Hakametsä: Tapparan ottelutapahtumien oheispalvelut

En tiedä onko oikea ketju, mutta kokeillaan tänne.
Kahdessa edellisessä kotipelissä olen huomannut että niistä “läpsyttimistä” irtoaa väriä käsiin.
Onko vika omissa käsissä vai onko muille käynyt samoin??

1 tykkäys

Kausari on ja joka kotipelin käyn katsomassa vaikka kolmea vuoroa teenkin. Pitää vaan ajoissa pistää työvuorotoiveet pomolle niin ongelmaa ei ole. Funclub alella kausari on NIIN edullinen että ihmettelen että joku jättää sen käyttämättä joka hoodeilla asuu :wink:. Vieraspelit katson striiminä, koska en periaatteessa ota maksukanavia protestina sille, että kansalaisten perusoikeudesta rahastetaan eli urheilun katsomisesta.

Mulla ei oo ainakaan näin sattunu, mutta en oo kyllä pariin viikkoon pääsyy flunssan vuoks hallille ja vielä pidempi aika kun on kädessään läpsytintä pitäny… perjantain peliin pitkästä aikaa istumapaikoille menossa niin täytyypä seurata (jos siellä on sillon läpsyjä jaossa).

Onko Hemingwaysin alakertaan vapaa pääsy? Tarvitaanko istumapaikka lippu? Ja onko siellä jotain sapuska myyntiä?

On vapaa pääsy,jos ei ole yksityistilaisuutta. Ei tarvi mitään tiettyä lippua. Sapuskaa ei oo myynnissä.

Kiitän

Ei nyt varsinaisesti liity ottelutapahtuman oheispalveluihin, mutta Kuopiosta tulossa katsomaan peliä perjantaina, rahatilanne on rajallinen joten olen kahden vaiheilla. Onko mitään järkeä ottaa yläriveiltä (rivit 16-17 jne) tuommosta 16e pilettiä, onko siis tunnelmaa ja/tai näkeekö peliä (onko isoja näköesteitä tmv) hyvin? Vai olisiko tuo 26e piletti riveille 1-7 viisaampi ratkaisu? :sweat_smile:

Minun mielestä esim. C-katsomo päätyssä on melkein paras paikka katsoa peliä. Kun taas alarivit ei oikein natsaa.

Komppaan Messiä. Osta seisomalippu ja mene vaikko SO:n mukaa pomppimaan jos siltä tuntuu :smiley:

Kerran pari kun runkosarjassa käy peliä katsomassa, niin pitää vähän panostaa ja istumaan mennä kuitenkin!
Katsellaan ensi kaudella noita SO-juttuja, jos kotipaikkakunta suunnitelmien mukaan muuttuu Tampereeksi!:slight_smile:

Kaikkien katsomoiden rivit 12-16 ovat näkyvyydeltään mielestäni loistavat. Kaikkialta näkee koko kaukalon.

Tässä voisi olla ihan potentiaalia, toteutus toki erikseen :slight_smile:

Juuri tuollaista samanlaisia palvelua mietin tässä ketjussa 18pvä sitten :grin:

Katsos vaan, nyt en selaillu. Hyvää pohdintaa (ja ennakointia):smiley:

Rauma on muutenkin näissä valovuoden edessä. Eivät ole ulkoistaneet oheispalveluita, vaan tekevät nämä itse ja tarjontaa on. Millin liikevaihto ja hyvät voitot ==> ei todellakaan RTK:n konserniavustuksen varassa, vaikka sitä vielä tuleekin, sen väheneminen pakottaa uusiin hyviin ratkaisuihin.

Kuinkahan pitkä sopimus restelin kanssa on ravintolapalveluista. Ajattelin vain, että jos toimittaisiin samalla tavalla kuin Isomäellä (ainakin finaalikeväänä). Virosta kaljat 50 sentin hintaan ja myytäis 5 euron hintaan…

Eikös sopimus Restelin kanssa pääty tän kauden jälkeen… näin ainakin muistelisin kuulleeni…

Näin kertoi syksyllä Ilveksen tj Honkalehto, kun oltiin aitiossa. Ilves olisi hänen sanojensa mukaan halunnut ravintolapalvelut jo tälle kaudelle, mutta Tappara ei.

Ensi kaudella siis ravintolapalvelut jonkun muun hanskassa kuin Restelin.

Toivottavasti Ilves ei vaan elä tässäkin asiassa niitä samoja 70-lukuja tai muita vanhoja hyviä aikoja, kun kahvia ja makkaraa saatiin ihan hyvin myytyä talkooväen voimin. Oon ehkä rasisti, mutta ei tuo naapurin kaiken ratkaiseva tekeminen kaukalossa ja kiekkokabinetissa ole ihan vakuuttanut siitä, että tuo ravintolabisneskään pyörisi niillä resursseilla.

1 tykkäys

Pohdinta jotta kuinkahan se seuran hoitamana kannattaa sen paremmin ravintolapalveluiden hoitaminen? Kolmekymmentä tapahtumaa reiluun puoleen vuoteen plus vaihteleva määrä pudotuspelejä. Asikkaita 5000 x 30 = 150000. Olishan tuo 625 asiakasta päivässä normiravintolaan (12 kk, 20 päivää auki kuukaudessa), maksimiajattelulla.
Restelin kate jää plussaksi.
Tuotteiden sisäänostohinnoissa vois päästä lähelle Restelin tasoa.
Henkilökunta eli myyjät vuokrafirmasta, tääkin vois mennä liki Restelin kuluja.
Seuraan pitää palkata ravintolatoiminnasta vastaava, kulu minimissään 50000 eur vuosi.
Pelkästään liikevaihdon kasvattamisen vuoksi seuran hoitamaksi tätä ei voi perustella. Tämän olisi pakko tuottaa voittoa Restellin tuoman tulon verran, se firma on kuitenkin sponsorilistallakin. Tappara ei ole tainnu oikeen innostua omatoimisuudesta ravintolatoiminnassa ja luulen että Leinonen on hiukan laskinta käyttänytkin ja ajatellut muutakin kuin liikevaihdon numeroita.
Ilveksellä ei ole mitään muuta mielessä kuin nostaa seuran liikevaihtolukemia, on se sitte ravintolamyynti tai yksittäinen ulkoilmaottelu. He eivät ole kiinnostuneita jääkö tulokseen luku minkälaisella etumerkillä.

Edit: jäsen axe, niin asian voi ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästikin :grin: