Tappara-fanien häiriökäyttäytyminen

Nämä yksittäistapaukset kuitenkin kuuluvat usein faniryhmiin. Myös faniryhmien pitäisi heti ottaa jäseniinsä tiukka ote ja poistaa tällaista provosointia ja väkivaltaa harrastavat jäsenet ryhmästään.

3 tykkäystä

Kokoontumislakihan meillä määrittelee, että tapahtuman järjestäjällä on vastuu järjestyksen ylläpitämisestä, turvallisuudesta ja lakien noudattamisesta järjestämässään tapahtumassa.

Eiköhän tällainen Ilves-fanien tempaus ole jatkossa ennaltaehkäistävissä niin, että järjestyksenvalvojia on erätauolla katsomossa.

Toivoisi myös, että kaikilla olisi käyttäytymissäännöt takaraivossa. Tuollainen banderollien repimistouhu on ihan päiväkotitasoa.

2 tykkäystä

Jaa ihan työtehtävissä? :open_mouth: Kuulostaa näin äkkiseltään vähän epäuskottavalta.

Kyllä. Varma tieto, itse olen paikalla nähnyt erään tapahtuman joka asian “paljasti”, ja kuulin saman Tapparan sisältä. Tapahtuma oli keväältä 2016.

Ilveksen edustajista en tiedä, mutta meidän puolen osallistujat eivät ole jäsenmaksun maksaneita jäseniä.

8 tykkäystä

Kyllä on. Tekevät lähinnä huumausaine valvontaa.

Mikäs nyt on muuttunut, kun keväällä Ilves-sarjassa käyttäytyminen oli molemmin puolin oikein esimerkillistä?
Mielestäni tätä sujuvaa rinnakkaiseloa hehkutettiin jossain mediassakin?
Linkkiä ei valitettavasti ole heittää, koska sellaista en pikaisella etsimisellä löytänyt.

Oliko vaan vääriä ihmisiä väärässä paikassa ja vielä väärään aikaan?

1 tykkäys

Mikään faniryhmä ei voi ottaa mitään tiukkaa otetta jäseniinsä. Potkia voi tietysti pois porukasta. Parhaassa tapauksessa nää sekavimmat tyypit alkaa perustaa omia ultraryhmiään. Turha tehdä liian isoa numeroa muutaman vatipään takia.

Eikös keväälläkin jotain ongelmia ollut ainakin ipan kotipeleissä. Ainakin se yks takaraivoon lyönti pääsi oikeen kuvanauhalle. Ja D-puolella oli rähisty ja huudeltu Tapparan kannattajalle. Mutta ei kyllä tainnut sen isompaa käsirysyä olla.

2 tykkäystä

Ikävää! Ei kuulu katsomoon (eikä muuallekaan) moinen. Kumma ettei iltapulut eivät ole tarttuneet aiheeseen, en ainakaan le huomannut.

Ei ilmeisesti kumpikaan niistä kahdesta veijarista käynyt täällä eilisen pelin jälkeen?

Tämä on mennyt sitten itseltä täysin ohi. Kiitos infosta.

Viime keväänä puolivälierien game1:ssä muistaakseni 3-0 maalin jälkeen osasto41 capo hyppäsi kaiteen yli edessä olevan, maalia tuulettavan tappara-kannattajan kimppuun. Tämän jälkeen järkkärit pitivät tälle puhuttun käytävällä ja päästivät takaisin katsomoon.

Tuo on tietysti täysin totta, mutta tärkeämpää kuin hallinta, on se minkä viestin toiminta antaa ulospäin. Jos faniryhmä tekee rettelöitsijöihin pesäeron ei ainakaan “pääfaniryhmän” maine mene.

Tämä olisi myös faniryhmien välien kannalta merkittävä asia. Jos eilisen vatipäät kuuluivat Osastoon (mikä ei siis ilmeisesti ole varmaa), olisi se varmasti SO11 kannalta hyvä kuulla, että toiminta tuomitaan ja siihen tehdään pesäero. Turha vihanpito vähenisi.

1 tykkäys

Mua ei itseäni kiinnosta pätkän vertaa pesäerot tai maineet. Mua kiinnostaa se, että noi räyhääjät laitetaan nippuun ja viedään pois hallilta. Mieluiten järjestäjän tai virkavallan toimesta. Pesäeroja voidaan miettiä siinä vaiheessa, jos joku ryhmä näyttää hyökkäävän toisten kimppuun organisoidusti tai ennalta sovitusti. Sitä ennen kaikki on vain guilty by association humpuukkia. Kenenkään ei pitäisi joutua selittelemään jonkin toisen tekemisiä, varsinkin kun kyse on tamperelaisista Tampereella, eikä bussilastillisesta tamperelaisia jollain toisella paikkakunnalla.

2 tykkäystä

Ite kuulin vähän juttua että siellä olisi Turun reissussa ollut törky käytöstä joiltakin SO:n ryhmässä olijoista. Ja kuulemma käytävälle oli menty räyhäämään eikä peliä ollut monikaan katsonut loppuun. Osaako joku mukana ollut sanoa pitääkö tämä paikkansa ja miksi tämmöistä on siellä tapahtunut? :confused: Ikävä kuulla tämmöistä juttua Tappara kannattajista.

Itse en mitään erikoisempaa havainnut. Pari päihtyneen oloista "teini"tytsää käytävillä liikkuessaan ainakin aiheutti itsessä myötähäpeää. Tuskin tuosta oli kuitenkaan kyse.

Sinioranssien vahvuus ainakin pelin ja Tepsin maalien lisääntyessä väheni katsomossa. Ei kai siinä, onhan siellä hyvä ja toimiva ravintolapalvelu.

Juu no itse kuulin että siellä olisi keskareita näytelty aina tepsin tehdessä maalin tai Tapparan saadessa jäähyn ja että olisivat tulleet seisomaan istumakatsomoon niin että istumapaikoilla olijat takana olivat joutuneet siirtymään jotta näkisivät mitään. (Itse en Turun hallin istuma järjestelyjä sen kummemmin tiedä että miten tuo on mennyt) Toivottavasti tämä oli sitten vain yksittäinen huono kokemus, mutta vähän vain huolettaa kuun juuri Perjantaina sattui ja tapahtui Hakametsässä ja vaikka tietenkään yksittäiset henkilöt eivät kuvaa koko ryhmää, mutta ainakin tälle henkilölle josta puhun on jättänyt huonon kuvan ryhmästä. :confused:

Turussa ei tuollaista isoa seisomakatsomoa ole vaan seisomapaikat ovat hallin käytävillä istumakatsomojen kaiteiden takana ympärihallia. Ja yleensä Tepsi myy tuohon vieraspäätyyn halvempia lippuja joten siinäkin päädyssä on paljon TPS-kannattajia. Sinioranssit näyttivät olevan siellä alimmilla riveillä joten näkyvyys ryhmän seistessä takana olevilla olematon.

Vähän tuollaista aivan turhaa, päihteiden aiheuttamaa, ylimielisyyttä oli käytävillä havaittavissa näiden kahden neidon osalta. Pääosin näyttivät ainakin käytävillä käyttäytyvän hyvin.

1 tykkäys

Eipä yllätä, valitettavasti.:confused:
Keskaria mullekin näyteltiin ja *ittuiltiin perään Jyväskylässä ja ihan Sinioranssien toimesta.
Minä kun luulin että ollaan samalla puolella, kun samoja värejä tunnustetaan.

Paljon tarvitsee virrata vettä Tammerkoskessa, ennenkö liitytään jälkikasvun kanssa heidän jäseniksi.
Niin se vaan menee, että pari räkänokkaa pilaa helposti koko porukan maineen.:confused:

Välillä tuntuu että monessa tapauksessa vältyttäisiin turhalta, kun jengillä olisi vain sen verran itsetuntoa, että voisi myöntää että vastustaja voi olla parempi kuin oma joukkue. Ja aina syy ei ole tuomarissa. Ja tämä ei nyt Sinioransseja koske suoraan.

8 tykkäystä