Tapparan maalivahtipeluutus 2018-19

Ihan täysin samaa mieltä tuosta vastuunkannosta. Mutta mitenhän kuivat markkinat pätevien maalivahtejen osalta on jos sille tielle joudutaan? Koska mitään hupiukkoo ei kannata tänne raahata.

Jos jotain positiivista niin Tapparan pelaamisen takana ei tarvitse olla ihan ihmemies maalilla. Onhan meillä ennenkin käynyt kakkosena Andy Chiodoa jne. ja hyvin ovat pärjänneet. Eli kakkosvahdin tason ei tarvitse olla mikään “maailman paras ikinä”, mutta sellaisella tasolla kuitenkin, että voi uskottavasti haastaa Heljankoa ja häneen voidaan luottaa, kun Heljanko kaipaa lepoa.

Terve Bäckström ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto tuohon, mutta tosiaan pelimäärät on aika pienet. Paljonhan oikeasti pysty pelaamaan?

Vammautunut Bäckström on edelleen pelkkä palstatotuus, vai onko tullut uutta tietoa? Lauri Lehtisen haastattelussa hän kertoi syksyn poissaolojen johtuneen vatsataudista.

Niin - minä vain luulisin, että hän ainakin pukisi kakkoseksi peliin, jos olisi kunnossa, mutta tämä on minun oma kuvitelmani aiheesta. Sen sijaan huomenna on sellainen peli tulossa, että taidan katsoa pelin ihan nauhalta perässä, jotta päästään ongelmien ytimeen käsiksi.

Jaa a hankala oikeesti sanoo Niken tilanteesta mitään, kun kukaan ei varmasti faktoja tiedä. Mutta joku muukin ottanut esille, että Ässien suuntaan verkkoo vesille sieltä vois hyvällä tuurilla irrota pätevä haastaja Heljangolle. Ainakin hyvän kilpailutilanteen loisi varmasti.

Menee haaveiluketjun puolelle, mutta Andy Bernardia en ottaisi edes kolmosvahdiksi kilpailukykyiseen joukkueeseen. Tosin ei minulla nyt parempaakaan ole tarjolla, mutta ehkäpä oikeampi suunta voisi olla esim. JYPinkylä. Mutta se on offtopiccien offtopic tässä ketjussa. Minua ei mv-jutut juurikaan huoleta, kun @Messi ei oo asiasta mitään eksoottista sanonut. Puolustuskin toimii ihan hyvin. Tapparan ongelmat on enemmän siellä hyökkäyspäässä.

Bäckström ei pukenut kahteen edelliseen peliin ja niitä molempia yhdistää joulun läheisyys.
Katsotaan nyt taas hetki eteenpäin, niin näkee vähän missä mennään. Jos startteja ei Nikelle rupea tulemaan, niin sitten saattaa olla takana jotain vammaa.

Toisaalta näkisin että ei Nikke tulisi luukkua availemaan peliin jos on niin rikki ettei voi pelata. Ja paljonhan hän on ollut luukkuvahtina, nyt on tosin ollut kaks peliä poissa kokoonpanosta. Että sinänsä on vahva palstatotuus toi rikki oleminen.

Pukeehan ne muutkin joulun puolin ja toisin. Noo ehkä ikänestorille on tosiaan annettu hieman extralomaa :grin:

Eilen torjuntaprosentti 94,59, 2 päästettyä maalia 65 min aikana. Mielestäni erittäin hyvät tilastot.

Yllättäen Nikke oli tänään varalla ja uskon/toivon, että huomenna on myös maalilla.

Haasteita tässä nyt on joka tapauksessa.

Toivottavasti on, sillä nykyselle ykköselle ei ole kirittäjää muuten. Kyllähä se vaikuttaa, kun ei mitään kilpailua ole.

Okei minä sanon tämän vaikka ei ehkä pitäisi. Ajattelen kuitenkin joukkueen parasta ja minulle on ihan sama, ketkä äijät sen menestyksen tuovat, kuhan tuovat, ei minun takia, vaan fanien ja Tapparan ja itsensä takia.

Kun tuossa hiukan vielä kuluu aikaa, muutama viikko ehkä, tiedämme ketkä eivät ainakaan pelaa pleijareissa. Minun vaihtoehdot Crisulle vastuunkantokavereiksi ovat Eetu Laurikainen ja Anreas Bernard.
Jos Nikestä ei tosiaan ole vastuunkantoon, niin sitten voi siirtyä sivuun. Jos hänestä siihen on niin se 25 % peleistä hänelle, niin Crisu saa edes hiukan tukea. Näin tämä asia mielestäni on.

No, ei ole maalissa tänään. Ihmettelen suuresti. Ei taida olla täyden 60 minuutin kunnossa.

kyl mäki alan taipuun molarikaupoille. Ellei Nikke pysty pelaan 60min peliä niin sitten tarttetaan joku joka pystyy.

Voiko tähän peluutukseen olla niin yksinkertainen selitys, että nyt vaan haetaan Chrisulle maksimimäärä pelejä ja kokemusta kevääksi??
Ei Tapparan valmennuskaan niin pihalla ole että roikotetaan mukana molaria joka ei pysty pelaamaan?

(Tinke Peltonen) #159

Eiköhä se ole juurikin niin että nikke ei pysty pelaamaan täyttä 60min. Se tietää vain yhtä asiaa :slight_smile:

(Kudit loppu) #160

Sitä että Heljanko pelaa joka matsin. Jos Becksi ei itse maksa Tapparalle jotain niin jokainen uhrattu sentti on tuhlausta.

Ihan sama miten tämä peli päättyy, niin Nikke pitäis päästää oikeesti ansaitulle eläkkeelle , jos ei pysty pelaamaan. Ja sitten helvetillistä kyytiä maalivahti ostoksille. Ei tässä tämän hetken tandemissa oo kyllä päätä, eikä sitä häntääkään.

Samaa minäkin olen miettinyt. Maksimimäärä pelejä alle, sit vähän lepoa runkosarjan lopussa ja “karaistuneena” playoffeihin. Tämä tosin on ihan toiveajattelua, se “vähän lepoa” voi hyvinkin tarkottaa vain yhtä peliä ja “karaistuminen” sitä että Heljanko väsähtää jo runkosarjassa, mut täytyy ny koittaa katella sitä lasia niin et se ois puolitäynnä. :smiley: