Tappara roster 2018-19

Jotenkin ärsyttävää tämmöinen panikoiminen. Heti jos näyttää siltä että pelaavassa rosterissa on pysyvästi yksi saatika useampi tulokaspelaaja, hankintojen perään määitään. Tapparassa on kuitenkin useampia lupaavia tulokaslaitahyökkääjiä, ja itse ainakin olen innoissani heidän näyttöpaikoistaan. Eilen lyötiin kunnolla junnuja askiin, ja perseelleenhän se meni. Eiku hetkinen…

Nimenomaan, Moilaselle ja muille junnuille ilman muuta peliaikaa liigassa ellei sielä oo joku Savinainen tai vastaava raapimassa toimiston ovea.

Mun mielestä seuraavat kolme ottelua Liigassa (IFK,TPS ja Kärpät) kertovat, onko hankinnalle tarvetta. KHL:stä voisi tulla vaikka aiemmin mainittu Gilbert Brule, mutta itse odotan, miten tulevat pelit menee.

Kyllä tuosta kolmosketjusta pitäisi saada vaarallisempi. Tällä hetkellä se ei ole sitä. Ei ollut tehokas edes voittoputkessa.

Samaa mieltä tästä. Kyllä me tarvittais yks vahvistus laitaan koska Karjalainen niin pitkään pois. Junttikin menee ihan hukkaan nelosessa

Kyllä se yhden hankinan nyt vaatii. Ykköseen laitahyökkääjä ja ylivoimaan laukoja. Eli näin.

XXX - Malinen - Kuusela
Zabo - M.Järvinen - Ojamäki
Luoto - JMJ - Levtchi (Karjalainen sit kun tervehtyy)
Rauhala - Jasu - EJ

Ylivoimat

XXX, Kuusela, Malinen, Luoto, Rantakari…Fälth vois olla laukojan paikalla sihen asti kunnes hankinta toteutuu.

Zabo, Ojamäki, M.Järvinen, EJ ja Kemiläinen

Kyllä se tehottomuus on ongelma useammassakin ketjussa. Totta kai yhden pelin perusteella on ihan turha vetää johtopäätöksiä, mutta kyllä Tappara on jo kaksi kautta ollut “tehoton.” Jos oltaisiin edes napsu tehokkaampia itse maalipaikoissa niin voitettais pelejä paljon selkeämmin ja helpommalla. Nyt, kun ei olla tehokkaita (edes voittojen suhteen) niin jokainen peli on raskas. Tappara on ollut tehokas kerran tällä kaudella: Djurgårdenia vastaan kotipelissä “B-kokoonpanolla.” Muutoin ollaan joka pelissä jouduttu tekemään täysi työmäärä voiton eteen.

Se on pikkuisen sielläkin puolella, että joukkueessa on aavistuksen liikaa tuota pelinrakennustaitoa suhteessa maalintekovoimaan. Kuuselakin on ruvennut laukomaan todella paljon, kun on huomannut, että se rooli on pakko jonkun ottaa. Järvinen (Jan-Mikael) laukoi tänään myös todella paljon.

Epäoptimaaliset ketjurytmitykset, joka pakottaa valmennuksen reagoimaan jotenkin joka pelissä tappiolla. On pakko tiivistellä ja siirrellä palasia, kun tasaisesti ei onnistu mikään ketju. Se on “oire” siitä, että joku tai jokin lisää tarvittais ja saataisiin jokaisessa ketjussa osumaan entistä paremmin.

Miksa on loistava pelaaja, ei kahta sanaa. Parantaa vielä tosipeleissä. Mutta hän ei voi olla se jolle pelataan laukaisupaikkaa ylivoimalla.

Tanus nyt äkkiä Moilasen tilalle. JMJ sentteriks sille. Moilaselle nälkää LeKistä.
Tanus ansaitsis taas Liiga aikaa, koska pärjää upeasti Mestiksessä.

