Tapparan maalivahtipeluutus 2018-19

Samaa mieltä, että jos suunnitelmissa ei ole uuden molarin hankinta voisi Rautiaiselle antaa pari peliä kauden aikana ihan sen varalta että Heljanko ja Nikke loukkaantuu keväällä. Tiedä sitten mikä on toimistolla ja joukkueenjohdossa suunnitelma, eiköhän sielä ole tämä asia kanssa mietinnässä. :thinking:

(Linden#16) #124

Joukkueen nykyformussa tosiaan ei olisi mitään hävittävää antaa Rautiaisen koittaa pari starttia. Nikke ilmeisesti pelikyvytön ja kyllähän Heljangon pitää saada kirittäjä.

Toki se ensimmäinen peli tulee jokaiselle liigavahdille joskus, mutta itse en koe näillä näytöillä vielä Rautiaisen ajan olevan:

Ennemmin uskon, että mikäli Nikken vaivat ovat sellaisella tasolla, ettei häntä voi heittää askiin, niin se kakkonen hommataan ennen siirtorajaa ulkopuolelta.

Ihan kohtalaisethan nuo statsit on Lekistä. Otetaan vertailuksi naapurileiristä Lehtonen, joka melkein identtisillä prosenteilla ja pelimäärillä mestiksessä sai pari peliä Kärpistä, ja siittä seuraavaksi kaudeksi Ipaan. :wink:

Edit. Lisätään ettei mene ihan offtopiciksi, että jos ei olla aikeissa hommata uutta kakkosta, niin en näe ollenkaan huonona juttuna antaa edes paria starttia Rautiaiselle.

Jos Bäcks ei kykene pelaamaan niin, kyl joku muu stuntti oltava kuin Rautiainen, hänelle pitäs kyllä alkaa saamaan liigakokemusta. Esittäisin tähän kohtaan loppukaudeksi Tuokkolan Peksiä jos/kun vapautuu Lukosta. Mut Rautakorven peluuttamisen tietäen, Heljanko on maalilla vaikka pää kainalossa.

(Mika) #128

Tätä samaa olen ajatellut. Näkisi nyt ajoissa mihin Rautiaisen rahkeet tällä hetkellä riittää jos tulee se pakkotilanne eteen ettei Heljanko tai Bäckström pysty pelaamaan syystä tai toisesta. Lekissä kuitenkin on pystynyt pelaamaan ihan hyvällä tasolla.

Minä hiukan ihmettelen teitä, jotka huudatte Mestiksestä mokkea Tapparan
maalin suulle. Ette ole yhtään peliä kaverilta nähneet. Ei nämä mitään arpajaisia ole, missä me arvotaan kaveri Tapparan maalille jatoivotaan ihmettä. Ettehän te arvosta Tapparan maalivahtivalmennusta pennin vertaa. Kuha vain sanoin, mitä sylki suuhun toi.

(Tinke Peltonen) #130

No kyllähän tuohon on joku saatava myös pelaamaan kun mr. Nivunen ei kykene pelaamaan

Jep, melko vahva sama. Kyseinen maalivahtikaksikko häviää lähes vertailussa jokaisen Liigan maalivahtikaksioille. Ei yhtään pudotuspeli kokemusta ja toisella ei edes Liigassa yhtään peliä. En usko, että Tappara haluaa kyseisellä kaksikolla kevään peleihin lähteä. Pakko vaan hommata uusi mokke, jos nykyinen ykkönen loukkauntuisi, niin melko surkea olisi tilanne sitte. Nikke ei kykene pelaamaan ja Rautiainen ei kultaa Tapparalle tuo.

(Varman päälle) #132

Metsolan aikana Rautakorpi tottui siihen, että maalivahtipeli antoi mahdollisuuden näihin nihilistisiin peleihin. Ei sinne oikeasti mennyt helppoja ja siihen sivuun useampi gamesaver. Nyt tuo taktiikka ei toimi kun maalivahtipelikin vuotaa. Kukaan nykyisestä kolmikosta ei pysty yksin joukkuetta kannattelemaan.

