mutta taito, osaaminen ja peli-ilo on saatu hienosti pois ja syytän siitä ainoastaan valmennusta.

8 tykkäystä

Tätä ottelua odottanut kieli pitkällä, koska tiedän täällä Porissa, että rankkaa kuittailua tulee Tapparan hävitessä. Ja häviö tuli, en tiedä haluanko huomenna töihin :slight_smile:

Mun mielestä tässä tappioputkessa, tämä ottelu ei ollut Tapparalta lainkaan paskin ottelu. Näytti aijoittain jopa hyvältä. Kriisitä mun mielestä ei ole kyse, eiköhän Tappara parin ottelun sisään pääse taas vireeseen. Siltikään en halua huomenna töihin, kun ketuttaa niin paljon.

Ehdottomasti keväällä tämäkin unohtuu…

2 tykkäystä

CHL:ssä tuli siis pysäytys aina helposti? Kai sen voi noinkin nähdä.

Mitä pelin ja pelaajien iloisuutenen tulee, niin hankala sanoa missä syy. Onko liian suuri kuorma harjoittelun ja pelien suhteen ettei koneesta vaan saa enempää irti. Itsellä ei ainakaan ole töissä nyt mitään motivaatiota painaa duunia kun vklp oli rankka muuttoineen jne… Ihmisiä nuo pelaajatkin on.

Jos jengin pitäisi olla “freesi” ja kyetä suorittamaan parhaalla tasolla, niin kyllä saa pitkän palverin pelaajat ja valmennus pitää.

1 tykkäys

Harmi, että alla oli jo kolmen matsin tappioputki, koska se vähän himmentää tätä peliä. Mä en tätä peliä nähnyt niin pahana, mitä ympäri palstaa on nyt huudeltu. Että hiihdeltiin ja pelattiin kulmiin ja mitä ikinä. Mun mielestäni viihdyttävä peli, jossa oli tapahtumia ympäri kenttää. Maalit nyt oli vähän puolin ja toisin mitä ikinä. Olihan tää meidän näpeissä, muttei tälläkään kertaan saatu pidetty hommaa aisoissa.

Linjatuomarit oli vähän kehnoja tänään. Vihelsivät useamman siirretyn paitsion paitsioksi ilman, että paitsiossa olleet koskivat kiekkoon.

Luotan siihen, että Kärki on alkanut vetään nahkiaisia torilla ja pyöriin Bepopin Hesellä eli viettään aikaa muualla kuin jatkuvalla punttikuurilla. Siitä “vapautuneisuus”-ero Tapparan pelaajiin. #reenijuminevöfoget

4 tykkäystä

Pelissä on 60-minuutin ajaksi paljon tekemistä. Pelaajat olivat hyökkäysalueella tänään jo hommissa, mutta rakenne on edelleenkin aivan umpisurkealla pohjalla. Viisikon tukitoimet eivät riitä alkuunkaan tasapainoiseen peliin. Hyökkääminen maksaa puolustuksen ja Ässät rokotti komeasti omista vastahyökkäyksistä.

1 tykkäys

Nurmi kolattiin TPS-pelissä vaihtoaition matalaa laitaa vasten, oiskohan peräti pää osunut laitaan. Oli kuitenkin sen jälkeen vielä kentällä ja Helsingin reissullakin pelasi.

Mitä itse illan peliin tulee niin eihän se nyt niin kamalaa ollut mitä kommenteista voisi päätellä. Alkupuolellahan oli melko suvereenia pyöritystä mutta maalipaikoille tosin ei sen enempää päästy kuin muissakaan peleissä. Maalit oli molemmin puolin mitä oli. Viihdyttävyys oli perus syksyn tiistai-pelin tasolla, Kärki tosin ehkä nosti kiinnostavuutta.

1 tykkäys

Itse asiassa paikan päällä nähtynä aika viihdyttävä peli, yksi parhaista tiistai-peleistä pitkään aikaan, luistin ainakin liikkui raikkaasti. Tuuri oli Ässien puolella, katkenneella mailalla maali ja sitten vielä Jugin sisätolppa kaksi minuuttia ennen loppua. Eihän se tappio tyydytä, mutta eiköhän tappioputki pääty nopeasti tätä menoa.

2 tykkäystä

Ihan rehellisesti kysyn: Montako laadukasta maalipaikkaa Tappara tässä pelissä loi?

