Tappara Shop ja fanituotteet

Semmosta ihmettelin Tampereella tuossa HIFKisarjan aikana, että ei ole kenelläkään minkäänlaista Tappara-aiheista vaatepartta kaupungilla. Yksi päivistä oli vielä kotipelipäivä ja yhden tapparalaisen näin, mutta selvästi jo pelivarustuksessa. Keskustassa sentään käppäilin. Sitä vaan kyselen, että eikö niitä pipoja ja takkeja ollenkaan käytetä arjessa? Itellä täällä Lappeenrannassa aina on jotain päällä. Ja täällä tosi usein näkee Saipa-vermeitä ihan arkikäytössä. Noh, toi oli vaan yksi kolmen päivän viikonloppuotos, mutta silti. Nimim. Mitä v*ttua? :smile:

2 tykkäystä

Kyllä mä ainakin niitä arkivaatteina käytän! :smile: Tosin en Tampereella asu, joten… :grin:

1 tykkäys

Saman olen itse pannut merkille Tampereella käydessä. Itse tulee kanssa pidettyä Tappara aiheista takkia, pipoa, lippistä, tms hyvinkin usein päällä Oulussa liikkuessa.

2 tykkäystä

Tampereella voi siis hyvin erottautua joukosta panemalla vaan pipan päähänsä. :joy:

1 tykkäys

Yleensä aina jotain Tapparaa päällä. Oulussa käydessä vielä enemmän.

4 tykkäystä

En muista minään keväänä näin paljoa meidän faneja nähneeni kaduilla. Kokoajan kävelee vastaan porukka meidän huivissa, lippiksessä, hupparissa jne. Tunnustetaan sitä väriä!

16 tykkäystä

Kyllä sitä ittekki tulee talvella käytettyä ‘firman’ pipoa, jos jonkinlaista. T-paitoja vapaa-ajalla muiden paitojen alla, koska ne on muuten vähän kankeita. Ja tästä päästään taas siihen, että olis mukavaa tunnustaa väriä välillä vähän hillitymmin ja tyylikkäämmin, mutta en lähde siihen. Taas.

Mutta sevverran totean tohon fanikamojen kantamiseen, että jokusen Tukholman derbyn (jalkapallon puolella tosin) nähneenä voin todeta, että eipä siellä Tukholmankaan katukuvassa ihan liikaa fanikamaa porukalla ole pelipäivien ulkopuolella, vaikka eri tuotteita on ihan joka lähtöön. Mutta pelipäivinä sitten onkin niitä ‘joulukuusia’ liikkeellä ihan hulluna. Kaikilla on jotain vauvasta vaariin, sukupuolesta riippumatta.

1 tykkäys

Nyt on varmaan vaan jäänyt näkemättä tai on ollut sattumoisin huono otos tai tuuri. On niitä - vähän väliä saa morjestella. Ja pelipäivänä bussitkin on täynnä hallille menijöitä jne.

Funtsasin vaan, että toki peliin menijöillä kamat on hallinnassa, mutta onks muuten? Eli onks ne pääsääntöisesti pelirekvisiittaa? Käyn mä muutenkin Tampereella eli ei toi ainoo kerta ollut. Toki nyt varmaan mestaruuslippiksiä näkyy katukuvassa, kun se on vasta niin tuore juttu. Itekin panin tänään lippistilauksen sisään, kun ei tärpänny terppin arpajaisissa. :smile:

1 tykkäys

Tarkoitin että muutenkin niitä kyllä näkee, ei pelkästään pelipäivinä, en toki osaa arvioda onko enemmän tai vähemmän kuin muualla. Siellä täällä kuitenkin.
No sen voin varmaksi sanoa että et ainakaan minua ole nähnyt, tulee käytettyä paljon fanikamaa kesät talvet…:kissing:

2 tykkäystä

Osaako kukaan kertoa kyseisestä paidasta mitään lisätietoja? Tai onkohan joku vanha junnupelipaita tms? Selässä ei tosin ole mitään numeroa tai nimeä. Valmistajana Top Knit Finland. Alkoi vaan kiinnostamaan, kun torilla henkilö tuli kertomaan, että olisi vuoden ´88 fan clubin paita. Kyseinen henkilö oli vaan sen verran iloisissa tunnelmissa, että tarina jäi osittain hämärän peittoon :slight_smile: Itse olen tuon varmaan n. 20 vuotta sitten saanut lahjaksi.