Totta joka sana. Veikkaan että tämä öyhötys hiljenee kun saatiin vihdoin asiantuntijalta lausunto.

ps. Selvyyden vuoksi sanon vielä että viestini ei sisällä sarasmia.

Rautiaista turha hakea nyt tähän soppaan vielä. Mutta joku maalivahti olisi silti hyvä hankkia.

En tiedä onko täällä muut toivomassa Rautiaista Niken tilalle pysyvästi, mutta ainakin itse toivoin kaverille paria starttia jos joukkueenjohto päättää mennä nykyisellä kaksikolla loppukauden. Ihan vaan varmuuden vuoksi ja Chrisun pelitaakkaa keventämään.

En tiedä sitten sen tarkemmin mitä muut toivoo Rautiaisen suhteen, oon niin huono tulkitsemaan viestejä.

Vähän on aika kullannut Metsolan peliä täällä vuosien aikana. Kyllä niissä finaaleissa meni “helppoja” maaleja pahoihin paikkoihin. Vastapainoksi myös kovia koppeja.

Jos Metsola olis ollut erehtymätön, mehän olis viety kaikki… mutta ainakin finaalissa oltiin. Joten joukkue oli kova. Eikä Metsolakaan aivan onneton ollut. Vastus oli kova ja jossain vaiheessa ratkaisu sitten saatiin.

Rautiaisesta ei mitään havaintoa. Kai niitä muitakin vaihtoehtoja löytyy. Mutta jos ei, niin olisiko suuri menetys antaa hänelle pari ottelua. Jollei Nikke pysty juurikaan pelaamaan, niin orpo homma on yhden aika kokemattoman maalivahdin varassakaan olla. Paitsi jos menestyksellä ei ole mitään väliä. Ei kyllä Heljanko + Rautiainenkaan äkkiseltään miltään liigan parhaalta kaksikolta kuulosta.

(Varman päälle) #138

Finaaleissa toki. Tuotakin olisi helpottanut jos olisi ollut kunnon kakkonen jota olisi voinut peluuttaa ja keventää henkistä rasitusta. Mutta runkosarjassa tuo Rautakorven 2-1- ja 3-0-voittoon minimiesityksellä pohjautui Metsolan rutiiniin. Nykyisellä joukkueella ei ole rahkeita tähän, koska molari ei ole sellainen kulmakivi joka yksin pelaa voittoja, oli joukkue sitten edessä millaisessa treenijumissa tahansa.

Ja Rautiaisessa näen korkeintaan hyvän Mestis-vahdin.

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

Joulukuu yht. 325:58 0/3/3 126 89,36%

Jouluvisa: Mikä tilasto on tuossa yllä?

Tomi Karhusen Joulukuu Tapparassa.

(Mika) #141

Missä olen sanonut etten arvosta Tapparan maalivahtivalmennusta? Ja sitä lähinnä ihmettelin ja kyselin että eikö kannattaisi antaa Rautiaiselle mahdollisuus näyttää mihin pystyy? Ja eikö Rautiainen ole samassa koulussa? Heljangolle pitäisi kuitenkin saada pelaamaan pystyvä kaveri jakamaan kuormaa. Ja tosiaan, @Messi mielipidettäsi palstalla on odotettu

Taisin käyttää liian voimakasta ilmaisua. Halusin sanoa, että kyllä Tono tietää milloin kukin pelaa ja tällä mestiskaverille on vaan hyväksi, että hän saa aikaa jalostua LeKissä, uskokaa pois. Kuten olen aikaisemmin sanonut, niin Crisu tarvii nyt vastuunkantajakaveria, jotta hän saa itsestään kykyjään vastaavaan tuotoksen esille. Siitä olen monen kanssa samaa mieltä. Ja kylmä fakta on se,että jos Nikestä ei siihen ole, niin hommattakoon sellainen. Mutta ei noita vanhoja pieruja, mymt.