Mietin vaan kuka haluaa pitemmän päälle maksaa tämmöisestä pelistä? Materiaali on semmoinen että pelin pitäisi olla PALJON paremman näköistä. Ei voi olla ettei tuon luokan pelaajat osaa pelata. Kyllä sormi osoittaa valmennukseen ja isosti. Mä en ymmärrä ollenkaan että ollaan ihan tukossa keskellä kautta. Katsokaa Kärppien peliä siellä ollaan todella fressejä ja jalka liikkuu.
Meillä jaksetaan mennä kerran päähän ja kun pitäisi puolustaa ollaan ihan puhki. Ei näin

1 tykkäys

En ainakaan minä, luulisi että pelit olisi tärkeämpiä kuin reenit. Koko reeni selitykseen en ole jaksanut uskoa, Jukka pilasi vaan meidän pelin, ei ole osannut muuttaa oppejaan. On vamasti valmentaja joka ei varmasti osaa heittäytyä tilanteisiin, antaa vapauksia tai edes antaa hyvää palautetta.

Huippu yksilösuoritukset puuttuu tältä kaudelta kokonaan ja se häiritsee minua suuresti, JMA tauti vaivaa koko joukkuetta.
Ollaan vaan töissä täällä, ei kuulu mulle.

2 tykkäystä

Ei Tappara ole tukossa. Tapparan pelaajat vain ovat hukassa.

Muuten siis asiallinen kommentti - en ole eri mieltä, mutta ollaan nyt tarkkana termistön kanssa.

Tappara on siis henkisesti kujalla, hukassa ja pihalla. Pelaajat eivät tiedä, mihin pitäisi missäkin kohdassa mennä ja askel ei ole tuttu - ei löydetä perille. Tästä seuraa se, että väärässä paikassa tehdään lyhyessä ajassa jatkuvasti vääriä asioita; kun pitäisi syöttää lähelle helppoon paikkaan, syötetään kauas ja ohi. Kun pitäisi syöttää kauas ja liikkua samalla, syötetään lyhyt kaverin jalkoihin. Oireet ovat näitä: reagoidaan koko ajan. Pelisuunnitelma ei tule selkäytimestä, pelaajat eivät tee asioita kuten heidän vaistonsa käskee.

Emme pelaa tällä hetkellä vaistoilla ja sen seurauksena ollaan koko ajan jokaisella kentän osa-alueella hitaita. Se näyttää hitaalta, mutta pelaajille se on kuluttavaa ja vaikeaa. Valmennuksen tärkein tehtävä on luoda kartta, jossa jokainen yksilö pystyy ennakoimaan oikein. Vahva pelitapa auttaa ennakoimaan tulevaa peliä ja pystytään hahmottamaan erilaisia malleja, jolloin ei jouduta koko ajan reagoimaan.

Reagoinnin ongelma on se, että se tapahtuu hetkessä ja jos reagoit väärin se meni jo. Sitten, kun sinulla on takana opittu kaava, jonka voit luottaa toimivan ja toisella kaverilla on sama kaava niin syntyy yhteispeliä. Sitä ei tällä hetkellä ole.

Voit puhua mustan valkoiseksi, mutta Tapparan kohdalla kyse ei ole treenijumista vaan siitä, että pelaajien jalkatyö riittää ihan loistavasti voittoon, tällä hetkellä työ vaan menee hukkaan, kun ei ole päämäärää.

4 tykkäystä

Vituttaa kyllä tää tappio. Viime viikolla hiihdeltiin perässä, mutta ei pystytty käyttään momentumia hyväksi, kun sitä joka matsissa oli kuitenkin tarjolla.

Tänään hallittiin peliä lähes suvereenisti, mutta silti onniatuttiin häviään. Okei, kunnon maalipaikkoja ei nyt ihan kauheasti saatu rakennettua. Ei saanut kyllä Ässätkään ja silti tekivät neljä (!) maalia. Putki luisti tänään kuitenkin hyvin, mutta hyökkäyspelin rakenne kuitenkin vielä sakkasi ja nyt tuli puolustuksessa ihan kauheita virheitä. Tää ois vaan pitänyt naulata. Tuskin lopouviikkokaan paljon pisteitä tuo. Reilu viikko sitten taisteltiin vielä runkosarjan piikkipaikasta, nyt taas ollaan taistelemassa kuyden sakkiin. Toivottavasti ei valahdeta vielä alemmas. Tosin pelin tapahtumiin nähden tää ois pitänyt voittaa ainakin neljä kertaa viidestä… näin fanina voittoputkessa on helpompaa, vaikka peli ei aina vakuuttaisikaan.

Oliko kenenkään muun mielestä pitkien vihellyksissä tänään normaaliakin enemmän linjattomuuttavai oliko mulla vaan värilasit päässä?

1 tykkäys