Mää oon kyllä digannu Moilasesta. Tosin en kovin tarkkaan ole seurannut puolustuspeliä jne. Mutta se röyhkeys on se mistä pidän. Tulee vielä hyvä juttu.

Ei tule tapahtumaan, mutta minä haluaisin nähdä kokeilun, jossa nykyisen kolmosen laiturit olisivat hetken aikaa LeKissä ja Puistola ja Tanus Tapparan kolmosessa.

Itse en missään nimessä lähtisi tuolle linjalle. Puistolan ja Tanuksen aika tulee kyllä.

Pieniä kyssäreitä nämä “kärkipelit” nosti. Malinen todella aseeton ja näkymättömissä, heikkoa suorittamista ylivoimalla häneltä. Levtchi laittoi IFK:ta vastaan kananmunat kainaloon. Kuuselalle voisi antaa rauhoittavia, kauhea hosuminen kiekon kanssa.

Jostain kun saisi keskikastalle sellaisen kädellisen Juhani Jasun, joka tietää mitä muuta tehdä kiekolle kuin dumpata päätyyn. Olisi poikaa tähän jengiin. Jasun roolia en tajua enään ylivoimalla ollenkaan.

(Kuntopiiriä, hei) #1053

Tämän viikon matseissa saatiin taas dataa pelaajista.

Kyllä tohon jengiin sellainen voimalaituri mahtuu joka pelaa maalia kohden ja parkkeeraa itsensä maalin eteen ylivoimissa.

Joukkueessa on liikaa ulkokehällä näpertäjiä.

Minä en pidä HIFK:ä ihan terävimmän kärjen joukkueena, vaikka tasaisesti ovat tähän saakka suorittaneet. Taas Kärppiä pidän, mutta heitä vastaan nyt on turha mitään dominointia odottaakkaan.

Jasun rooli on painaa voittomaali Suomen parasta ja hallitsevaa mestaria vastaan. :wink:

Ja niin, sentterit on mielestäni Tapparalla kovaa luokkaa.

@gatecrasher itse olen kaavaillut tuohon jotain “nikkaria” laitaan vielä, jos jostain löytyisi. Joku sellainen vähän ilkeä, joka osaa myös pelata.

(「LIVE IS LIFE」) #1055

@cace6969 @gatecrasher Selkeästi Jasu on tällä hetkellä ylivoimissa placeholder kookkaalle voimalaiturille ja Moilanen tuolla perusketjuissa (tai miksei Luotokin, Moilasen pelillinen panos on tällä hetkellä isompi). Kyllä sieltä joku kanukki kohta tulee, viimeistään kipinässä. Tapparalta puuttuu sellainen kaikantola toikkaroimasta vastustajan maalin edestä. Kantola tosin saa pysyä maksimaalisen kaukana Tapparasta.

Ainakin omiin silmiin Moilanen oli tässäkin pelissä aika energinen. Harkkamatseissa Moilanen osoitti omiin silmiin paljon potentiaalia sellaiseksi energiapelaajaksi, jolla on potentiaalia myös pelillisesti. Minusta Moilanen on selvä valinta kokoonpanoon.

(Kuntopiiriä, hei) #1057

Kolmos-nelosketjun laiturista ainoastaan EJ ja Moilanen pelaavat röyhkeästi. Muut vähän sirklaavat pelin ulkopuolella. K.Tanus olisi jossain pelissä hyvä nähdä vaikka Rauhalan paikalla kolmosen sentterinä. Otolla ei näytä oikein onnistuvan mikään. Plus/miinus-saldo pakkasella seitsemän verran ja alivoimallakin ollut viiden maalin aikana jäällä. Rauhala ja Jasu ovat vähän samasta puusta veistettyjä.

Onko teidän mielestä Otto Rauhala pelannut nyt merkittävästä paremmin keskellä?

(Linden#16) #1059

Fält oli mun mielestä yv:lle hyvä toimitti kiekkoa maalille, siihen pitäs saada vaan liikkuva maski tai ohjuria vielä. Vetää mun mielestä just sopivia ja mikä tärkeintä maalia kohti.