Tappara Shop ja fanituotteet

Kiitokset moderaattorille viestini ohjaamisesta oikeaan paikkaan. Toivottavasti saan palautetta ja jopa puoltavia mielipiteitä. :blush:

Et ole suinkaan ainoa, joka asiaa on pohtinut. Syksyllä äänestettiinkin asiasta, ja äänet menivät käytännössä tasan. Laitoin äänestyksen juuri kiinni, ja suomenkielisyys voitti äänin 49-47. Uusintaäänestys olisi mahdollinen, mutten avaa sellaista itse ainakaan juuri nyt.

Minusta äänestystulos osoittaa, että suomenkielisille tuotteille olisi kysyntää. Minä en ainakaan koskisi noihin Champions-tuotteisiin kuin paitsi ehkä pitkällä tikulla. Toimisto ei vaan tunnu piittaavan palautteesta, tai ainakaan se ei reagoi siihen kovin nopeasti.

Hyvä pointti, mutta yleisesti ottaen olen kuitenkin eri mieltä, Sponsorin näkökulmasta, kuten myös muutenkin.
Champions on kansainvälisesti ja Tapparallekin paljon parempi. Mahdollisesti sitten kaksi vaihtoehtoa, mutta en itse näe sitä tarpeelliseksi.
Jos englanninkielinen jäisi pois, tippuisi siinä samalla muutama dollarikin :wink:

Mitä muut on mieltä mutta itseäni ainaki ihmetyttää että mestaruustuotteet täysin samat ku viime vuonna?? Oisin kyllä vähä erilaisia lippiksiä ainakin odottanut

Kirjoitan joskus mielipiteeni näistä paskoista, kun jaksan. En pilaa nyt muuten yhtä elämäni hienointa päivää tähän.

1 tykkäys

Olen palstan pitkäaikainen seuraaja, mutten juuri kirjoita, sillä en ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. En tiennyt, että asiasta on ollut ihan äänestyskin. Heitänpä villin veikkauksen, että suomalaisuuden puolesta ovat vähän vanhemmat tällaiset nelikymppiset “kääkät”, jotka ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen ovat oppineet arvostamaan suomalaisuutta (ja joilla joillain on yksi ainoa tatuointi jossa lukee ENGLANNIKSI: “Made in Finland”.

Jos kerran äänestys on tällaisella nuorten miesten palstalla ollut tasainen niin veikkaan, että koko Tapparan kannattajaryhmän keskuudessa tulos olisi vahvasti suomenkielisyyttä puoltava?

En myöskään näin pika pikaa näe, että suomenkielisyys olisi sponsoreille huono asia. Tappara kyllä pelaa mestareiden liigaa, mutta kenelle se siellä mainostaa olevansa Champions? Tuleeko sitä kautta uusia faneja? Jos tulee niin 3 vai 30? Onko edes sillä kolmellakymmenellä ulkomaisella fanilla merkitystä fanituotteisiin? En oikein usko.

Tottakai lapset, jotka pitävät vieraita kieliä suuremmassa arvossa (ja coolina asiana), kuin me jotka olemme niitä jo vuosikausia puhuneet, pitävät Champions-sanaa hienona. Mielipiteeni on etteivät he silti ole siitä yhtä innoissaan kuin ne, jotka haluaisivat, että tuotteessa mainittaisiin suomenmestaruus. Mene ja tiedä, mutta näin itse ajattelen.

Jatkan asialla joka voi tuoda perspektiiviä tähän suomalaisuuteen viitaten. Tämä tapahtui oleskeltuani kanadassa ja pelaten Tapparan junnuissa. Perhe, jossa asuimme, asui ikäisemme erittäin hyvä paikallinen jääkiekkoilija (AAA joukkueen paras pistemies). Hän oli ottanut aika paljon selvää suomesta, suomalaisista ja kulttuuristamme. Niin paljon kuin ilman internettiä oli mahdollista. Hän sitten kysyi eräänä päivänä mitä suomen (puhui aina maastamme nimellä Finland) maajoukkueen paidassa lukeva SUOMI tarkoittaa. Katsoimme kaverimme kanssa toisiamme ja totesin, että se on Finland suomeksi. Voi kun olisitte nähneet kaverin reaktion! Hän sopersi englantia, ranskaa täynnä kirosanoja ja huusi isänsä ja äitinsä paikalle. Sen jälkeen he puhuivat nopeasti ranskaa toisilleen ja lopulta heidän isänsä otti meitä molempia olkapäistä kiinni kuin omista pojistaan kysyen: Minkä maan mahdin alla Suomi on? Eikö Neuvostoliitto, jonka alamaisia olette, anna teidän käyttää paidoissanne oman maanne nimeä pelkästään omalla kielellänne suomeksi? Ja miksi se sitten ei ole pelkästään Neuvostoliiton kielellä vai onko Finland neuvostoliitoksi Finland?