Lehto kertoi, että nyt on saatu Mestaruustuotteita hyvin jo jälleenmyyjillekin.

8 tykkäystä

Näin kertoi, ja samalla tulikin viesti että tilatut tuotteet ovat noudettavisssa. Viime vuotta nopeammin toimii tällä kertaa.

Muistaakos joku viime vuodelta, missä vaiheessa tuli myyntiin harmaa mestaruuslippis? Mallia soppakattila, ei käyrä. Onkohan tulossa tälle vuodelle…

Aika köyhää on edelleen tarjonta mestaruustuotteiden saralla. Olen ikuinen kitisijä tässä ketjussa, mutta ei mahda mitään. Lippis ihan ok meidän fanituotteeksi, mikä ei tosin tarkoita yhtään mitään. T-paidasta en oikein tykkää, ja malleja vain yksi. Huivi ja viiri ok. Piposta en edes sano mitään, on sen verran järkyttävä ilmestys. Siihen ne sitten jäävätkin. Ei edelleenkään yhtään tyylikästä vaatetta, jota voisin käyttää arkisin.

Odotin laadukkaampaa ja laajempaa tarjontaa, mutta ei. Tai no en odottanut mutta toivoin. Niin hardcore-fani kuitenkin olen, että lippis pitää ostaa vaikka sen olisi Lehto itse teipannut kokoon erinäisistä kankaanpalasista, eli kyllähän sitä itsekin osuuteni toimistolle kärrään.

Onhan toi sinänsä järkevää, kun kauppa käy ja kate on kohdillaan. Arvostus faneja kohtaan vaan on aika vähissä, jos näillä tuotteilla mennään tämäkin vuosi.

Vituttaa. Vaihdan LeKiin.

8 tykkäystä

Eikös viime vuonna tullu pitkin kesää muutamia uusia mestaruustuotteita? Katotaan miten käy tänä vuonna. Itsellä vielä ostamatta tavarat, mutta ainakin lippis on varmasti ostoslistalla.

1 tykkäys

Itsekin olen odotellut muutakin kuin lippistä ja imukuppiviiriä.

Onko huivi muuten sama kuin viime vuonna?

1 tykkäys

Veikkaampa, että hintavammat, hieman erikoisemmat ja laadukkaammat mestaruustuotteet menevät tuotantoon vasta mestaruuden varmistuttua…

Nämä basic tuotteet ovat laadultaan ja valikoimaltaan mielestäni ok. Ideana näissä etunenässä varmaankin se, että ne ovat heti valmiina myyntiin kun summeri soi ja mestaruus ratkeaa. Eli siis edullisia teettää etukäteen satsi näitä, vaikka kävisikin niin että mestaruutta ei tulisikaan…

Jos noita premium tuotteita teetettäisiin etukäteen eli nopeasti myyntiin, niin hävikin riski olisikin aika suuri, jos ei voittoa tulisikaan…

PS. Itse toivoisin isokokoisia julisteita mestarijoukkueista, joista saisi taulut kehystettyä olohuoneen seinälle. :slight_smile:

3 tykkäystä

Vähän benchmarkingia. HV-71:n mestaruussetti. En tiedä onko muutakin tarjolla.

Ei taida olla. Ilmeisesti Ruotsissa Intersport on hyvin monen seuran fanituotekauppa. Ja sitten SHL:llä on myös tuotekauppa josta saa seurojen fanikamaa.