Tappara Shop ja fanituotteet

Mulla olisi vanhoja C3 katsomon tuoleja.

5 tykkäystä

Siis tuohan on aurinkohattu puutarhahommiin ennemmin kuin stetson.

3 tykkäystä

Joskus 90-luvun puolivälissä kirjotin yhteen, että Pasin penkki since (vuosilukua en nyt muista). Ei taida niissä missään lukea…? :sweat_smile:

Äkkiseltään veikkaan, että menekki jää stetsonien osalta varsin maltilliseksi…

2 tykkäystä

On tämä fanituotemyynti melkoinen farssi, amatöörien puuhastelua pahimmillaan.
Pistää kyllä silmään myös sportshopin kotisivujen huono laatu, vie viimeiset ostohalut.
Lehtoko ne kuvat ottaa siellä itse kännykkäkameralla? Todella sekavaa kun kuvien taustat vaihtelee koko ajan. Miksi ne tuotteet pitää kuvata sen baarituolin päällä? Vaatteet voisi kuvata mieluummin pelaajien päällä ja ammattikuvaaja kameran taakse.
Ai niin, olihan juttua jossain että Tapparan fanituotemyynti oli rahassa mitattuna liigan suurin viime vuonna. Mietin vaan että mitä se voisikaan olla jos tuotteiden laatu olisi edes liigan keskitasoa?

6 tykkäystä

Tää menee jo niin huonoks, että alkaa olla hieno… On siinä taas vierasmatseissa ihmeteltävää ku ovesta paukkaa sisään 100 oranssia stetsonia

3 tykkäystä

Kaiken kruunaa tuo kuvaus tuotesivulla: “Tappara hattu. Stetson malli, tappara tekstillä sekä logolla nauhassa.”

Voi luoja, ilmeisesti Semio-yhteistyö ei ulotu fanikaupan toimintaan. Syytä olisi.

Onhan tuo parempi kuin se oranssi hitsaajan suikka vuosituhannen alussa. Se oli jo niin korni että kun näki katsomon pyörivän se naurettava laite päässä mietti kuinka maksimaaliseen tölhöilyyn aikuinen voi mennä loppuotteluiden kunniaksi. Sekin toki löytyy arkistoista.

Annetaan nyt aikaa laittaa asiat kuntoon. Tietoa on toimitettu ja annettu tämän yhteisön panos siihen, mitä lisäyksiä toivotaan valikoimaan ja laatuun. Nyt on Tapparasta itsestään kiinni, tarttuuko se näihin täkyihin. Kun tein fanituotekyselyn täällä - suurin osa asioista oli avoimissa kommenteissa suoraan tematisoitu ja nostettu esille.

Tämä on tiettyyn pisteeseen asti mielipideasia ja tosiasia on myös se, että me emme täällä tarkasti tiedä, mitä tietoja Tappara kerää tuotteista ja millaiset sopimukset heillä on omien toimijoidensa kanssa. Minun mielestäni Tapparan fanituotesivu ja ylipäätään mobiili kaipaavat kehitystä kohti nykyaikaa. Mutta se on helpommin sanottu kuin tehty: ensinnäkin se, onko sitä halua lähteä viemään tätä projektia eteenpäin juuri tässä hetkessä - ei välttämättä ole. Uskon, että toimistolla on kädet täynnä töitä tässä kauden aikana ja muutokset ja kehitysideat pääsevät oikeasti voimiinsa vasta, kun kausi on pelattu alta pois.

Annetaan hieman lisää aikaa vielä - Tapparalta vastattiin asiallisesti ja fanituotekyselyn tulokset otettiin hymyssä suin vastaan ja minulla ainakin on uskoa, että he toimivat sen mukaisesti kuin minulle tästä mielikuva jäi. :slight_smile:

9 tykkäystä

Jaa’a, melkonen yhtälö jos paskoilla fanituotteilla tehdään liigan suurin fanituotemyynti :slight_smile:
Mikähän on ollut myynnin tuottama tulos? Näitä lukuja ei vissiin oikeen löydy enää, lieneekö Tamhockeyn lukujen sisällä?

Tämä on varmasti totta. Voin itsekin kuvitella että tämä vuosi on ollut hektinen toimistolla. Voi sanoa että myönteinen kehitys on joka alueella.