Uskokaa mutta tähän kului vielä kolme seuraavaa päivää, että saimme kerrottua heille, että me emme tiedä miksi Suomen pelipaidoissa lukee ENGLANNIKSI suomi. Ja he vaan vänkäsivät vastaan, että lukeeko Tšekkoslovakialla heidän maansa nimi englanniksi? Entä Ruotsilla? Entä Neuvostoliitolla? Entä Saksalla?
Vastasimme jokaiseen kysymykseen: ei. He siihen että Suomen paidoissa ei saa lukea toisen maan kielellä Suomi. Ei missään nimessä! Pyhäinhäväistys! Suomi ei ole minkään maan vallan alla vaan itsenäinen ja sen puolesta taistellut. Niin kuin Kanada tai Yhdysvallat. Muistan aina kun tämä perheen paksupartainen työmiesisä katsoi minua vielä lähtiessämme takaisin Suomeen katsoen pistävästi silmiin, jotta lupaisin tehdä asian eteen kaikkeni jotta tämä loukkaava sana Finland poistettaisiin käytöstä ja mikä olisi oikeudenmukaista näitten ULKOMAALAISEN mielestä. Eihän sellaista koskaan unohda, sellaista isänmaallisuutta. Hän olisi antanut henkensä Kanadan puolesta heti, jos Englannin Kuningatar olisi sitä pyytänyt, siitä olen varma.

…aika pitkälle menin, mutta näin maapallo todella ajattelee shampions-nimestä lippiksessä. Jep, shampions. Suomessa se sanotaan joko kampions tai shampions, jokainen voi itse valita. Mielestäni suomenmestari olisi paljon parempi.

4 tykkäystä

Onko mestaruustuotteita huomenna jo toimistolla?

Tänään on myynnissä :ok_hand:

Onkohan The Torilla huomenna jotain myyntiständiä?

Tietääkö kukaan onko mestaruustuotteita jo muualla kuin toimistolla myynnissä? Esim onko Finaalissa Tullintorilla mynnissä?

100 kpl lippiksiä oli myynnissä aamulla toimistolla ja Mika kertoi, että päivällä tulee seuraava lasti. Aamulla oli tarjolla lippiksistä suoraa ja käyrää sinistä. Päivällä saapuu seuraava erä muistaakseni käyrällä lipalla olevia ja olikohan t-paitoja. Illalla saapuu lisää ainakin lippisten kaikkia versioita ja ovat varautuneet olemaan toimistolla auki muutaman tunnin huomenna.

1 tykkäys

Lippikset loppuivat aamulla vartissa, paitoja ei edes ollut. Mallit samat kuin viime vuonna. En edes jaksa aloittaa tätä isommin, mutta onhan tämä yhtä surkeaa puuhastelua kuin viime keväänäkin.

Jotain positiivista sentään, jos meinaavat huomenna pitää auki, mutta tuskin torille mitään myyntikojua saavat.

4 tykkäystä

Sinänsä ymmärrän ettei torille saada myyntikojua, nuo mestaruuslippikset ainakin loppuisivat heti.

Noi paidat ei nyt laadullisesti riitä.

Just hain paidat. Lehto kertoili,että lipppiksiä tulee huomenna klo 10.

Kävin myös tekee vähän hankintoja.
Valkoisen mestaruus lippiksen ( muuten yllättävän hyvän laatuisen oloinen )
Mestaruus t- paidan Noh se on mikä on ja toivoisinkin että tulisi vähän slimmimpääkin vaihtoehtoa mutta nyt ei valiteta.
Lipun auton ikkunan väliin joka liehuten tullaan polleesti huomenna torille.

Eli siellä olis nyt lippiksiä, vaikka piti tulla vasta huomenna? Onko tietoa miten ovat auki lauantaina?

Ei oo lakkeja. Huomenna kymmeneltä avaavat ja sitten on. Oranssia paitaa oli vaan XXL -kokoa.

Onko tietoa mihin saakka on auki?

Onko tuolla fanishopissa ollut koskaan myynnissä mestarijoukkueen kuvaa kehyksillä tai ilman? Olen nämä menneiden vuosien mestarijoukkueiden kuvat aina jostain onnistunut haalimaan ja sitten kehystänyt ne, mutta en ole tainnut koskaan niitä fanishopista ostaa. Nytkään en tiedä tarkalleen mistä tuoreimman joukkueen kuvan saan hommattua. Kyllä se tietysti on pakko jostain kaivaa, että saa lisättyä rivistöön.

Tappara Shop Kissanmaankadulla on avoinna myös lauantaina 29.4. klo 10-14. Tervetuloa!

1 tykkäys