Fanituotteet on ainoa asia mikä ottaa ainakin minua päähän. Muistan kun syksyllä täällä oli vilkas keskustelu siitä että me fanit haluaisimme laadukkaamman fanipaidan, joka muistuttaisi enemmän oikeata pelipaitaa. Silloin joku palstalaisista oli tehnyt loistavaa työtä ja ottanut yhteyttä Mika Lehtoon ja Lehto oli tylysti ilmoittanut tyyliin että hän ei näistä asioista päätä ja ei myöskään aio viedä asiaa millään tavalla eteenpäin esimiehelleen.

Tämä asenne huolestuttaa minua ja ainakin itse luovuin siitä fanipaita haaveesta silloin samantien. Toivon todellakin että Lehto on vaan “tavallinen” myyjä fanituotekaupassa koska jos hänellä on enemmänkin vastuuta fanituotemyynnistä niin on aika huolestuttava tilanne. En ymmärrä mikä siinä olisi ollut niin vaikeata kertoa eteenpäin että fanit ottivat yhteyttä ja heillä olisi nyt tällainen toivomus.

Meidän pitäisi yhdessä miettiä, että miten voisimme yrittää vaikuttaa asiaan, jos ei ensi kaudellakaan tämä asia lähde kehittymään. Voisiko esimerkiksi Tappara Fan Club olla aktiivinen Tamhockeyn suuntaan? Mutta odotellaan nyt ensin mitä @peterra hyvä työ tuo tullessaan.

Toivotaan nyt että viimeistään kun uusi areena valmistuu niin fanituoteasiat olisivat kehittynyt

6 tykkäystä

Jos kulut on painettu minimiin niin tuleehan sitä tulosta…

Ihan hyvä pointti, joka todennäköisesti ei ole tullut idean isälle edes mieleen.
Toivon itsekin että edessä istuvalla ei ole tuollaista hattua näköesteenä…:confused:

2 tykkäystä

Tää on muuten ihmeellistä. Jos sulla on Tapparan fanikamaa päällä niin ikinä ei tehdä turvatarkastusta :smiley:

Täysin samaa mieltä.
Kaupan ulkoasu tuotekuvineen ja -kuvauksineen aiheuttaa pientä myötähäpeää.
Sama homma itse tuotteiden kanssa.
Tässä olisi kyllä huomattava kehityksen paikka.
Uskomatonta että tuo on jätetty noin pienelle huomiolle, ollaan kuitenkin suurseura Suomessa ja kaiken toiminnan pitäisi olla sen mukaisella tasolla.

Uusi sinioranssien huppari on mun mielestä laadukkaan näköinen ja vielä päälle hieno. Itsellä ei siihen juuri silloin ollut ylimääräistä pistää, mutta mietin, että jos Tappara ei fanituotteiden laatua ihan hetkeen meinaa parantaa, niin onkohan jotenkin mahdollista “talkootyöllä” rykästä esim. just joku oikeasti hyvännäköinen huppari pystyyn? Toki varmaan siihen tarvisi Tapparalta luvan, kun ei ainakaan logoa varmasti saa noin vaan käyttää, mutta olisikohan tuollaiseen mahdollista saada lupaa…?

4 tykkäystä

Luulen että tämä stetsoni on ihan tietoisesti halpaa hassuttelua. Hattu ja oranssit aurinkolasit irtoo shopista yhteishintaan 15e, niin siinä on halvalla asu kevään karnevaaleihin. Ei kovin tyylikästä mutta saadaan rahat pois ihmisiltä jotka eivät halua isompia summia laittaa fanikamaan.

1 tykkäys

Tästä tulee aivan väärä kuva asian taannoisesta käsittelystä. Noin ei voi tiivistää, noin se ei mennyt.

4 tykkäystä

Onhan ton stetsonin pakko olla jotain camp-huumoria. Vai painaako Mikkikin kohta klubilla poffien kunniaksi sinisessä pikkutakissa oranssi stetsoni päässä ja tupruttelee paksua sikaria?

3 tykkäystä

Tämä riippuu ihan järkkäristä.Ja osittain siitä paljonko halliin on tulossa väkeä.Minusta niitä fanikaupan sivuja myös voisi uudistaa.

Onko kuvaa?